Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@09:22:09 GMT

اجرای دیوار سبز طبیعی و مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۷۲۷۹

اجرای دیوار سبز طبیعی و مصنوعی

دیوار سبز طبیعی و مصنوعی یکی از پرکاربرد ترین و پر طرفدار ترین المانی است که امروزه در بیشتر قسمت های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش برنا، دیوار سبز مصنوعی یکی از پرکاربرد ترین و پر طرفدار ترین المانی است که امروزه در بیشتر قسمت های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. در بیشتر قسمت هایی از محیط که شرایط کاشت گیاهان طبیعی را نداریم ، می توانیم از گیاهان مصنوعی برای اجرای دیوار سبزها استفاده کنیم که بیشتر در قسمت هایی اجرا می شود که نور کافی نباشد و دسترسی به انشعابات نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوار سبز ها به صورت قابل اجرا می باشند:

دیوار سبز طبیعی :

گیاهان دیوار سبز طبیعی داخل فلاورباکس ها قرار می گیرند و توسط کود و عایق ضد ریشه مخصوص بر روی استراکچر گذاشته می شوند ،گیاهان دیوار سبز طبیعی نیاز به آبیاری و نگهداری بالایی می باشند که آبیاری گیاهان به دو صورت انجام می شود : دستی و اتوماتیک.

دیوار سبز مصنوعی:

دیوار سبز عای مصنوعی به دو صورت قابل اجرا می باشند:

پنلی : پنل های دیوار سبز در طرح ها و ابعاد متفاوت بوده و قابلیت نصب آسان و سریع را دارا می باشند

ابعاد پنل های دیوار سبز مصنوعی:

40*60 50*70 25*25

شاخه ای : گیاهان دیوار سبز مصنوعی شاخه ای به صورت تکی بر روی استراکچر قرار می گیرند.

کاربرد دیوار سبز مصنوعی

دیوار های داخلی و خارجی ساختمان ها لابی هتل و ساختمان ها رستوران ها و کافی شاپ ها پاسیو و تراس ها روف گاردن بیمارستان ها و مراکز درمانی مجتمع های اداری و تجاری

مزایای دیوار سبز مصنوعی

ایجاد فضای سبز جدید پوشش دهی دیوار های بلا استفاده کاور کردن دیوار های قدیمی

گیاهان بکار رفته در دیوار های مصنوعی :

پاپیتال ( ابلغ و ساده ) : گیاه پوششی با برگ های سبز رنگ حسن یوسف : دارای برگ های بنفش یا قرمز رنگ می باشد سرخس : برگ های بزرگ که به صورت آبشاری در کار اجرا می شود گندومی : به صورت برگ های باریک  و بلند می باشد که به رنگ سبز و سفید می باشد . کامپک : به صورت پک و تکی در کار اجرا می شود برگ آناناسی : دارای برگ های زرد می باشد . برگ عبایی : برگ های به رنگ سبز و باریک و پهن کنار هم قرار می گیرند . شفلرا : برگ های سبز رنگ که به شکل پنج پر در کنار هم قرار گرفته می شود . برگ بیدی : برگ های با رنگ بنفش که با رگ های سفید زیبا شده است . برگ انجیری : برگ هایی پهن را دارا می باشد که ما بین برگ ها فاصله ای ایجاد شده . آگلونما (ساده و ابلغ ) : برگ های آن به رنگ صورتی می باشد که از طراحی زیبایی برخوردار است . بوته های شمشادی : بوته های کوچک که با قرار گرفتن در کنار هم می توانند قسمتی از دیوار سبز را پوشش دهند . پتوس ( ابلغ و ساده ) : گیاهی که با برگ های پهن ابلغ با رگه های زرد رنگ می باشد . کروتون :گیاهی با برگ های رنگا رنگ می باشد که زیبایی را دو چندان می کند    

دیوار سبز طبیعی :

یکی از روش هایی که امروزه به گسترش فضای سبز کمک می کند و باعث بهبود هوای اطراف می شود طراحی و اجرای دیوار سبز طبیعی می باشد .دیوار سبز ها را می توانیم در قسمت های مختلف اجرا کرد ، برای داشتن محیطی سرسبز و نزدیک به طبیعت بهترین گزینه دیوار سبز ها می باشند.

انواع دیوار سبز طبیعی :

دیوار سبز طبیعی شبکه ای  :

دیوار سبز های شبکه ای شامل یک شبکه فولادی می باشند که بر روی سازه ساختمان نصب  می شوند ، بر روی این شبکه ها گیاهان بالارونده هم چون : پیچک و پاپیتال ، یاس و ... کاشت می شوند .

دیوار سبز طبیعی مدولار :

دیوار سبز های مدولار را می توان  به صورت پیش ساخته و مستقل تهیه کرد . این دیوار ها می توان در قسمت های مختلف ساختمان اجرا کرد .

دیوار سبز طبیعی هیدروپونیک :

در دیوار سبز های هیدروپونیک ، کاشت گیاهان بدون خاک می باشد و آب تمام مواد غذایی دیوار زنده را تامین می کند .

دیوار سبز طبیعی کابلی :

دیوار سبز کابلی برای گیاهانی استفاده می شود که رشد بسیار بالایی دارند و پر شاخ و برگ هستند ، این دیوارها می توانند درقسمت هایی از : پارکینگ ها ، ساختمان های اداری ، فضا های عمومی و مسکونی را پوشش دهند.

مزایای دیوار سبزهای طبیعی چه می باشد ؟

دیوار سبز ها توسط گیاهان کاشته شده بر روی آن ها ، می توانند تا اندازه ای از آلودگی هوا را کاهش دهند و هوای محیط را تصفیه کنند . کاهش دمای محیط اطراف و تنظیم دما ایجاد فضا های سبز جدید در قسمت های داخلی و خارجی ساختمان ها و محیط های شهری اجرای دیوار سبز ها در مراکز درمانی باعث افزایش روحیه در بیماران می شود . طول عمر نمای ساختمان را در برابر تاثیرات خارجی مانند : نور خورشید ، باران ، باد و نوسانات دما محافظت می کند.

اجرای دیوار سبز طبیعی در روف گاردن :

در روف گاردن برای سرسبز کردن محیط اطراف می توان قسمت های مختلف از جان پناه و ستون ها  را با اجرای دیوار سبز  نمای زیبایی را به روف گاردن خود بدهیم و همچنین با استفاده از گل و گیاهان بالا رونده در دیوار های بلند ، نمای زیبایی را در بام سبز افزایش داد . گیاهانی که می توان استفاده کرد مانند : پیچک و یاس برای ستون های آلاچیق و پرگولا هم نیز استفاده می شود.

دیوار سبز طبیعی در محوطه سازی 

علاوه بر فضای سبز که در محوطه باغ و ویلا وجود دارد می توانیم قسمت هایی را با اجرای دیوار سبز زیبا تر کنیم و فضای سبزی را ایجاد کنیم .

اجرای دیوارهای سبز طبیعی بر روی ساختمان ها

ساختمان ها بر اثر عوامل جوی هوا باعث انبساط و انقباض می شوند  ، که با گذشت زمان منجر به خرابی ، ترک و شکاف می شود ، اما اجرای دیوار سبز بر روی ساختمان ها  باعث می شود که از این امر جلوگیری کند و همچنین می تواند از تابش مستقیم نور آفتاب به دیوار ها جلوگیری نماید .

گیاهان در دیوارهای سبز طبیعی :

دیوار سبز های اجرا شده بر روی هر دیوار و قسمت های مختلف متفاوت می باشد از این رو گیاهان متناسب با محیط و شرایط آب و هوایی انتخاب می شوند .  انتخاب گیاهان باید صحیح و مناسب منطقه باشد ، تا در برابر

عوامل جوی آسیب نبینند

نحوه آبیاری در دیوار سبز طبیعی :

دیوار سبز ها به دو صورت آبیاری داده می شوند :

آبیاری دستی :   در این سیستم آبیاری توسط شخص و افراد انجام می شود .

آبیاری اتوماتیک : در این سیستم آبیاری به صورت اتوماتیک توسط تایمر های مشخص شده انجام می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روف گاردن بام سبز دیوار سبز دیوار سبز مصنوعی داخلی و خارجی دیوار سبز مصنوعی اجرای دیوار سبز قسمت های مختلف دیوار سبز دیوار سبز دیوار سبز ها ساختمان ها قسمت هایی روف گاردن دیوار ها فضای سبز برگ ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم

انتشار تصاویری از لحظات ترسناک تخریب دیوار منازل مسکونی بر اثر طوفان باد و شن در زاهدان واکنش های زیادی را برانگیخت./ چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • دیوار و شیپور بی مسکن می‌شوند؟
  • توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت