Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، طبق تحقیقی جدید ریسک ابتلاء افراد کاملاً واکسینه شده به سویه دلتا ویروس کرونا ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.

محققان امپریال کالج لندن متوجه شده‌اند احتمال مثبت شدن تست کووید ۱۹ و ابتلاء به عفونت بدون علامت در افراد واکسینه شده، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

در خصوص افرادی که به کووید ۱۹ علامت دار مبتلا شده بودند، پس از دریافت ۲ دوز واکسن احتمال ابتلاء مجدد آنها به بیماری ۵۹ درصد کاهش یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تخمین‌ها کمتر از آمار اداره اطلاعات بهداشت عمومی انگلیس (Public health Data) است که در آن به تأثیرگذاری واکسن‌های خاصی در مقابله با سویه دلتا اشاره شده بود.

اما تحقیق پیش رو میزان تأثیرگذاری واکسن‌های مختلف را جدا نکرده و به گفته محققان این امر نگران کننده نیست. زیرا تحقیق سازمان سلامت عمومی انگلیس براساس اطلاعات افرادی انجام شده بود که نشانه‌های ابتلاء به کووید ۱۹ را داشتند و تست تشخیصی را انجام داده بودند. اما مطالعه امپریال کالج براساس نمونه تصادفی از جمعیت و با هدف دربرگرفتن افراد بیشتری انجام شده بود.

پل الیوت اپیدمولوژیست امپریال کالج در این باره می‌گوید: ما تأثیرگذاری واکسن در یک نمونه تصادفی از جمعیت بررسی کردیم که شامل افراد مبتلا به کووید ۱۹ بدون علائم نیز بود.

در این تحقیق افراد بدون علائم نیز تست تشخیص انجام دادند. این تحقیق رابطه میان کووید ۱۹ و بستری شده در بیمارستان را بار دیگر تأیید می‌کند.

کد خبر 5277016

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا تحقیقات علمی حاکمیت سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان حکمرانی فضای مجازی روز خبرنگار فناوری نانو نوآوری همراه اول امنیت سایبری مریخ فیس بوک واتس آپ ناسا درصد کاهش کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است و با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود.

وی بیان کرد: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و باعث می‌شود منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوداگرانه انتقال دهیم.

کد خبر 6090648 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد