Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران از تشکیل کمیته حقوقی صیانت از سلامت افراد جامعه با هدف پایش و رصد دستگاه های اجرایی و صنوف برای رعایت پروتکل های بهداشتی و برخورد حقوقی و قضایی با متخلفین خبر داد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: متأسفانه امروز در کشور تعداد فوتی ها به ۵۸۵ نفر رسید و ۴۰ هزار و ۸۰۸ نفر هم مبتلا داشته ایم که این آمار نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسبت به پیک های قبلی که هنگامی که تعداد مراجعین سرپایی افزایش پیدا می کرد آمار بستری ها و فوتی ها افزایشی نداشت در این پیک هر سه با هم افزایش پیدا می کند، لذا باید به صورت جدی تمهیداتی را به صورت اقدام و عمل در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: ما در هشت هفته اخیر آمارمان رو به افزایش بوده و همچنان در تعداد مراجعین سرپایی، بستری های معمولی و بستری های مراقبت های ویژه و فوتی ها روند کاهشی را شاهد نیستیم. بی تردید رابطه معناداری میان پایین آمدن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی با افزایش ابتلا و سرایت این بیماری وجود دارد.

محسنی بندپی ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط صنوف هر دو کاهش پیدا کرده و در این میان پایانه های مسافربری، فرودگاه ها، رستوران ها و تالارها ظرف چند هفته گذشته با وجود بیشترین مراجعات مردمی، پایین ترین رعایت پروتکل های بهداشتی را داشتند.

استاندار تهران تأکید کرد: در دهه محرم هم همین نگرانی را داریم که تجمعاتی بدون رعایت پروتکل ها وجود داشته باشد، لذا باید رستوران ها، تالارها، پایانه ها و فرودگاه ها را مکلف به رعایت پروتکل های بهداشتی کنیم و در مورد اجتماعات مذهبی هم باید به همین شکل اقدام کنیم. بی تردید دستگاه های اجرایی، صنوف و افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند باید معرفی شوند. رتبه بندی دستگاه های اجرایی و صنوف در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی باید انجام و اعلام عمومی شود.

وی با تأکید بر اینکه رابطه معناداری بین واکسیناسیون و کاهش آمار مرگ و میر وجود دارد، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که ما نگران تمام شدن واکسن نباشیم و در عرصه واکسیناسیون از ظرفیت هلال احمر و شهرداری تهران در کنار ۱۰۷ مرکز واکسیناسیون بهره گرفت.

استاندار تهران تأکید کرد: در جلسه امروز مقرر شد کمیته حقوقی صیانت از سلامت افراد جامعه با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف همچون نیروی انتظامی، قوه قضاییه و... با محوریت معاونت بهداشتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران تشکیل شود تا رصد و پایش صنوف و دستگاه های اجرایی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود تا با دستگاه ها و صنوفی که رعایت نمی کنند برابر قانون برخورد حقوقی و قضایی شود و مسئله به صورت حقوقی و قضایی دنبال شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به افزایش درمانگاه های سرپایی اشاره کرد و افزود: باید راهنمای درمان اولیه برای افرادی که مرخص می شوند و همچنین برای مراقبت از بیماران سرپایی تدوین شود تا این افراد بدانند که باید چگونه در مقابل این بیماری عمل کنند.

محسنی بندپی به موضوع تأمین منابع مالی و انسانی دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: در این جلسه مصوب شد تا در ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد مطالبات بیمارستان ها و سازمان های دیگر و همچنین کمک معنادار به بیمارستان ها تصمیم گیری جدی شود. امروز نیاز است که برای استخدام نیروی انسانی به جای طی کردن سیکل طولانی استخدام مشکل را از طریق شرکت های پیمانکار حل و فصل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا استاندار تهران رعایت پروتکل های بهداشتی دستگاه های اجرایی رعایت پروتکل ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه

سرتیپ احمد علی  گودرزی رئیس روانشناسی پلیس ایران گفت: خوشبختانه در سال‌های  اخیر تعداد زیادی از همکارانمان که در نقاط مرزی، انتظامی و یگان های ویژه و سایر یگان ها انتظامی، آگاهی، مبارزه با مواد مخدر، راهنمایی و رانندگی، تحت نظارت مستقیم این انجمن  هستند که بتوانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند .

او بیان کرد: در این راستا ۸ کمیته تشکیل شده که این کمیته ها هر کدام وظایفی دارند.  از جمله آن می توان به  کمیته جنایی، سلامت خانواده، راهنمایی و رانندگی و دیگر کمیته هایی که می‌توانند در سلامت اجتماع و انتظامی کشور کمک کننده باشند اشاره کرد.

رئیس روانشناسی پلیس ایران تصریح کرد: این تلاش‌ها و فعالیت ها در یکی دو سال گذشته بسیار مناسب بوده است. وضعیت علمی همکارانی که  در پاسگاه ها و کلانتری ها خدمت می کنند و همچنین افرادی که در راس عدالت ترمیمی تلاش می کنند را ارتقا داده‌ایم. 

وی افزود: در بحث خانواده و حوزه سلامت روان کارکنان اقدامات خوبی انجام دادیم. روانشناسان ما در رده های انتظامی و مرزی به ویژه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که پرونده های خانوادگی در آنجا اتفاق می‌افتد می توانند خدمت کنند.

او همچنین گفت:  در این زمینه‌ها نظراتی به مجموعه اجتماعی  مانند جنایی، راهور، سلامت خانواده ، بهداری داده شده است.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد