Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: عملیات سرشاخه کاری درختان گردو در ۴۰ هکتار از باغات گردوی این شهرستان انجام شد.

او افزود: محصول گردو با سطح زیر کشت حدود یک هزار هکتار، جزو یکی از محصولات مهم خشکباری این شهرستان است که متاسفانه از نظر عملکرد و کیفیت در جایگاه خوبی واقع نشده است لذا در این راستا طی سال‌های اخیر با توجه ویژه سازمان جهادکشاورزی استان، یکی از طرح‌هایی که هر سال به اجرا در می‌آید طرح سرشاخه کاری درختان گردو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کالای لوکس هندی‌ها همان بادام سامان است

احمدزاده اضافه کرد: براساس برنامه ریزی صورت پذیرفته و برش شهرستانی امسال در ۴۰ هکتار از باغات گردو، طرح سرشاخه کاری و تعویض تاج درختان توسط پیمانکاران زبده و ماهر صورت پذیرفت.

سمیرا بهامیر کارشناس باغبانی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان ادامه داد: در اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو ضمن کوچک کردن تاج درخت که به برداشت آسان و کاهش تلفات انسانی هنگام برداشت می‌انجامد، افزایش عملکرد، یکدست نمودن و ارتقای کیفیت محصول و نیز در رفع مهمترین مشکل باغداران منطقه که همان خسارت سرمای دیر رس بهاره می‌باشد بسیار موثر است.

او با اشاره به ارقام پیوندی فرنور، ژنوتیپ‌های برتر مورد تائید باغدار و مرکز تحقیقات کشاورزی و ... مورد استفاده در این طرح افزود: این امر باعث کاهش تلفات سرمای دیررس بهاره در آینده گردیده و باعث افزایش تولید و درآمد باغداران خواهد شد.

شهر سامان در فاصله ۲۲ کیلومتری شمال شرقی شهرکرد قرار دارد، سامان به دلیل قرار گرفتن در حاشیه‌ی زاینده رود از موقعیت مناسبی جهت کشاورزی و باغداری برخوردار است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عملیات سرشاخه کاری محصول گردو سرشاخه کاری درختان گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی