Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در پیامی به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک به جامعه رسانه استان، آنان را افرادی اثربخش خواند که می‌تواند به‌ عنوان عظیم‌ترین و عزیزترین نیروی خدمت‌گذار مجاهد دینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی خودنمایی کند.

در پیام آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی همزمان با هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار آمده است:

بنده امروز را به همه خبرنگاران عزیز و محترم تبریک عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جریان خبرنگاری که عالی‌ترین شبکه اطلاع‌رسانی به افراد جامعه است را می‌‍توان در خط توسعه ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی به‌صورت یک شبکه ارزشی به تمام معنا به حساب آورد.

عنوان خبرنگار و خبرنگاری در دو موضع اصیل اسلامی قابل تحقق است. یکی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر، با توجه به نزدیکی این روزها به دهه امر به معروف و نهی از منکر، خبرنگار در واقع در مقام توسعه و ترویج ارزش‌ها و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، بهترین آمر به معروف و ناهی عن‌المنکر است و در تمام عملیات حرفه‌ای خودش، خبرنگار می‌تواند بزرگترین عبادات و فریضه الهی را که امر به معروف و نهی از منکر هست را انجام دهد. عنوان دومی که عنوان و حرفه‌ خبرنگاری در آن تحقق پیدا می‌کند، مساله تبلیغ و ترویج دین و انقلاب است؛ یعنی توسعه انقلاب مقدس اسلامی در قالب اطلاع‌رسانی و ترویج ارزش‌های این انقلاب در حقیقت در شغل خبرنگاری و در این حرفه مقدس می‌گنجد.

خبرنگار می‌تواند به‌ عنوان عظیم‌ترین و عزیزترین نیروی خدمت‌گذار مجاهد دینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی خودنمایی کند، ضمن این که اگر بنا شد آن قداست خبرنگاری و آن ارزش بالای این حرفه، خدایی نکرده رعایت نشود، می‌تواند به‌ عنوان بدترین و پست‌ترین افراد در جریان زندگی اجتماعی قرار بگیرد.

با خبرنگاری می‌شود خطرناک‌ترین فتنه‌ها را در جامعه ایجاد کرد و می‌تواند عالی‌ترین حرکات ارزشی توسعه دین و تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر را انجام داد، شغلی با این قداست و اثربخشی در حرفه‌های اجتماعی کمتر داریم، لذا سزاوار است یک روز از سال به این قشر عظیم و حرفه ارزشمند تعلق پیدا کند، آن روزی که مصادف با شهادت جانگداز و مجاهدانه یک خبرنگار مجاهد و ایثارگر، شهید صارمی است که به‌عنوان روز خبرنگار در سال، همه افکار و اندیشه‌ها را متوجه این حرفه عظیم و عزیز و با اهمیت بنماید.

امیدوارم همه خبرنگاران ما در سایه این نظام مقدس جمهوری اسلامی، این حرفه را در جهت توسعه دین و تبلیغ ارزش‌های انقلاب به کار بگیرند و به عبادت بزرگ امر به معروف و نهی از منکر که فریضه الهی هست، موفق شوند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری علم الهدی روز خبرنگار امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اجرای «طرح نور» توسط نیروی انتظامی که در راستای مطالبه عموم مردم به‌منظور حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب به اجرا درآمده است، اظهار داشت: مردم متدین شهرستان خرم‌آباد فردا جمعه هفت اردیبهشت‌ماه پس از اقامه نمازجمعه و در محوطه مصلی الغدیر این شهرستان تجمع حمایتی از اجرای این طرح برپا خواهند کرد.

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه، تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم شهرستان خرم‌آباد به‌منظور دفاع از ارزش‌های دینی و همچنین حمایت از فرزندان خود در نیروی انتظامی در این تجمع شرکت کرده و بر تداوم این طرح ضروری و اجرای قوانین واجب الهی تأکید کنند.

کد خبر 6088480

دیگر خبرها

  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • سه ویژگی نخست تواصی در مسیر «اخوت»