Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:10:34 GMT

خبرنگاران و وکلا پیشگامان دموکراسی هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۱۱۱۸

خبرنگاران و وکلا پیشگامان دموکراسی هستند

حسین شربیانی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران، افزود: جامعه رسانه ای و جامعه وکلای دادگستری در حقیقت به عنوان سردمداران دفاع از حقوق ملت ها در کنار یکدیگرند و همکاران نزدیک به شمار می روند چرا که هر دوی این قشرها دارای محدودیت های عدیده بوده و برای دفاع از حقوق شهروندی تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی خبرنگار و وکیل در جامعه نیازمند فرهنگ سازی در سطح جامعه است، از اینکه در ایران تاکنون این دو صنف نتوانسته اند به آنچه که استحقاق آن را دارند دست یابند ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: هر چند طی سال های اخیر این نقش در جامعه بهتر شده و روند مناسبی در پیش گرفته است اما باز حتی از کشورهای همسایه مثل ترکیه فاصله وجود دارد و باید دست در دست هم داده و برای ارتقای جایگاه خبرنگاری و وکالت تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شربیانی ادامه داد: شرایط فرهنگی جامعه باید این اجازه را به خبرنگاران و وکلا بدهد تا به بهترین شکل ممکن مدافع حق و حقوق ملت شوند که در این صورت بسیاری از مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جامعه رفع خواهد شد.

وی بزرگ ترین پشتوانه حاکمیت ها را اعتماد عمومی دانست و یادآور شد: رسانه های گروهی و جامعه خبری تنها نهاد و مجموعه ای است که می تواند اعتماد عمومی را به جامعه برگرداند.

شربیانی رسالت ذاتی جامعه خبری را نقد از وضعیت موجود کشور و ارایه راهکارهای برون رفت از بحران ها برشمرد و اضافه کرد: بر همین اساس جامعه و حاکمیت باید بپذیرد که خبرنگار باید نقاد باشد چون توسعه بدون توجه به نقدهای سازنده رسانه ها میسر نخواهد شد.

وی یکی از دلایل مغضوب بودن جامعه خبری و جامعه وکالت را ناشی از ایستادگی در برابر نهادهای قدرت دانست و گفت: بر همین اساس و به منظور هم افزایی باید نهاد وکالت و خبر بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر نزدیک شده و همکاری ها و تعاملات خود را بیشتر کنند که در این راستا کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی آمادگی همه گونه همکاری با جامعه رسانه ای استان را دارد.

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی از این مجموعه به عنوان بزرگترین نهاد مستقل در کشور نام برد که هر چند بارها تلاش شده این استقلال از آن گرفته شود اما تاکنون موفق عمل کرده و کارنامه ای درخشان طی بیش از ۸۰ سال فعالیت خود بر جای گذاشته است.

شربیانی تعداد اعضای کانون وکلای آذربایجان شرقی را ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: کانون وکلای این استان با قدمتی افزون بر۷۰ سال جزو سه کانون نخست ایران همراه با تهران و شیراز است که طی این سال ها خدمات شایان توجهی به جامعه حقوقی کشور و استان و نیز صیانت از حقوق عامه کرده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی خبرنگار کانون وکلای دادگستری کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی خبرنگار کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی خبرنگار کانون وکلای دادگستری کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت

 رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی یکشنبه شب در این خصوص اظهار کرد: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های انجام شده و همچنین با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز، یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رییس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز