Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: در سال‌های ۸۲ تا ۸۴ طرف غربی به تعهدات خود علیرغم توافقنامه‌های سعدآباد، بروکسل و پاریس عمل نکرد و در این دوره نیز طرف آمریکایی به تعهدات خود عمل نکرد که مردم نیز در جریان کامل عدم تعهد آمریکایی‌ها در زمان اوباما و نیز ترامپ بودند.

مهدی فضائلی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص عدم اعتماد به غرب، گفت: اگر بخواهیم نگاه تاریخی داشته باشیم، قبل از انقلاب و در دوران مصدق نمونه بارز آن است و بعد از انقلاب نیز جدیدترین مصداق آن همین مذاکرات برجامی است که در دولت آقای روحانی مذاکرات آغاز شد و نتایج آن نیز برای عموم مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اگر ماجرای هسته‌ای را از زمان آغازش تا کنون، در مقاطع مختلف بررسی کنیم؛ در دهه ۸۰ با تروئیکای اروپا به‌صورت مستقیم مذاکره می‌کردیم که از سال ۹۲ مذاکرات مستقیم با آمریکایی‌ها شروع شد. یکی از تجربه‌های مهم و دست به نقد آن، همین‌که ما چقدر با آنها همراهی کردیم اما از طرف آنها هیچ‌گونه عمل به تعهداتی ندیدیم و چه در این دوره، که به‌تعبیر خود آقایان به یک تعامل و قرارداد برد - برد به نام برجام رسیدیم.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: در سال‌های ۸۲ تا ۸۴ طرف غربی به تعهدات خود علیرغم توافقنامه‌های سعدآباد، بروکسل و پاریس عمل نکرد و در این دوره نیز طرف آمریکایی به تعهدات خود عمل نکرد که مردم نیز در جریان کامل عدم تعهد آمریکایی‌ها در زمان اوباما و نیز ترامپ بودند.

فضائلی یادآور شد: امروز هم که دموکرات‌ها روی کار آمدند، شاهد هیچ تغییر رفتاری از سوی آمریکایی‌ها مبنی بر اصلاح رویه گذشته وجود ندارد؛ لذا مصداق بارز آن همین بدعهدی‌های آمریکا در سه سال اخیر بود که از این توافق خارج شده و شرط‌هایی هم برای ورود مجدد خود به برجام تعیین کردند.   بیشتر بخوانید:  نظر رهبر انقلاب درباره «نامزدی سیدحسن خمینی» تنها جنبه مشورتی داشته است

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مهدی فضائلی مقام معظم رهبری غرب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مهدی فضائلی مقام معظم رهبری غرب تعهدات خود آمریکایی ها عمل نکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: خبرگزاری رسمی دولت ⁩، به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل اینجانب در مورد نرخ تورم ⁩ اشتباه است! 

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رئیس جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به امار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد نموده ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

‏یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند، ولی شما یا نمی‌دانید یا میخواهید که ندانید. 

‏هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد. 

‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

دیگر خبرها

  • تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • تمام آنچه می‌خواستم روی پرده است/ نتیجه اعتماد به فیلمسازان جوان
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان آمریکایی