Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: زنگ خطر کرونا برای چندمین بار در استان ایلام به صدا درآمده است، ویروسی که در یک ماه گذشته در استان نیمه جان شده بود حالا به دلیل بی توجهی برخی از شهروندان به شیوه نامه‌های بهداشتی دوباره جان گرفته است.

افزایش آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در استان نشان از سیر صعودی این ویروس هزار چهره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان دره شهر از جمله مناطقی است که این روزها حال و روز خوشی ندارد، پیک تازه کرونا آن هم از نوع دلتا این شهرستان را بیشتر از سایر شهرستان‌های استان درگیر کرده است.

میزان مبتلایان و بستری‌ها در این شهرستان رو به افزایش است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم به حداقل رسیده است.

محدودیت‌های در دره شهر اجرا شود

یکی از شهروندان دره شهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زنگ خطر کرونا به عنوان یک هشدار جدی برای ما است که پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا بیشتر از این شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.

رضا برجی افزود: کرونا یک ویروس بسیار خطرناک و جدی است و اگر رعایت نکنیم جان همه ما در خطر است، دورهمی ها در این شرایط کرونایی باید کم شود.

وی تصریح کرد: عبور از وضعیت قرمز کرونایی نیازمند همکاری مردم است، باید مراسمات سطح شهرستان کمتر شوند.

وی گفت: از مسئولان انتظار داریم ورود به آرامستان های شهرستان را محدود و بر فضای سبز و تفرجگاه‌ها نظارت کنند، همچنین بر فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی باید نظارت داشته باشند.

نقاهتگاه بیماران کرونایی در سطح شهرستان احداث می‌شود

فرماندار دره شهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای کنترل وضعیت شهرستان، تعطیلی ادارات و اصناف در این شهرستان در حال اجرایی شدن است، همچنین اجرای واکسیناسیون در سطح شهرستان به خوبی در حال انجام است.

کیانوش محمدنژاد افزود: تشدید نظارت‌ها بر اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح شهرستان در حال انجام است، همچنین یک مکان مناسب برای نقاهتگاه بیماران کرونایی در سطح شهرستان احداث می‌شود.

تمرکز بر روی رعایت پروتکل بهداشتی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متاسفانه در کل استان ایلام رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعضاً به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

جمیل صادقی فر اضافه کرد: نظارت‌ها همچنان انجام می‌گیرد اما خیلی تبعیتی از آنها صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: مسئله این است که هم اکنون مانند پیک‌های قبلی تمرکز بر بستن اصناف و مشاغل نیست، تمرکز بر روی رعایت پروتکل بهداشتی است و رعایت کردن نیز به اجبار و زور نیست اما همچنان نظارت‌ها و بازدیدها از طریق مسئولان انجام می‌شود.

صادقی فر عنوان کرد: متاسفانه شهرستان دره شهر این روزها در وضعیت خوبی ندارد و آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ درصد بستری‌ها طی هفته گذشته در کل استان مربوطه به دره شهر بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان گرد: در هفته گذشته بیش از ۶۷۰ مورد واحد صنفی در شهرستان دره شهر به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.

تزریق ۱۱۰ هزار واکسن کرونا در ایلام

وی گفت: شاید در روزهای آینده شاهد این باشیم مقداری وضعیت این شهرستان بهتر شود ولی آنچه که در کل استان مشخص است میزان عادی انگاری رعایت پروتکل‌ها بسیار بالا رفته است.

وی بیان کرد: در ارتباط با واکسیناسیون نیز تا به امروز نزدیک به ۱۱۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است، اکثر افرادی که فوت می‌کنند افرادی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: خواهش من از همه شهروندان این است که همه گروه‌های سنین ۵۵ سال به بالا که تا به این لحظه واکسن دریافت نکردند بدون درنگ به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن اقدام کنند.

با وجود تلاش‌ها برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس اما باید توجه داشت که استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی ها همچنان کارآمدترین عامل برای مبارزه با کرونا است.

کد خبر 5276983

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ایلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام ویروس کرونا روز خبرنگار ماه محرم محرم 1400 شورای شهر بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه عکس استانها رعایت پروتکل ها شهرستان دره شهر سطح شهرستان بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام در این دو سال تکمیل و بسیاری را آغاز کردیم هم رشد تولید داشتیم و هم صادرات و هم رشد اقتصادی بی نظیری در سال های اخیر را تجربه کردیم که به دلیل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد که نیمی از ۶.۱ مربوط به بخش نفت و گاز است.

به گفته وزیر نفت امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: هر شرکت و هلدینگ که بخواهد میتواند برای سرمایه گذاران اقدام کند بیش از ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۲۵ میلیون دلار را آغاز می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به اتمام می‌رسد

اوجی ادامه داد :۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

ادامه دارد....

کد خبر 6092754 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید