Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@23:40:50 GMT

پرنده ای که وارونه پرواز می کند (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۶۸۱۲

پرنده ای که وارونه پرواز می کند (+عکس)

ونسان کورنیلیسن، عکاس، این تصویر را از غاز پا‌زرد قهوه‌ای‌-‌خاکستری در حال پروازی در نزدیکی شهر آرنهم در هلند گرفته است.

در این تصویر بدن غاز وارونه است در حالی که سرش را به حالت عادی چرخانده است. خیال‌تان راحت باشد، غاز حالش خوب است، هرچند وضعیتش کمی ناموزون به‌نظر می‌رسد.

کورنیلیسن، عکاس این تصویر در مصاحبه با بی‌بی‌سی می‌گوید از آنچه دیده شگفت‌زده شده و تا‌به‌حال به عمرش ندیده بود که غاز در هوا معلق بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید:"من به طور معمول دو بار در هفته برای عکاسی بیرون می‌روم و تا به حال چنین چیزی ندیده بودم. حتی حالا که از چنین رفتاری در غاز‌ها خبر دارم و مرتب هم پرواز آنها را تماشا می‌کنم، هرگز ندیده‌ام دوباره چنین کاری از آنها سر بزند".

پس از آنکه تصویر در توییتر پر‌بازدید شد، کارشناسان حدس زدند که پرنده برای کاهش سرعت خود در حین پرواز دست به چنین "هنر‌نمایی" یا "معلق‌بازی" زده است.

ونسان می‌گوید:"کارشناسان گفتند به این حرکت "قیقاج رفتن" (whiffling) می‌گویند که نوعی روش غیر‌معمول بعضی پرندگان برای کاهش سرعت در هنگام پرواز است.

"استاد دانشگاه استانبول گفت نظر "قیقاج رفتن" را قبول دارد چون وارونه شدن پرنده به کاهش فشار روی بال‌ها کمک می‌کند. او حتی از این عکس در کلاس‌های خودش هم استفاده کرد".

"یک پرنده‌شناس در هلند می‌گوید شاید این نوعی "خودنمایی" در برابر غاز‌های دیگر باشد. نمی‌دانم کدام توضیح درست است هر دو آنها قابل‌قبول است".

آیا حقیقت دارد؟

بعضی افراد در شبکه‌های اجتماعی فکر کردند که تصویر دستکاری‌شده و چنین چیزی حقیقت ندارد. ونسان تردید آنها را درک می‌کند.

"تعداد زیادی از افراد فکر می‌کنند که این تصویر واقعی نیست و می‌توانم آنها را درک کنم. این چیزی است که خیلی آدم‌ها چیزی در مورد آن نمی‌دانند و هرگز چنین چیزی ندیده‌اند.

او ادامه می‌دهد:" لازم نیست از خودم دفاع کنم. چیزی است که دیده‌ام و هر چند اتفاق نادری است اما کسانی هستند که از این رفتار پرندگان خبر دارند. من همیشه تلاش می‌کنم به پرسش‌ها و نظرات افراد در مورد عکس پاسخ بدهم و بیشتر اوقات عکس‌های دیگری را که از این صحنه گرفته‌ام به آنها نشان می‌دهم".

این تصویر ماه مارس سال گذشته گرفته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اما به تازگی به دلیل مسابقهٔ عکاسی در کشور زادگاه کورنیلیسن، هلند، دوباره داغ و پر‌بازدید شد.

او می‌گوید:"خوشحالم که بازخورد‌های مثبت بسیاری دریافت کردم و این عکس باعث شده است لبخند بر لبان خیلی‌ها بنشیند. این عکسی است که خیلی از افراد آن را به اشتراک گذاشتند و دربارهٔ آن گفتگو کردند. موهبتی بود که آنجا بودم، وسط باد و باران یک روز ماه مارس در آرنهم".

ایران/بی بی سی

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی اهواز، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و ۲۷ آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی است.
 
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
 
اذان ظهر در اهواز ساعت ۱۲ و ۱۳ دقیقه به گوش می‌رسد و غروب آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۲ دقیقه خواهد بود.
 
صدای روحبخش اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۰ طنین انداز می‌شود و نیمه شب شرعی ساعت ۲۳ و ۲۹ دقیقه است.
 
اذان صبح فردا، یکشنبه ۹ اردیبهشت ساعت ۴ و ۷ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۳ دقیقه خواهد بود.
  
ذکر روز شنبه:
 
یا رب العالمین
 
به معنای "ای پروردگار جهانیان" است که ۱۰۰ مرتبه خوانده می‌شود و باعث بی‌نیازی خواهد شد.
 
ذکر روز شنبه به نام پیامبر اکرم (ص) است و روایت شده که در این روز زیارت حضرت رسول الله (ص) خوانده شود.
 
حدیث روز را بخوانید:

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: مَن قَـبَّلَ وَلَدَهُ کَـتَبَ اللّه عَزَّوَجَلَّ لَهُ حَسَنَةً و َمَن فَرَّحَهُ فَرَّحَهُ اللّه یَومَ القیامَةِ، و َمَن عَلَّمُهُ القُرآنَ دُعىَ بِالابـَوَینِ فَیُکسَیانِ حُلَّتَینِ یُضى ءُ مِن نورِهِما وُجوهُ اَهلِ الجَنَّةِ.

هر کس فرزندش را ببوسد، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نویسد و هر کسى که او را شاد کند، خداوند روز قیامت او را شاد خواهد کرد و هر کس قرآن به او بیاموزد، پدر و مادرش دعوت مى شوند و دو لباس بر آنان پوشیده مى شود که از نور آنها، چهره هاى بهشتیان نورانى مى گردد. (کافى (ط-الاسلامیه) ج ۶، ص ۴۹)

سخنان آموزنده:

منتظر نمان پرنده‌ای بیاید و پروازت دهد، در پرنده شدن خویش بکوش. (دکتر علی شریعتی)


احکام شرعی امروز:
 
سؤال: اگر کسى ملکى را اجاره کرد و پس از مدت تعین شده تخلیه نکرد چه حکمى دارد؟
 
جواب: بدون اجازه مالک، بعد از مدّت اجاره، حکم غصب را دارد. (استفتائات مقام معظم رهبری)

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • اوقات شرعی اهواز، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست