Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: یکی از چالش‌های امر به معروف و نهی از منکر نداشتن وحدت گفتمان است؛ به این صورت که درباره یک موضوع چند نظر و گفتمان وجود دارد مخصوصاً از سوی کسانی که به شیوه غلط در این حوزه وارد می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت بحری در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۱۸ مرداد در سالن جلسات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر فروع دین است اما به این معنی نیست که جایگاهی ندارد، اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را جزو دین نداند پایبندی به دین ندارد و در واقع مرتد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضمن تأکید بر جایگاه ویژه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: معروف و نهی از منکر مبتنی بر مسئولیت اجتماعی افراد است و بی‌تفاوتی در جامعه درست در مقابل امر به معروف و مهی از منکر قرار دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه روحیه بی‌تفاوتی مردم در جامعه درواقع بی‌توجهی به دین است، خاطرنشان کرد: ما در ستاد تلاش می‌کنیم مردم را از بی‌تفاوتی دور کرده و احساس مسئولیت اجتماعی را در آن‌ها به وجود آوریم چراکه این بی‌تفاوتی حس منفی در جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: آموزش رکن اساسی در امر به معروف و نهی از منکر است تا این موضوع به صورت اصولی در جامعه جریان داشته باشد چراکه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب نتیجه محور است و راهبرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تبیین این موضوع و آشنایی هرچه بیشتر مردم با این فریضه الهی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: یکی از چالش‌های امر به معروف و نهی از منکر نداشتن وحدت گفتمان است؛ به این صورت که درباره یک موضوع چند نظر و گفتمان وجود دارد مخصوصاً از سوی کسانی که به شیوه غلط در این حوزه وارد می‌شوند.

وی در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم گروه‌های مطالبه‌گری در قالب گروه‌های جهادی ثبت می‌شوند و به صورت تخصصی برای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند؛ در این راه از همه نخبگان جامعه و رسانه‌ها انتظار داریم به ما کمک کنند.

حجت‌الاسلام بحری یادآور شد: دهه اول محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر است که ما برنامه‌هایی را برای این دهه در نظر گرفتیم که در این جلسه سه نمونه از این طرح‌ها رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ۵ شهرستان تشکیل شده و آماده کار است، در دهه اول محرم سرود پایانی مخصوص هیئت‌ها بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر با نام «افضل الاعمال» را در نظر گرفتیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین اظهار کرد: گروه سرود انتظار سرود «درس کربلا» با موضوع امر به معروف و نهی از منکر را به صورت پاتوقی در سطح شهر اجرا خواهد کرد و همچنین تولیدات دیگر از قبیل موشن گرافیک و تولید محتوای کوتاه هم خواهیم داشت.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه ۲۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی از سوی ستاد پخش خواهد شد، بیان کرد: پوستر دهه امر به معروف و نهی در بیلبوردهای سطح شهر استفاده خواهد شد و مسابقه کتاب‌خوانی با عنوان «چراغ هدایت» در دست برگزاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری امر به معروف و نهي از منكر قزوين ستاد امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سلیمی صبح سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه امروز باید اهمیت مسئله جمعیت در جامعه به درستی تبیین شود، افزود: یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های ما در حوزه جمعیت، چالش فهم دقیق این موضوع است.

وی با بیان اینکه در حوزه جوانی جمعیت برنامه خاصی نداشته و نمی‌دانیم اقدام اساسی و قابل اجرا در این حوزه چیست، افزود: متأسفانه از دو دهه گذشته بارها به موضوع کاهش جمعیت به انحای مختلف اشاره شده اما بعد از گذشته دو دهه و با وجود اشرافیت به این موضوع، هنوز نتوانسته‌ایم اقدام قابل توجه و تأثیرگذاری را در این زمینه انجام دهیم.

این پژوهشگر حوزه جمعیت با اشاره به اینکه مسئله کاهش جمعیت مختص ایران نبوده و بسیاری از جوامع با این چالش دست به گریبان هستند، خاطرنشان کرد: یکی از دردناک‌ترین مشکلات کاهش جمعیت، از بین رفتن نهاد خانواده است، به همین خاطر باید آسیب‌های کاهش جمعیت و لزوم توجه به جوانی جمعیت برای آحاد مردم به درستی تبیین شود.

سلیمی با تاکید بر اینکه یکی از حلقه‌های انکارناپذیر زنجیره کاهش جمعیت و ترس از فرزندآوری، مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی افراد است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها برای جوانی جمعیت، کاهش زمان تجرد و نیز کاهش فاصله تأهل تا فرزندآوری است که برای تحقق این موضوع نیز باید بسته‌های تشویقی برای فرزندآوری در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود علاوه بر در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای فرزندآوری، موانع ساختاری پیش روی این امر نیز برداشته شود، اضافه کرد: با برداشته شدن موانع زیرساختی پیش روی فرزندآوری، این امر به صورت ادامه‌دار بوده و دیگر شاهد فرزندآوری مقطعی نخواهیم بود، هر چند معتقدیم در کنار همه این موارد، فرهنگ‌سازی در این حوزه نیز باید صورت گیرد.

کد خبر 6086422

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • نظارت ستاد ملی جمعیت بر دستگاه‌ها در قانون جوانی جمعیت
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟