Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@14:45:45 GMT

برداشت ۱۲۰۰ تن میگو در جنوب سیستان وبلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۵۲۶۶

برداشت ۱۲۰۰ تن میگو در جنوب سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون آبزی‌پروری شیلات استان سیستان وبلوچستان گفت: برداشت میگو تا شهریورماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲۰۰ تن میگو برداشت شود.

به گزارش ایسنا حمیدرضا نصیری 19 مردادماه با اعلام آغاز برداشت میگو از مزارع مجتمع پرورش میگو شهید صنعتی_گواتر اظهارکرد: در سال جاری با اقدامات صورت گرفته و همت بهره برداران سخت کوش پرورش میگو و تلاش جمعی شیلات، دامپزشکی و تحقیقات شیلات که در قالب کارگروه و کمیته فنی میگو استان صورت گرفت بیش از ۶۴۰ هکتار از مزارع پرورش میگو مجتمع گواتر زیرکشت قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال آتی با توجه به اقدامات زیر بنایی شیلات در مجتمع گواتر و ورود مجتمع‌های پرورش میگو رودیک و کشت و صنعت مکران (گوردیم) به فرآیند تولید و پرورش میگو، شاهد افزایش قابل توجهی در سطح زیر کشت و تولید میگو در نوار ساحلی جنوب استان خواهیم بود.

وی افزود: اقدامات مناسب بهره برداران میگو در خصوص آماده‌سازی مزارع و همچنین فعالیت مراکز تکثیر میگو با همکاری های سازنده با مجموعه دامپزشکی استان و به ویژه ادارات دامپزشکی شهرستانهای چابهار و کنارک، همچنین مشاوره ها وکمک های فنی کارآمد مجموعه مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار در کنار اقدامات زیر بنایی شیلات استان و راهبری صنعت در قالب کارگروه و کمیته فنی به قرار گرفتن مدیریت صنعت در مسیر صحیح کمک شایانی نموده است.

وی تصریح کرد: برداشت میگو تا شهریورماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۲۰۰ تن میگو برداشت شود.

معاون آبزی پروری شیلات استان افزود: امسال بیش از ۱۰۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگو شهید صنعتی_گواتر آماده فعالیت بودند که مباحثی همچون نوسانات قیمت ارز و به نوعی بی ثباتی شرایط اقتصادی کشور، بالا رفتن قیمت نهاده ها و هزینه های تولید، مسائل و مشکلات در تامین پست لارو (بچه میگو) به موقع و... باعث شد تمام اراضی آماده تحت کشت قرار نگیرند اما علی رغم مسائل و مشکلات مذکور در سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته داریم.

گفتنی است: آبزی پروری و بویژه آبزی‌پروری میگو در نوار ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان  در ۴ شهرستان زرآباد، کنارک، چابهار و دشتیاری ظرفیت‌های قابل توجهی را به لحاظ تولید و تامین پروتئین با کیفیت و به تعبیری امنیت غذایی و همچنین ایجاد اشتغال را دارد و از مزیت های منطقه بوده که فعال سازی ظرفیت‌های آبزی پروری می تواند در توسعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی منطقه و کشور نقش بسزائی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان شیلات سيستان و بلوچستان ميگو استانی اقتصادی آبزی پروری پرورش میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تابستان امسال شاهد افزایش آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی به تعداد سه هزار و ۳۷۰ نفر آموزگار ابتدایی و استثنایی، هزارو ۴۹ نفر دبیر و هنرآموز، ۸۷۱ نفر مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور، دو هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان و هزار و ۲۹۶ نفر در حوزه سرایداری و متصدی خدمات هستیم که رشد بیش از چهار برابری نسبت به آمار سال گذشته را نشان می‌دهد.
بروشکی افزود: در حوزه تربیت بدنی و توسعه فضا‌های ورزشی و سلامت دانش‌آموزان در استان، ۴۵ باب اتاق بهداشت و ۶۰ باب زمین چمن مصنوعی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در سیستان وبلوچستان با ۳۵ اداره اموزش و پرورش ۸۴۶ هزاردانش اموز با ۵۲ هزار معلم در بیش از ۸ هزار مکان اموزش تحت اموزش قرار دارند.

مدیر کل اموزش و پرورش استان با اشاره به این موضوع که فاصله استان از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه ۱۲۰۰ کیلومتر است گفت: در این استا بیش از ۹ هزار روستا وجود دارد و در اکثر روستا‌ها مدارس داریم.
بروشکی گفت: این استان هم اکنون مرکز توجه نظام قرار گرفته ونگاه ویژه‌ای به سمت استان کشیده شده است.
وی افزود: دیدار امروز جمعی از معلمان استان با مقام معظم رهبری، تقدیر از معلمان نمونه و به صدا در اوردن زنگ سپاس معلم از جمله ۸ هزار برنامه اجرایی هفته معلم در استان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مدیرکل اموزش و پرورش استان همچنین تدوین سند ۵ ساله اموزش و پرورش استان را برای دست یابی به اهداف مشخص نیروی انسانی؛ فضا‌های آموزشی و توانمند سازی نیروی انسانی از مهمترین برنامه‌های اموزش و پرورش در استان دانست و گفت: هم اکنون نیاز سالیانه نیروی انسانی این استان در اموزش و پرورش سالیانه ۵ هزار نیروی انسانی است و اکنون در ردیف استخدامی مجوز شش هزار نیرو را اخذ کرده ایم.
بروشکی همچنین: اجرای طرح‌سنجش برای ۱۰۰ هزار دانش آموز در استان را و امادگی دانش آموزان برای آزمون‌های امتحانات نهایی را از جمله برنامه‌های اولویت دار این اداره کل دانست و گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش دانش اموزان طرح احیای پنحشنبه‌ها برای دبیرستانی‌ها اجرا شد و بیش از هزارو۵۰۰ دبیر متخصص بصورت جهادی در ۴۵۰ پایگاه همراهی لازم را دارند.

وی همچنین اجرای طرح اعتکاف را در ۳۱۰ پایکاه با همکاری بیش از هزار دبیر همکاری را اقدامی مناسب برای ارتقای اموزش استان دانست.
بروشکی همچنین گفت: در سال گذشته ۳۷۵ قبولی پزشکی از استان داشته ایم .

دیگر خبرها

  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان