Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم توقع بی‌جا از انقلاب نداشته باشند و با همین وضعیت هماهنگ باشند

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: راه موفقیت رقبای خودمان در تبلیغ را نیز باید مورد توجه قرار دهیم، اگر راهی رفته اند که موفق شده اند، باید در چارچوب شریعت استفاده کنند. او اضافه کرد: همانطور که ما از مردم می خواهیم کم توقع باشند، از مبلغان نیز می خواهیم از مردم توقعات زیاد نداشته باشند. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: ما از مردم انتظار داریم که درخواست ها و توقعات بی جا از انقلاب نداشته باشند و خود را با وضعیت فعلی و تلاش مسئولان سازگار و هماهنگ کنند. او ادامه داد: کسی که دلداده به اهلبیت(ع) است، دلداده خداوند نیز هست؛ کسی که در عزای حسین بن علی(ع) شرکت می کند، گناهانش بخشیده می شود. آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: روحیات انسان ها اینگونه نیست که همیشه دنبال منطق باشد، منطق صرف پاسخگوی نیازهای انسان ها نیست و عشق و احساس و بعد عاطفی هم برای انسان ها ضرورت دارد لذا در جریان عزای امام حسین(ع) بعد عاطفه و شور هم باید وجود داشته باشد.

حسن نوروزی: اژه‌ای به تخلفات رئیس‌جمهوری رسیدگی کند

حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در مجلس و عضو کمیسیون قضایی گفت: توسعه بازارهای دریایی، توسعه حمل نقل ریلی به ویژه کریدور شمال و جنوب که اگر به درستی تاسیس شود همه آنچه که به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌خواهیم را بدون استقراض داشته باشیم به دست میآوریم و این از دیگر مواردی است که دولت باید مورد توجه قرار دهد. وی تصریح کرد: سامانه جامع گمرک که باید در اختیار وزارت دادگستری، اقتصاد و کشاورزی، صمت باشد نه دست عده‌‌ای خاص؛ به این موضوع توجه نشده است که ما سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار قاچاق داریم. نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه باید کسب جایگاه برتر منطقه در بستر شبکه ملی اطلاعات را به دست بیاوریم به رای نمایندگان به طرح صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این موضوع در راستای برنامه ششم توسعه بوده و به همین دلیل به آن رای داده شد. وی در پایان خطاب به رئیس قوه قضائیه تاکید داشت: از آقای اژه‌ای خواهش می‌کنم به تخلفات رئیس جمهور رسیدگی کند؛ چرا که نمایندگان نیز به آن رای داده اند.

زاکانی: رییسی گفت اگر به شهرداری رفتی، در جلسات دولت هم می آیی

علیرضا زاکانی در رشته توییتی نوشت: شرمنده مردم قم هستم اما نگاهم حضور در میدانی دیگر در جبهه دفاع مقدس است. در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به علت نیاز و برای دفاع از انقلاب به صحنه آمدم. با وجود علاقه قلبی و ارتباط نزدیک با آیت الله رئیسی و اعضای شورای شهر،هیچگاه سخن از مسئولیت جدید بر زبان نیاوردم و اقدامی نکردم. برخی از اعضای محترم شورای شهر تهران پذیرش مسوولیت شهرداری تهران را ابتدا در جمع خود و سپس با بنده مطرح کردند که پس از بررسی موضوع و به دلیل ضرورت تحول ساختاری، فرهنگی - اجتماعی و زنده کردن روح شهر و نزدیکی به متن مردم، پذیرفتم برنامه ارائه دهم. چون ایجاد تحول در تهران بدون کمک سران قوا میسر نیست، به دیدارشان رفتم تا پیشنهاد دوستان را مطرح کرده و از آنها مشورت و یاری بگیرم. در دیدار آقای قالیباف، ایشان گفت وزارت رفاه، وزارت بهداشت و دفتر رییس‌جمهور برای شما مطرح است، بنده گفتم برای آنها افراد بهتری وجود دارد و تحول شهرداری ارجح است. به دیدار آقای رییسی رفتم. ایشان گفت تاسه روز قبل تصمیم داشتم از شما در چند جای دولت استفاده کنم و با رهبری هم صحبت کردم و تعاریفی نقل کردند[که لایقش نیستم] بعد ایشان گفتند از وقتی شنیدم در شورای شهر برای شهرداری مطرح هستید به نظرم مهم آمد و کار بزرگی است. آقای رییسی گفتند اگر رفتید حتما کمک میکنم و در جلسات دولت هم می آیید.

نماینده مجلس: ۲۵ نماینده در روز تحلیف کجا بودند؟

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵ نماینده مجلس در روز تحلیف رییس جمهوری غایب مجلس بودند و باید مشخص شود این آقایان در این مراسم مهم کجا بودند.«سید غنی نظری خانقاه» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در تذکری گفت: در مراسم تحلیف رییس جمهوری که روز ۱۴ مردادماه برگزار شد، ۲۵ نماینده مجلس غایب بودند. مگر مهمتر از این روز، روز دیگری هست که آقایان در مراسم تحلیف غیبت داشتند.نماینده مردم خلخال و کوثر افزود: بیشتر این نمایندگان مدعی انقلابی‌گری هستند ولی برخی از این آقایان را در طول یک سال گذشته چهار بار هم ندیدم. از طرفی با یکی از این نمایندگان که مسوولیت کلیدی هم در مجلس دارند کاری داشتم ولی سرانجام موفق به دیدن ایشان نشدم.وی ادامه داد: به «محسن دهنوی» عضو هیات رییسه مجلس اعلام کردم که ایشان در مجلس حضور ندارند چرا اسم وی را به عنوان غایب اعلام نمی کنید که گفت ایشان از رییس مجلس مجوز دارد.

نظر ترقی درباره چهره کلی دولت سیزدهم

فعال سیاسی اصولگرا درباره برخی موضوعات مربوط به دولت سیزدهم توضیح داد.حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور کشورها یک حضور کم سابقه از نظر جمعیت و تنوع بود که نشان دهنده اهمیت تحولات ایران برای کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکای لاتین و محور مقاومت بود.او ادامه داد: پیام این حضور این بود که تحولات ایران تاثیرات قابل توجهی بر معادلات بین المللی و معادلات سیاسی آسیا و سطح جهان دارد، معتقدم که اهمیت این تغییر در جمهوری اسلامی برای جهان یک موضوع بسیار مهم بوده است.ترقی درباره چهره کلی دولت سیزدهم هم بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری توصیه کردند و خود سید ابراهیم رئیسی هم بر این مهم تاکید داشت این دولت مظهر وفاق و مردمی خواهد بود و این ویژگی‌ها بسیار پررنگ خواهد بود. به طور کلی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در تلاش است تا با ایجاد انسجام در بین قوای سه گانه و همه ظرفیت‌های کشوری همه را در حل مشکلات کشور سهیم کرده و میدان را برای انجام وظیفه همه نیروها فراهم کند.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان تاکید کرد: معتقدم که چنین دولتی در بین این چهار دهه در کشورما بسیار کم نظیر است و می‌تواند اختلافات داخلی را به طرز چشمگیری کاهش دهد و نقش مهمی در ایجاد انسجام ملی ایفا کند.

نماینده مجلس: اژه‌ای به تخلفات رئیس‌جمهور رسیدگی کند

عضو کمیسون قضایی مجلس با ارائه پیشنهادهایی به دولت سیزدهم برای افزایش رشد اقتصادی خطاب به رئیس دستگاه قضا از او خواست که به تخلفات رئیس جمهور رسیدگی کند.حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در نطق میان دستور خود با تبریک روز خبرنگار به اصل ۱۱۵ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: بر اساس این اصل رئیس‌جمهور باید از میان رجال سیاسی و مذهبی باشد، بر همین اساس آقای رئیسی که اسلام‌شناس، مجتهد به اصول و فنون قواعد اسلامی و دارای دکترین بوده‌اند و ما به ایشان رای داده‌ایم و از ایشان توقع داریم به دو موضوع اقتصاد و دولت الکترونیک و فضای مجازی توجه ویژه داشته باشند، یک تیم منسجم تهیه کنند به عنوان وزرا، مشاورین و معاونان باید به گونه‌ای انتخاب شوند که رشد اقتصادی شتاب گیرد و با بسیج همه امکانات رشد هشت درصدی را داشته باشیم.وی با بیان اینکه با کشورهای جنوب غربی آسیا برای تبدیل شدن به مرکز پولی منطقه ارتباط گرفته شود، ادامه داد: جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور با ایجاد انگیزه‌ها و مشوق‌های لازم، تغییر نگاه به نفت و گاز و تبدیل آن‌ها به سرمایه‌گذاری‌های مفید از دیگر مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه شود.نوروزی با تاکید بر اینکه دولت باید از شرکت‌های غیردولتی حمایت کند، با اشاره بازدیدش از شرکت کروز بیان داشت: این شرکت ۲۵ درصد سهام ایران خودرو را دارد و گفته که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی این شرکت خودروسازی را خودکفا کند.

آخرین وضعیت شکایت روحانی از رسایی

حمید رسایی با اشاره به شکایت رئیس‌جمهور سابق از وی گفت: ۱۸ مرداد، ۱۴۰۰ همزمان با ایام روز خبرنگار، چهارمین ‎دادگاه جرم سیاسی به صورت علنی و با حضور هیأت منصفه در دادگاه ویژه روحانیت برگزار می‌شود.حجّت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در صفحات مجازی خود با اشاره به شکایت حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور سابق از وی، نوشت: در آستانه انتخابات مجلس، روحانی در توییتی با هشتک ‎انتخابات تشریفاتی، نظرش را درباره انتخابات گفت! من هم در توییتی، نظرم را گفتم.حالا او شکایت کرده و ۱۸ مرداد، ۱۴۰۰ همزمان با ایام روز خبرنگار، چهارمین ‎دادگاه جرم سیاسی به صورت علنی و با حضور هیأت منصفه در دادگاه ویژه روحانیت برگزار می‌شود. روحانی با تیم وکلا و من شخصا برای دفاع مستند از خودم آمادگی کامل دارم.‏مخاطب توییت من مثل روحانی، شورای نگهبان است، بدون اشاره به نام یا سِمَت کسی، اینکه چرا به وی برخورده، جای سئوال است؟!جلسه اول دادگاه برگزار و من به صلاحیت آن اعتراض کردم و خواستار برگزاری دادگاه مطابق جرم سیاسی شدم. قاضی نپذیرفت و بدون ورود در جزییات، به تجدیدنظر رفت. آنها استدلالم را پذیرفته و دادگاه جرم سیاسی شد.برگزاری این دادگاه به سؤالات بسیاری که در ذهن شماست، پاسخ می‌دهد. آخرین بار به خاطر مدرک روحانی با شکایتش، ۳ ساعت دادگاهی شدم و در نهایت به اتفاق آرای هیأت منصفه تبرئه شدم.‏جالب اینکه توییت روحانی با بیش از ۸۰۰k عضو، ۵ هزار لایک و توییت من با حدود ۵۰k عضو، ۷ هزار لایک از مخاطب گرفت.

کنایه بی‌غش به زاکانی

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اخیراً در فضای مجازی و رسانه ها مطالبی منعکس می شود درباره حضور تعدادی از نمایندگان در دولت، شهرداری و یا سایر مسئولیت ها و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بیاناتی نقل به مضمون در مورد اهمیت وظیفه نمایندگی و اینکه نباید مجلس را پله ترقی کرد، داشتند، شاید بد نباشد فایل سخنان رهبری پخش شود تا اشتیاق بعضی آقایان به پست کم شود.محمود احمدی بیغش در نشست علنی امروز (یکشنبه 17 مرداد) مجلس شورای اسلامی در اخطاری ناظر بر اصل 84 قانون اساسی گفت: نباید مجلس را پله ترقی کرد و رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با نمایندگان مجلس در بیاناتی نقل به مضمون به این نکته تاکید داشتند.وی افزود:استان قم کلاً 3 نماینده دارد و اگر یک نماینده آن به شهرداری و یکی دیگر به دولت برود، تنها یک نماینده باقی می ماند و در آن صورت تکلیف اعتماد مردم و مرجعیت و حمایت های آنان چه می شود؟

پزشکیان: شهردار شدن زاکانی مشکل قانونی دارد

نماینده تبریز در مجلس گفت: حضور زاکانی در سمت شهرداری تهران مشکل قانونی دارد و باید از مجلس استعفا دهد.مسعود پزشکیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب علیرضا زاکانی نماینده قم در مجلس یازدهم به عنوان شهردار تهران از سوی شورای این شهر گفت: این موضوع از نظر قانونی مشکل دارد و باید سابقه اجرایی مرتبط با جایگاه شهرداری وجود داشته باشد. حداقل بر اساس اطلاعات همخوانی میان سِمت شهرداری و شخص نماینده قم نمی بینم؛ اگرچه زاکانی برای شهردار شدن باید از نمایندگی استعفا دهد.وی در پاسخ به اینکه آیا مجلس با استعفای نماینده قم موافقت می کند؟ گفت: چرا موافقت نکند؟ موافقت کند.پزشکیان همچنین در پاسخ به اینکه آیا فضای پارلمان با استعفای این نماینده برای حضور در شهرداری تهران مثبت است؟ اظهار کرد: نمی دانم. بالاخره این دسته از نمایندگان با هم یک گروه و جناح روشن هستند و با هم تصمیم می‌گیرند. وقتی با یکدیگر هماهنگ کرده اند، به هم رأی می دهند و ممکن نیست بدون هماهنگی با یکدیگر کار کنند.این نماینده یادآور شد: این جناح می‌گفتند کار را به ما بدهید و ما درستش می کنیم. الان هم کار را میان خود تقسیم می کنند تا درستش کنند، ما نیز دعا می کنیم درستش کنند.

کنایه سنگین آخوندی به کدخدایی

 وزیر سابق راه و شهرسازی در توییتی به اظهارات عباسعلی کدخدایی واکنش نشان داد.عباس آخوندی در توییتی به توئیت عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان واکنش نشان داد و نوشت:

قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ ثُمَّ انظُرُوا کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الْمُکَذِّبِینَ (الانعام:11)
بگو: «در زمین بگردید، آنگاه بنگرید که فرجام تکذیب‌کنندگان چگونه بوده است؟»
شما حیثیت تعداد کثیری از رجال ملی را تکذیب، حقوق شهروندان را نادیده و جمهوری را به ریشخند گرفتید.

سید حسن خمینی: وجود رسانه ها برای شفاف کردن امور لازم است

سید حسن خمینی ضمن تبریک روز خبرنگار، تاکید کرد: رسانه و اصحاب رسانه و کسانی که در فضاهای مجازی کار می کنند باید خودشان بیش از همه نسبت به سلامت این فضا حساس باشند، والا حداقلش اینکه نقش بازدارنده خودش را ایفا نمی کند، یک مجموعه بهم ریخته ای را پدید می آورد که به همان اندازه حقیقت در آن گم است که در فضاهای 100 درصد بسته گم است.حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پستی اینستاگرامی به مناسبت روز خبرنگار با تبریک این روز به تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه، ویدیویی از سخنان خود در دی 1396 را منتشر کرد.یادگار امام در این ویدیو می گوید: «وجود رسانه لازم است برای اینکه امور را شفاف می کند ولی خب آنهایی که اهل فساد هستند بیکار نمی نشینند و دوغ و دوشاب را قاطی می کنند، لذا در بسیاری از کشورها می بینید که آزادی های رسانه 100 درصد است اما فساد کم نمی شود. لذا رسانه و اصحاب رسانه و کسانی که در فضاهای مجازی کار می کنند باید خودشان بیش از همه نسبت به سلامت این فضا حساس باشند، والا حداقلش اینکه نقش بازدارنده خودش را ایفا نمی کند، یک مجموعه بهم ریخته ای را پدید می آورد که به همان اندازه حقیقت در آن گم است که در فضاهای 100 درصد بسته گم است.»

حسام الدین آشنا به دانشگاه بازگشت

حسام‌الدین آشنا که در دولت دوازدهم به عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور رسانه و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک فعالیت می‌کرد از بازگشت خود به دانشگاه خبر داد. او دانشیار گروه سیاست‌گذاری دانشگاه امام صادق است.

واکنش پسر مخبر به «معاون اولی» پدرش

به دنبال انتصاب محمد مخبر به عنوان معاون اولی دولیت سیزدهم، عباس مخبر فرزند او در توییترش نوشت: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ.

منبع: تابناک

کلیدواژه: روز خبرنگار محمود صارمی علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز روز خبرنگار محمود صارمی علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی مجلس شورای اسلامی تخلفات رئیس جمهور نداشته باشند نماینده مردم نماینده مجلس داشته باشند روز خبرنگار دولت سیزدهم ۲۵ نماینده جرم سیاسی ت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟

سردار رادان فرمانده فراجا با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور به همراه نماینده ولی فقیه و جمعی از فرماندهان انتظامی فراجا ضمن حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

طرح نور امیدهایی را برای جامعه ایجاد کرد

در ابتدای این جلسه، آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اجرای طرح نور در کشور گفت: شروع طرح نور امیدهایی را برای جامعه متدین ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتا جامعه مدرسین که یک نهاد دیرپای حوزوی و از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی(قدس سره ) و اکنون در کنار رهبر فرزانه انقلاب (مد ظله العالی) راجع به مسائل مختلف دغدغه مندی داشته است نهایت تلاشش این بوده است که احکام نورانی اسلام در جامعه پیاده شود و با حرکت انقلاب تحولی نه تنها در کشور بلکه در جهان پدیدار شود.

رئیس جامعه مدرسین افزود: دشمنان در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، سایبری، اقتصادی و فرهنگی با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند ولی از آن جا که این انقلاب ریشه الهی دارد، 45 سال در برابر این توطئه‌ها سرافراز و سربلند ایستاد و امیدواریم این مقاومت تا زمان ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  ادامه پیدا کند.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضرتعالی به عنوان سرباز اسلام، همانطور که در این سال‌های اخیر حدود 100 شهید تقدیم این انقلاب کرده‌اید و در عرصه‌های مختلف اعم از مبارزه با اشرار، مواد مخدر و مرزبانی در دورترین نقاط این کشور موفق بوده‌اید، در این مسئله نیز موفق باشید.

دشمنان در تلاش برای حیازدایی از جامعه هستند

امام جمعه قم با اشاره به تلاش‌های دشمنان در نهادینه سازی پدیده بی‌حجابی در جامعه اظهار داشت: این عرصه جدیدی که دشمنان طراحی آن را بر عهده گرفته‌اند، حیازدایی در جامعه است.

وی ضمن تأکید بر لزوم تداوم طرح نور با مراقبت‌ها و ظرافت‌های لازم، تصریح کرد: این بار با تأکیداتی که روز گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه  سلام الله علیها  داشتید، همه را به تداوم این طرح دلگرم کردید.

مسئله حجاب؛ رویارویی دقیق و توأم با برنامه جبهه کفر در برابر جبهه حق

در ادامه این جلسه، سردار رادان فرمانده فراجا موضوع عفاف و حجاب را یک رویارویی دقیق و توأم با برنامه جبهه کفر در برابر جبهه حق ارزیابی کرد و اظهار داشت: طرف برنده در این نبرد یک حالت تعیین کننده خواهد داشت.

وی با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب( مد ظله العالی) نسبت به مسئله شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی بیان کرد: برخی فقط این سخنان را شنیده‌اند و هیچ تلاشی انجام نداده‌اند و کسانی هم که تلاش‌هایی کرده‌اند ناکافی بوده است.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مقابله با ترویج گناه در جامعه افزود: حضرت آقا در سال 95 فرمودند که «مسئله امنیت اخلاقی مهم است؛ به محیط جامعه باید توجه کرد. بعضی قمه می‌کشند اما بعضی هنجارشکنی می‌کنند و گناه را رواج می‌دهند؛ این اگر اهمیتش بیشتر نباشد کمتر نیست.»

وی در ادامه گزارشی از روند پدیدار شدن مسئله بی‌حجابی در کشور و عملکرد دولت‌ها در این خصوص از زمان دفاع مقدس تا کنون ارائه کرد.

فساد آشکار و سازمان یافته، چالش‌های انجام مأموریت در حوزه امنیت اخلاقی، برخوردهای نرم و سخت، وضعیت قوانین موجود در حوزه امنیت اخلاقی و کاستی‌های آن، مطالبات رهبری در حوزه تهاجم فرهنگی، روند تنزل اخلاقی جامعه و برنامه‌های دشمن در این خصوص، اقدامات پلیس و طرح‌های مختلف اعم از ناظر 1 تا 4 ، طرح سالم سازی دریا، طرح نور، ارسال پیامک‌های رعایت حجاب، نبود هماهنگی و هم‌افزایی لازم در میان دستگاه‌های مسئول در این حوزه، انهدام باندهای تخریب کننده امنیت اخلاقی جامعه، از جمله سرفصل‌های این گزارش بود.

چالش‌های اساسی در حوزه امنیت اخلاقی

سردار رادان چالش‌های اساسی در حوزه امنیت اخلاقی را عدم وجود گفتمان واحد در دستگاه‌ها، ابهام در لایحه عفاف و حجاب، هزینه پایین جرم بی‌حجابی، اظهار نظر‌های ضد و نقیضی برخی مسئولین و کمبود اعتبارات و امکانات، عنوان کرد.

در پایان نیز اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سؤالات، ابهامات و تأکیدات خود را در این حوزه بیان کردند.

تأکید بر وجوب شرعی و قانونی حجاب، برنامه ریزی دشمنان برای مقابله با نظام از مسیر ترویج بی‌حجابی در جامعه، لزوم ایستادگی پلیس در مقابل خاطیان و حفظ هیمنه پلیس، لزوم تحقق مطالبه مردم در مبارزه با بی‌حجابی در جامعه، لزوم خروج از حالت انفعالی در مقابله با پدیده بی‌حجابی بواسطه نبوغ و خلاقیت‌های لازم و تأکید بر اهمیت مسئله تعلیم و تربیت از ابتدای کودکی، از جمله سر فصل‌های سخنان اعضای جامعه مدرسین در این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد
  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات