Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@01:27:16 GMT

پهنای باند مصرفی قم ۷.۶ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۴۷۸۶

پهنای باند مصرفی قم ۷.۶ درصد رشد کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و پایداری شبکه دیتا در سطح استان به‌ویژه در ایام شیوع کرونا گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان موجب شده تا در شرایط بحرانی و افزایش استفاده از این شبکه ارتباطی، ارتباطات در قم در شرایط مناسبی قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قم عنوان کرد: شرکت ارتباطات زیر ساخت استان در موج نخست آغاز کرونا در قم، با افزایش زیرساخت‌های پهنای باند، خدمات دیتای استان را در اختیار مشترکان قرارداد و هم اکنون با وجود موج پنجم کرونا با ایجاد گشت‌های نظارت بر شبکه‌های زیرساختی استان، از هر گونه اختلال در شبکه جلوگیری می‌کنند.

او ادامه داد: درحال حاضر ظرفیت پهن باند ورودی استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است و پهنای باند مصرفی درسال ۱۴۰۰ در بیشترین حالت به ۱۶۰ گیگابیت برثانیه رسیده است که درمقایسه با سال ۱۳۹۶ که ۲۱ گیگابیت برثانیه بوده رشد ۷.۶ درصدی داشته است.

مدیرکل ارتباطات قم، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در این استان را مناسب دانست و تصریح کرد: با توجه به‌زیرساخت‌های مناسب ارتباطی استان، آمادگی لازم برای مصرف بیشتر اینترنت نیز فراهم بوده و هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

غلام‌پور با اشاره به‌پایداری ارتباطات در سطح روستا‌های استان نیز افزود: با افزایش ایستگاه‌های تلفن همراه و ارتقای تکنولوژی ایستگاه‌های تلفن همراه، ارتباطات ثابت و همراه در سطح استان پایدار شده‌است.

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قم تصریح کرد: اپراتور‌های تلفن همراه، مخابرات منطقه و شرکت‌های ارتباطات ثابت نیز آمادگی خود را برای ارایه باکیفیت خدمات پهنای باند به‌مشترکان اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات شیوع کرونا مدیرکل ارتباطات پهنای باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی توضیحاتی در خصوص اختلال اینترنت مناطق مرکزی تهران از سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد:

سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به برخی اخبار نادرست در خصوص وجود اختلال و افت شدید سرعت اینترنت طی روز جاری در مناطق مرکزی تهران عنوان کرد که اختلال و کاهش سرعتی در این مناطق نداریم.

وی افزود: بر اساس رصد لحظه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کیفیت شبکه ارتباطی کشور تاکنون هیچ گونه افت سرعتی در شبکه ارتباطی مناطق مرکزی تهران مشاهده نشده است.

کد خبر 6091427 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی