Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:11:16 GMT

آمادگی کانون وکلای ایلام برای حمایت از خبرنگاران

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۰۵۵۷

آمادگی کانون وکلای ایلام برای حمایت از خبرنگاران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله محمدی ظهر سه شنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران ایلامی اظهار کرد: وجه اشترک خبرنگاران و وکلا، احقاق حقوق مردم، آگاهی بخشی جامعه، دفاع از حقوق مردم و… است.

وی گفت: وجوه اشتراک فراوان بین خبرنگاران و وکلا وجود دارد و هر دوی این قشر تاثیرگذار جامعه، پیشگامان تحقق دموکراسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کانون وکلای دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه خبرنگاران باید منتقد باشد، افزود: بر همین اساس جامعه و حاکمیت باید بپذیرد که خبرنگار باید نقاد باشد چون توسعه بدون توجه به نقدهای سازنده رسانه‌ها میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در اصل ۲۴ قانون اساسی بر آزادی مطبوعات کاملاً تاکید شده و رسالت خبرنگاران بسیار حساس، ظریف و خطیر است، تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری استان ایلام آمادگی خود را برای هر گونه حمایت حقوقی و قضایی از خبرنگاران فعال و رسانه‌های دارای مجوز اعلام می‌دارد.

محمد با تشکر از جامعه رسانه‌ای به خاطر تنویر افکار عمومی، اطلاع رسانی و مطالبه گری برای احقاق حقوق عامه، اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری استان ایلام از سال ۱۳۹۵ مستقل شده و فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه کانون وکلا به عنوان یک نهاد مدنی، قانونی و مستقل، تکالیف و وظایف خود را برای تحقق اهداف و برنامه‌های مصوب و دفاع از حقوق عامه، دنبال می‌کند، افزود: هم اکنون حدود ۴۰۰ نفر از وکلا در کانون وکلای دادگستری استان ایلام عضویت و فعالیت دارند.

حدود ۲۵ درصد از وکلای استان فعالیت خاصی ندارند

رئیس کانون وکلای دادگستری استان ایلام یادآور شد: متاسفانه حدود ۲۵ درصد از وکلای استان فعالیت خاصی ندارند و به ناچار پروانه فعالیت خود را تودیع و ابطال کرده‌اند.

وی گفت: متاسفانه هجمه‌های زیادی علیه کانون‌های وکلا از طرق گوناگون و با کیفیت‌های مختلف وارد می‌شود که بیشتر آنها درست نیست.

رئیس کانون وکلای ایلام در خصوص جایگاه کانون وکلای دادگستری تصریح کرد: برخی از افراد هنوز جایگاه کانون وکلا را به عنوان یک نهاد مدنی نمی‌شناسند و با نهادهای مشابه اشتباه می‌گیرند.

محمدی اضافه کرد: در پرونده‌های قضایی هرگاه شخصی مثل مددجویان نهادهای حمایتی و یا زندانی‌ها مشکلی دارند، اما تمکن مالی برای پرداخت هزینه وکیل ندارد، کانون وکلا وکیل رایگان در اختیار این افراد قرار می‌دهند.

محمدی در ادامه با اشاره به وصول طرح اصلاح پاره‌ای از قوانین وکالت به هیئت رئیسه مجلس افزود: وکیل اگر مستقل نباشد نمی‌تواند از حقوق ملت دفاع کند.

کد خبر 5278350

منبع: مهر

کلیدواژه: وکلای دادگستری ایلام اصحاب رسانه ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم روز خبرنگار بوشهر آمار کرونا مراسم عزاداری شیوع کرونا شورای شهر کرمانشاه واکسن کرونا گرگان اردبیل عکس استانها کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: این افراد در مقاطع مختلف تحصیلی از میان معلمان، مربیان پرورشی، مدیران و معاونان مدارس شهری و روستایی این استان برگزیده شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد، سه نفر معلم از سه مقطع تحصیلی بوده و پنج نفر نیز شامل مدیر، معاون، معلم پرورشی و ... که برای انتخاب معلم نمونه در سطح کشور نیز معرفی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: انتخاب این معلمان نمونه بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش و بر اساس شاخص‌های تعیین شده صورت گرفته است.

درویشی همچنین از انتخاب ۶ نفر از معلمان استان با عنوان جلوه‌های ویژه معلمی خبر داد و گفت: این افراد فعالیت‌هایی خارج از وظایف معلمی از جمله جلب مشارکت مردمی، تدریس در شرایط بیماری و ... داشته‌اند که از تلاش‌های این معلمان نیز قدردانی می‌شود.

به گفته درویشی، به منظور اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم ستاد‌هایی در مناطق مختلف آموزشی استان تشکیل و در حال برنامه ریزی و فعالیت هستند.

وی از اعزام شماری از معلمان استان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت روز معلم و تقدیر از معلمان نمونه استانی هفته آینده در مرکز استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد