Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادقعلی مقدم به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری فارس ضمن تبریک و خداقوت به خبرنگاران این رسانه به نقش پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: پدافند غیرعامل در حوزه‎های مختلف از جمله آب و به طور کلی استمرار خدمات در مواقع آسیب‌پذیری کشور نقش دارد.

وی تصریح کرد: کشور باید آمادگی لازم در برابر یکسری عوامل همچون جنگ، عوامل طبیعی و عوامل خرابکارانه که به زیرساخت‎های کشور آسیب وارد می‎کند را داشته باشد، در واقع اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل موجب آسیب‌پذیری حداقلی به مراکز و براساس هر کدام از عواملی که اتفاق می‎افتد در حداقل زمان ممکن  استمرار خدمات را حفظ می‎کند تا کشور به شرایط ایده‌آل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان افزود: پدافند غیرعامل در حوزه‎های مختلف کشور زیرساخت‎ها را تقویت می‎کند تا در شرایط و زمان اضطرار بحث خدمات را به مردم داشته باشیم.

* لزوم تغییر نگرش مدیران با تغییر شرایط اقلیمی زمین/ به جای جنگ با طبیعت باید به سمت سازگاری با طبیعت پیش رفت

مقدم در ادامه با ابراز گلایه‎مندی از عملکرد برخی مدیران استانی در مواجه با تغییرات اقلیمی زمین که در حال رخ دادن است، افزود: تغییرات اقلیمی آن قدر سریع در جهان اتفاق می‎افتد که عملأ کشورهای پیشرفته که پیش‎بینی‎های لازم برای وقوع یکسری عوامل و حوادث طبیعی را داشتند در مقابله و مدیریت با آن حادثه طبیعی ناتوان عمل کردند، سیل ویرانگری که چند وقت گذشته در آلمان رخ داد مهر تأییدی بر این گفته‎هاست.

وی با بیان اینکه به دلیل تغییرات حادی که در زمین به وجود آمده باید نگرش خود را به روند فعلی مدیریت تعییر دهیم، افزود: به جای جنگیدن با طبیعت باید به سمت سازگاری با طبیعت برویم در واقع باید در زیرساخت‎ها بازنگری و از حالت تک‌بعدی خارج شد.

*هرگونه تصمیم اشتباه در بخش کشاورزی،گلستان را با چالش‎های جدی مواجه خواهد کرد/ ربط کمبود آب گرگان به کشاورزی در حالی که نماینده‌ای از این بخش در جلسات حضور ندارند، قابل پذیرش نیست

مدیر کل پدافند غیرعامل گلستان خاطرنشان کرد: باید در حوزه آب براساس شرایط و اقتضای هر منطقه سیاست‎ها و برنامه‎ها را تغییر داد اینکه به طور دائم در جلسات مختلف کمبود آب گرگان را به کشاورزی ربط دهیم در حالی که نماینده‎ای از بخش کشاورزی در جلسات حضور ندارند، قابل پذیرش نیست.

 

مقدم اضافه کرد: وقتی مدیری کشت شالی را برای کشاورز ممنوع می‎کند باید در عمل برنامه‎ای برای کشت جایگزین وی نیز داشته باشد وگرنه کشاورز برای امرار معاش و گذران زندگی خود باید به فکر حفر چاه عمیق باشد.

وی با بیان اینکه نباید مسوولان در تقابل با مردم باشند، گفت: چرا مدیران زمان ممنوعیت کشت شالی را در اردیبهشت زمانی که با مشکل کم آبی مواجه می‎شوند اعلام می‎کنند؟ زمستان سال گذشته استان شرایط مناسبی از لحاظ ریزش‎های جوی نداشت چرا زمان اعلام ممنوعیت کشت شالی را در بهمن ماه اعلام نکردند؟

* مشکل اساسی در برنامه‎ریزی کلی‌گویی است/ متأسفانه با دید تخصصی به موضوعات مختلف نگاه نمی‎شود

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان افزود:گلستان استان کشاورزی‌ است و هرگونه تصمیم نادرست  و به دور از واقعیت‌های موجود می‎تواند چالش‎های جدی برای استان ایجاد کند.

مقدم، مشکل اساسی در برنامه‎ریزی را کلی‌گویی عنوان کرد و گفت: متأسفانه با دید تخصصی به موضوعات مختلف نگاه نمی‎شود در حالی که هرگونه تصمیم نادرستی ممکن است استان را با چالش‎های جدی مواجه کند.

وی که سابقه مدیریت چند ساله در مدیریت بحران گلستان را داشت، فصل مشترک پدافند غیرعامل با مدیریت بحران را تهدیدهایی عنوان کرد که انسان می‎تواند موجب تشدید آن‌ پیامدهای تهدید باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان بیان کرد: به عنوان مثال زلزله پیامد طبیعی است و مدیریت این پیامد در حوزه مدیریت بحران می‎باشد اما وقتی آدمی با ساخت‌وساز غیراصولی و یکسری دست‌اندازی‎های غیراصولی این عارضه را تشدید کند فصل مشترک‌ پدافند غیرعامل با مدیریت بحران پیدا می‎شود.

مقدم اضافه کرد: ریزگردها می‎تواند یک‌پدیده طبیعی باشد اما مداخله انسان در از بین بردن فضای سبز و مراتع موجب تهدید و تشدید این پدیده خواهد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷

منبع: فارس

کلیدواژه: پدافند غیر عامل گلستان استمرار خدمات آسیب پذیری کشور صادق مقدم تغییر اقلیم زمین تغییر نگرش مدیران پدافند غیرعامل گلستان مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و هشدارهای لازم بسیاری از شهرستان‌های خراسان جنوبی از جمله نهبندان، سرایان، زیرکوه وبشرویه دچار سیل شده‌اند.

محمدعلی آخوندی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و هشدارهای لازم در استان بسیاری از شهرستان‌ها دچار سیل شده‌اند و بارندگی در سرایان نیز جزو هشدارها بود که به صورت نقطه‌ایی و رگباری شدید خواهد بود که روان آب را به دنبال خود داشته است.

وی بیان کرد: در شهرستان سرایان منطقه‌ایی است کهع مستعد سیل خیزی است و زمانی که سیل می‌آید به مناطق شهری مانند سه قلعه، و بخش‌های مرکزی را نیز درگیر می‌کند و خارج از مناطق مسکونی در فردوس نیز درگیری‌هایی ایجاد می‌کند که اراضی کشاورزی و اگر در اطراف شهر کارخانجاتی باشد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

آخوندی تصریح کرد: در سرایان خسارات به راه‌های روستایی، آبنماها و روکش راه‌ها بوده است که مورد ارزیاابی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در فردوس، بشرویه خساراتی نیز بر اثر سیل وارد شده  است که در بشرویه 3 روستا دچار آبگرفتی شده است که 15 دستگاه ابنیه فنی دچار مشکل شدند، 10 واحد مسکونی دچار آبگرفتی و 12 رشته قنات و خسارت به مزارع و جاده‌ها بیشتر از باقی مناطق بوده است.

وی با بیان اینکه تا به الان با توجه به سیل‌های رخ داده در استان خسارات جانی گزارش نشده است، بیان کرد: در نهبندان حدود 30 روستا درگیر سیل شده‌اند که تا دیشب نیز هنوز سیل ادامه داشته است و خساراتی نیز در تمام ابعاد از جمله راه‌ها و اراضی کشاورزی، قنوات، استخرهای ذخیره آب و واحدهای مسکونی و زیرساخت شبکه انتقال آب روستایی و مزارع و شبکه‌های انتقال برق و... دچار خسارت شده‌اند.

آخوندی بیان کرد: در حال حاضر هیچ راهی در استان مسدود نیست اما تردد در برخی از محورها باید به صورت بسیار کنترل شده و محورهای آهنگران – زیرکوه و شهداد-نهبندان مقداری ناایمن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • اصغری‌مقدم: ازبکستان آنقدرها هم قابل احترام نبود
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!