Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:53:57 GMT

طی ۴۵ روز گذشته خاموشی برق در استان زنجان نداشتیم

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۰۱۸۳

طی ۴۵ روز گذشته خاموشی برق در استان زنجان نداشتیم

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا علیزاده ظهر دوشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران در محل شرکت توزیع برق زنجان، گفت: خبرنگاران در تمام عرصه‌ها کمک کننده مدیران و شرکت‌های خدمت‌گذار هستند و باید این ارتباط تقویت شود.

وی اظهار کرد: در طول ۴۵ روز گذشته خاموشی برق در استان زنجان نداشتیم و از روز گذشته به دلیل افزایش دمای هوا و بالا رفتن میزان مصرف در سطح کشور قطعی‌ها به اجبار دوباره آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه برای اینکه بخش کشاورزی و صنعت آسیب چندان نبینند باید طبق برنامه خاموشی‌های برق خانگی اعمال شود، گفت: به ازای هر یک درجه سانتی گراد افزایش دما نسبت به روز گذشته میزان مصرف برق یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار واحد افزایش می‌یابد.

علیزاده تاکید کرد: رسانه‌ها یکی از اصلی‌ترین عاملان ترویج در مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف انرژی به خصوص برق هستند.

وی با بیان اینکه طی سالجاری رسانه‌ها کمک چشمگیری در زمینه کنترل پیک بار برق داشتند که خدمات این فعالین رسانه‌ای قابل تقدیر است، ابراز داشت: تابستان امسال شرایط سختی به استان وارد شد و گرمی زودهنگام آغاز شد و کم آبی باعث شد تا تولید برقابی به حداقل برسد به طوری در حال حاضر تولید برقابی به صفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: طی روزهای آینده شاهد گرم شدن هوا در استان هستیم و باید مردم همچنان مصرف برق را مد نظر قرار دهند و با افزایش دمای هوای از روز گذشته مصرف هم در حال افزایش است و مصرف بالاتر از تولید رفته و گذر از این شرایط سخت تنها نیازمند همراهی مردم است.

علیزاده تاکید کرد: حداکثر پیک بار که امسال بر شرکت توزیع برق استان وارد شد ۶۸۰ مگابایت بود و دو پیک مصرفی روزانه و شبانه وجود دارد و مصرف روزانه بیشترین رقم را داشته اما در مواقع شب به دلیل روشنایی مصرف بالا می‌رود.

کد خبر 5277438

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا علیزاده برق تولید برق ویروس کرونا ماه محرم روز خبرنگار محرم 1400 شورای شهر آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا کرمانشاه اردبیل خطبه های نماز جمعه گرگان مراسم عزاداری شرکت توزیع برق روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت : بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد و اکنون شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان