Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حجت بحری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران مطالبه گری را از مأموریت‌های اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیاز جامعه اسلامی است و همه افراد در قبال انجام آن مسوولیت دارند.

حجت الاسلام بحری یادآورشد: تمام می شود که مردم را از حالت بی‌تفاوتی دور کرده و در آنها حس مسوولیت اجتماعی را زنده کنیم چون این بی‌تفاوتی یک بار منفی در جامعه ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر یک خواست همگانی است، افزود: فرهنگ سازی الگوهای موفق، ترویج فرهنگ امر به معروف در تمام سطوح جامعه، تقویت نگرش آحاد جامعه به امر به معروف، تبیین بیانات رهبری در این خصوص از جمله اهداف اجرای برنامه های این ستاد است .

حجت الاسلام بحری با تبیین معانی و مصداق‌های وسیع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تاکید کرد: اجرای این فریضه الهی تنها مختص به مسئله حجاب و عفاف نیست بلکه امر به معروف و نهی از منکر باید با مشارکت آحاد مردم در تمام شئون دینی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی جامعه نهادینه و اجرا شود.

این مسوول اضافه کرد: احیای این فریضه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم همانطور که نماز را واجب می‌دانند، امر به معروف و نهی از منکر را هم واجب بدانند و آن را به جا آورند.

حجت الاسلام بحری امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین زیرساخت‌های حرکت‌های اجتماعی جامعه دانست و افزود: جامعه‌ای که به این موضوع نپردازند سایر فرایض الهی آن نیز پذیرفته نخواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خاطر نشان کرد: مهم‌ترین فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حال حاضر تدوین و تبیین برنامه‌ها با رویکرد قانونی بر اساس اسناد بالا دستی است.

وی تصریح کرد: یکی از آسیب‌های مهمی که باعث شده آمران به معروف و نهی از منکر با چالش مواجه شوند؛ عدم وجود وحدت گفتمان است و درباره یک موضوع چند نظر و گفتمان وجود دارد به ویژه از سوی کسانی که به شیوه غلط در این حوزه وارد می‌شوند.

حجت الاسلام بحری اضافه کرد: با برنامه ریزی‌ها انجام شده در صد هستیم گروه‌های مطالبه‌گری که در قالب جهادی ثبت می‌شوند به عنوان گروه‌های تخصصی اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کنند و از همه نخبگان جامعه و رسانه‌ها انتظار داریم ما را کمک نمایند.

این مسوول افزود: به مناسبت دهه محرم ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پنج شهرستان تشکیل شده و آماده کار است، در دهه اول محرم سرود پایانی مخصوص هیات‌ها بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر با نام "افضل الاعمال" اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین گروه سرود انتظار ؛ سرود "درس کربلا" با موضوع امر به معروف و نهی از منکر را به صورت پاتوقی‌ در سطح شهر اجرا خواهد کرد و همچنین تولیدات دیگر از قبیل موشن گرافیکی و تولید محتوای کوتاه هم خواهیم داشت.

حجت الاسلام بحری یاد آور شد: پوستر دهه امر به معروف و نهی از منکر در بیلبوردهای سطح شهر استفاده خواهد شد و مسابقه کتاب خوانی تحت عنوان "چراغ هدایت" نیز برگزار می‌شود و ۲۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی هم پخش خواهد شد.

دهه اول ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر ماه محرم استان قزوین مشارکت اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر ماه محرم استان قزوین امر به معروف و نهی از منکر ماه محرم استان قزوین مشارکت اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ستاد امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر معروف و نهی از منکر حجت الاسلام بحری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت

گروه اندیشه: متن حاضر که در کانال دکتر محمدمهدی مجاهدی بازنشر شده است، حکایت از آن دارد که آیات حجاب بسیار نزدیک است به آنچه حدود سال های ۲۳۰ میلادی که در کتابی در باب اخلاق مسیحیت که به آموزه های حواریون مشهور شده آمده است. این متن کوتاه از نظرتان می گذرد:

***

در حدود سال‌های ۲۳۰ میلادی، کشیشی یونانی در شمال سوریه کتابی نوشته است، در اخلاق مسیحیت، که بعدها به نام آموزه‌های حواریون Didascalia apostolorum مشهور شده است. یعنی اندک اندک این باور ریشه دوانده که کتاب شامل احادیث یا تعالیم مستقیم حواریون و شاگردان مسیح است که به سال پنجاه میلادی جمع شده و چنین نیست. متن این رساله در پایان قرن چهارم میلادی بازبینی شده و در مجموعه مکتوبات رسمی کلیسای شرقی جای گرفته است. اصل متن یونانی اینک از دست رفته امّا ترجمهٔ لاتینی و سریانی آن از زمان‌های خیلی دور رایج بوده چنان که هم اینک دست‌نوشته سریانی کهنی از آن به تاریخ ۶۸۳ میلادی، معادل ۶۰ هجری، باقی‌ست. چنان که آمد متن در سوریه عهد پساباستان رایج بوده و از آنجا هم احتمالا نزد مسیحیان شبه جزیره در عهد شکل‌گیری قرآن و اسلام. مجملش گفتیم...

بخش سوم کتاب مربوط است به «اصول اخلاقی زنان مسیحی و این که زن باید تنها رضایت همسر خویش را پیش چشم داشته باشند». سخن با نوعی «الرّجال قوّامون علی النساء» آغاز می‌شود که در اصل هم سخن پولس رسول است در انجیل، رساله به کرنتیان: «باشد که زنان مطیع مردان باشند، چرا که مرد پیشوای زن است و پیشوای مرد دین‌دار مسیح است».
همین بخش قطعه‌ای دارد که به شکل قابل توجّهی، در لفظ و معنی، با آیه سی و یکم سوره نور نزدیک است. ترجمه انگلیسی آن را آوردم و نقاط تقارب را می‌بینیم در همین قطعه کوتاه:
- از زنان می‌خواهد که در بازار خود را بپوشانند (وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنّ...)
- سرمه نکشند، آرایش نکنند و زیبایی خود را آشکار نکنند (وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ...)
- این که در بازار نگاه فروگیرند و چشم بر این و آن نداشته باشند (یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ...)
- و این که زیبایی خود را فقط برای همسر خود حفظ کنند... (وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ...)
- و البته آنچه در ترجمه دیده نمی‌شود آن است که برای کلمهٔ همسر، در متن سریانی هم، «بعل» آمده است، چنان که در قرآن.

چنان که می‌بینیم، این کتاب منعکس کننده «محیط فقهی» و احکام رایج بین «اهل کتاب» در آن عصر است و برخی پژوهشگران، چون دیوید پاورز، ارتباطی دیده‌اند بین آن و آیت حجاب، دست کم از جنس همان اشتراک عقاید و اساطیر و رسوم و احکام مرتبط که بین قرآن و دیگر متون و منابع بایبلی دیده می‌شود.
...
همان بخش در ترجمه قدیمی عربی دیداسکالیا: الدسقولیة او تعالیم الرسل: یجب علی النساء ان یخضعن لازواجهن...

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899419

دیگر خبرها

  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • (تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • سریع‌ترین مرد دنیا حامی کریس: عاشق رونالدوام!