Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه چین تقاضای تجدید نظر "رابرت شلنبرگ" کانادایی علیه حکم اعدام برای قاچاق مواد مخدر را رد کرد.

به نقل از رویترز، حکم شلنبرگ در حالی صادر می‌شود که روابط دو کشور در پی دستگیری مدیرعامل هواوی در اواخر سال ۲۰۱۸ توسط کانادا همچنان سرد است.

شلنبرگ در دسامبر ۲۰۱۴ توسط مقامات چینی بازداشت شد، در ژانویه ۲۰۱۵ متهم به قاچاق مواد مخدر شد و در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۸ به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روز بعد در اول دسامبر، کانادا "منگ وانژو"، مدیر مالی غول مخابراتی چینی هوآوی را با حکم استرداد آمریکا در ونکوور بازداشت کرد. چین در مورد عواقب نامشخص هشدار داد مگر اینکه منگ آزاد شود.

قبل از پایان ماه دسامبر ۲۰۱۸، یک دادگاه چینی دستور تجدید نظر پرونده شلنبرگ را در ۲۹ دسامبر براساس درخواست وی صادر کرد. در ژانویه ۲۰۱۹، دادگاه مردمی دالیان در استان لیائونینگ چین، شلنبرگ را مجددا محاکمه و مجازات اعدام صادر کرد. دادگاه در ماه مه سال گذشته به درخواست تجدید نظر شلنبرگ علیه حکم اعدام رسیدگی کرد و حکم را امروز (سه‌شنبه) تأیید کرد.

وکلای پکن به رویترز گفتند که اعمال مجازات شدیدتر پس از تجدیدنظر خلاف روح قوانین چین است.

دو کانادایی دیگر به اتهام جاسوسی متهم و محاکمه شده‌اند.

به گفته یک منبع کانادایی، انتظار می رود حکم یکی از آنها، تاجر مایکل اسپور، تا چهارشنبه صادر شود.

ارک گارنو ، وزیر امور خارجه کانادا در واکنش به این حکم گفت: اتاوا تصمیم چین مبنی بر تایید مجازات اعدام علیه روبرت شلنبرگ را به شدت محکوم می کند. ما بارها مخالفت قاطع خود را با این مجازات ظالمانه و غیرانسانی به چین اعلام کرده‌ایم و به تعامل با مقامات چینی در بالاترین سطح برای اعطای عفو به شلنبرگ ادامه خواهیم داد.

در این بیانیه آمده است: وزیر کشور کانادا با مجازات اعدام در همه موارد مخالف است ، ضمن تشکر از استرالیا ، فرانسه ، آلمان و آمریکا که نمایندگان آنها به همراه مقامات کانادایی در دادگاه حضور داشتند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۶ میلیاردی تبعه عراقی به دلیل قاچاق سوخت

به گزارش خبرگزاری مهر، قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه گفت: پرونده مباشرت و حمل ۲۴ هزار لیتر گازوئیل به ارزش پنج میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال برای تبعه عراقی به عنوان راننده تریلر حامل کالای قاچاق در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه افزود: شعبه با توجه به مستندات، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت، متهم را به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل سه برابر ارزش کالا محکوم کرد.

به گفته شاهی: با گزارش پلیس آگاهی قصرشیرین پیرامون کشف سوخت قاچاق از یک دستگاه تریلر، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

کد خبر 6093172

دیگر خبرها

  • جریمه ۱۶میلیاردی تبعه عراقی برای قاچاق سوخت
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • جریمه ۱۶ میلیاردی تبعه عراقی به دلیل قاچاق سوخت
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس