Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@22:56:06 GMT

پاپ تهدید به قتل شد+جزئیات

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۶۰۲۲

پاپ تهدید به قتل شد+جزئیات

کارکنان اداره پست یکی از شهرهای واقع در شمال ایتالیا، یک نامه حاوی گلوله پیدا کردند که برای رهبر مسیحیان کاتولیک جهان ارسال شده بود.

به گزارش برنا از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، روزنامه ایتالیایی «ایل مساجرو» گزارش داده که کارکنان اداره پست شهر «پسکیرا بورومئو» در نزدیکی شهر میلان در شمال این کشور، یک نامه ارسال شده برای پاپ «فرانسیس»، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان پیدا کردند که در آن سه گلوله وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، نامه مذکور شب هنگام و در جریان فرآیند جداسازی نامه های ورودی به اداره پست پسکیرا بورومئو پیدا شده در حالی که برای آدرس گیرنده نیز روی پاک نامه به صورت دست نویس نوشته شده بود: پاپ، شهر واتیکان، میدان سن پیترو.

بر اساس گزارش خبرگزاری «نووستی» روسیه، نیروهای ژاندارمری ایتالیا پاکت نامه مذکور که حاوی سه گلوله ۹ میلیمتری بوده را ضبط کردند در حالی که تصور می شود از فرانسه ارسال شده است.

در همین حال، روزنامه ایتالیایی «کوریرا دلا سرا» نیز گزارش داده که در این پاکت نامه، یک تکه کاغذ نیز وجود داشته که در آن، معاملات مالی واتیکان نوشته شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا کاتولیک ایتالیا فرانسه واتیکان کاتولیک پاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ادعاهای تازه بی‌بی‌سی در مورد پرونده نیکا شاکرمی

با گذشت بیش از یکسال از پرونده درگذشت نیکا شاکرمی، بی بی سی در نبش قبری تازه روایتی پر شائبه در رابطه با این فرد منتشر کرده و مدعی شده نیکا شاکرمی پس از دستگیری مورد تعرض و ضرب و جرح قرار گرفته و بر اثر ضربات ماموران کشته شده است، سندی که بررسی دقیق آن پرده از تناقض گویی‌های تازه این شبکه برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز سه‌شنبه _یازدهم اردیبهشت_ انتشار تصاویری جنجالی از یک سند محرمانه توسط بی بی سی در رابطه با پرونده «نیکا شاکرمی» خبرساز شد. نیکا شاکرمی نوجوانی ساکن تهران بود که در بحبوحه اغتشاشات زن، زندگی، آزادی جان خود را از دست داد و در همان زمان جریانات رسانه‌ای معاند تلاش بسیاری کردند تا او را به عنوان یکی از کشته شدگان اعتراضات به دست ماموران حکومت جا بزنند تا در کنار مهسا امینی او را به چهره ای برای بهره برداری هرچه بیشتر از احساسات مردمی تبدیل کنند، با این وجود هرگز نتوانستند دلایل محکمی در تایید این اتهام ارائه کنند و تحقیقات میدانی افراد مستقل و گزارش پزشکی قانونی نیز با آشکار کردن تعارضات موجود در این روایت، دروغ بودن چنین ادعایی را ثابت کرد.

حالا با گذشت یکسال و اندی از آن وقایع، بی بی سی فارسی بار دیگر روایتی پر شائبه درهمین رابطه منتشر کرده و مدعی شده طبق اسنادی که سرویس جهانی بی بی سی به دست آورده و تایید شده، نیکا شاکرمی، پس از دستگیری مورد تعرض جنسی و ضرب و جرح قرار گرفته و بر اثر ضربات سه مأمور امنیتی کشته شده است، سندی که اینبار نیز بررسی دقیق آن پرده از تناقض گویی ها و روایت سازی های تازه این شبکه برمیدارد.

بی بی سی میگوید این اسناد حاوی گزارش افراد درگیر در ماجرای بازداشت و قتل نیکا شاکرمی، از جمله اظهارات خود این افراد بوده است و این گزارش دارای مهر «بسیار محرمانه» و حاوی خلاصه جلسه رسیدگی به پرونده نیکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

همچنین در بخش هایی از این گزارش به جزئیاتی در رابطه با آزار و اذیت نیکا شاکرمی پرداخته شده که بی بی سی آنها را تکان‌دهنده میخواند و مدعی است که سرویس جهانی بی بی سی برای کسب جزئیات لازم و تایید صحت این اسناد پرتناقض، چندین ماه را به بررسی و مقابله و تطبیق آن با منابع متعدد اختصاص داده است!

بعد از انتشار این گزارش، وحید اشتری، از فعالان رسانه ای مستقل عدالت‌خواه که در سال ۱۴۰۱ نیز نتیجه تحقیقات میدانی خود در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی را منتشر کرده بود، به بررسی تناقض گویی ها و نقاط مبهم و عجیب این گزارش پرداخته است و نتیجه بررسی های خود را در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است.

اشتری در همین راستا نوشته است: «‏همزمان با تلاش مسئولان جمهوری اسلامی برای تکه پاره کردن مجدد ایران با فعال کردن دوباره گشت موسوم به ارشاد، لبه دیگر قیچی یعنی بی بی سی انگلیسی برای تحریک احساسات یک گزارش جدید در مورد ‎نیکا شاکرمی کار کرده است. چند خطی به این بهانه می‌نویسم.»

وی در ادامه آورده است: «‏مستند این مطلب یک نامه است که فاقد ابتدائیات مثل فونت رایج نامه‌های اداری است. سازندگان نامه از کف حداقل‌ها بی اطلاع بوده‌اند. نامه مهر خیلی محرمانه ندارد ولی آن بالا خیلی محرمانه را تایپ کرده‌اند. نکته مهمتر اینکه نمی‌شود نامه خیلی محرمانه باشد ولی تاریخ نداشته باشد.»

این فعال رسانه ای میگوید: «‏به کار بردن عباراتی مثل فلانی «اشعار داشته» است (ظاهراً به جای اظهار داشته است) یا «متهمه» احتمالاً برای متهمان زن که اصلاً در نامه‌های اداری و قضایی رایج نیست نشان دهنده همان مدعاست که سازندگان قبل از این نامه حداقل دو تا نامه اداری مشابه که در فضای مجازی پر است را ندیده بودند.»

اشتری نوشته است: «از همه عجیب‌تر در نامه بدون تاریخ آن بالا نوشته «سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» که اسم سال ۱۴۰۱ است و نامه ظاهراً متعلق به همان سال است، ولی ناجا از سال ۱۴۰۰ تبدیل به فراجا شد و در همه سربرگ‌ها و مکاتبات رسمی اسم فراجا می‌آید. در حالیکه در این نامه مبتدیانه هنوز ناجاست.»

وی معتقد است: «‏ به جز این نامه که بی بی سی مدعی افشاگری آنست کلیات گزارش نکته جدیدی ندارد و همان حرف‌های قبلی است، یعنی مدعی است نیکا بعد از تجمع ساعت ۴ و ۵ بعد از ظهر بازداشت شده است، تنها ادعای جدید آنجاست که می‌گوید نیکا در حین حمل در ماشین یخچالدار مورد تجاوز قرار گرفته و کشته شده است، ‏ این ادعا با قرائن زیادی همخوانی ندارد. از جمله مصاحبه‌های اطرافیان نیکا مثلاً مادر نیکا پیش از این بارها گفته که در واپسین ساعات ۲۹ شهریور حدود ساعت ۲۳:۳۰ با نیکا حرف زده و نیکا به او گفته بعد از ظهر در تجمع بوده و از دست ماموران فرار کرده است.»

این فعال رسانه‌ای مستقل در ادامه اینطور نتیجه میگیرد که «‏خب عقلا نمی‌شود آدمیزاد ساعت ۴ و ۵ بعد از ظهر در یک تجمع بازداشت شود بعد حالا یکی دو ساعت یا چندین ساعت بعد در نقل و انتقال‌ها در ماشین یخچالدار کشته شود بعد همین جنازه ساعتها بعد حدود ۲۳:۳۰ به موبایل دسترسی پیدا کند و با مادرش تماس بگیرد و از فرار از دست نیروی انتظامی بگوید.»

اشتری در ادامه پرده از اشتباهات دیگر این گزارش برمیدارد: «‏ این روایت بی بی سی باگ‌های دیگری هم دارد. این روایت را قرائن زیادی که در مصاحبه‌های اطرافیان نیکا وجود دارد تمسخر می‌کنند. از این تناقض‌ها یکی دو تا نیست. قبلاً با جزئیات در مورد واقعه و نکات مصاحبه‌ها نوشته‌ام. (همانها را بخوانید) این نامه فاقد ابتدائیات چیز جدیدی ندارد.»

وی معتقد است: «‏کارکرد قصه ‎نیکا شاکرمی در کوران حوادث سال ۱۴۰۱ برای تحریک احساسات و رادیکال‌تر کردن فضای اعتراضات بود. امروز جمهوری اسلامی به برکت راه انداختن مجدد گشت ارشاد روزانه خودش صدها کلیپ ضرب و شتم واقعی برای تحریک مجدد احساسات تولید می‌کند و در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود، نبش قبر آن قصه شاید برای رسانه‌های بین المللی خالی از وجه باشد ولی این رو کردن چند وقت یکبار یک سند مجعول بی سر و ته به‌عنوان یک کشف جدید بیشتر دفاع این رسانه‌ها از حیثیت بر باد داده‌شان در آن ماجراست. بالاخره قصه عجیبی بود…»

این فعال رسانه‌ای در ادامه می‌گوید: «‏ یک قصه بدون فکت بدون شاهد بدون صوت و فیلم بدون راوی بدون هیچ گونه مستند در مورد بازداشت و … را با پروپاگاندای جمعی چنان پرداختند که هرگونه پذیرش قصه برساخته چیزی جز تحمیق مخاطب در پی ندارد و ناچارند چند وقت یکبار یک نامه مجعول به‌عنوان سند مدعا رو کنند.»

اشتری در انتها یادآور می‌شود: «‏در گزارش بی بی سی آمده است که نمی‌تواند ۱۰۰ درصد مطمئن باشد که این سند واقعی است. جالب اینکه خود این متن ویرایش شده است و در اسنپ شات قبلی این صفحه چنین چیزی وجود ندارد.»

وی در نهایت به گاف دیگر این گزارش اشاره میکند: «خیلی‌ها نمی‌دانند منزل خاله نیکا حوالی چهارراه امیراکرم بود و جنازه نیکا در حیاط یک ساختمان ۳ طبقه نزدیک به آن پیدا شد. بی بی سی انگلیسی هم ظاهراً تهران را بلد نبوده که در اسناد نوشته جنازه را در یادگار زیر پل رها کردند. از یادگار تا امیر اکرم یک ساعت فاصله است.»

لازم به ذکر است که پس از واکنش اشتری به ماجرای سند محرمانه بی بی سی و انتقاد گسترده مخاطبان در صفحات بی بی سی، این شبکه در یک عقب نشینی جالب توجه و برای باور پذیر کردن این روایت در توییتی نوشت «بی بی سی برای حفظ امنیت افرادی که اسناد را به دستش رسانده آمد آنها را بازسازی کرده است!» ادعایی که به نظر هدفی جز توجیه خطاهای فاحش موجود در این گزارش ندارد.

کد خبر 749500

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ ۲ - ۱ رئال مادرید/ گزارش لحظه به لحظه
  • بررسی ادعاهای تازه بی‌بی‌سی در مورد پرونده نیکا شاکرمی
  • درخواست باشگاه سپاهان برای دیدار با پرسپولیس
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد