Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:16:09 GMT

آیا سال تحصیلی جدید دانشگاه شهرکرد حضوری می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۰۸۵۵

آیا سال تحصیلی جدید دانشگاه شهرکرد حضوری می‌شود؟

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه شهرکرد در رابطه با حضور دانشجویان در سال تحصیلی جدید افزود: حضور دانشجویان در دانشگاه وابسته به شرایط بیماری کرونا و واکسیناسیون دانشجویان است اما پیش‌بینی می‌شود آموزش‌ها امسال نیز به صورت مجازی برگزار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد، سعید کریمی امروز ظهر در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به اقدامات دانشگاه در 8 سال اخیر اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه شهرکرد بالغ 7 هزار دانشجو، 350 نفر عضو هیئت علمی ثابت، 120 نفر عضو هیئت علمی حق‌التدریس،  300 نفر کارمند و تقریبا 180 رشته گرایش در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری تخصصی و دستیاری دارد که دانشجویان در حال تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه شهرکرد دارای سه پردیس است که پردیس اصلی در شهرکرد است، همچنین این دانشگاه دارای 7 دانشکده است، پردیس دوم در فارسان واقع شده که دانشکده هنر و ادبیات است، پردیس سوم فنی مهندسی و منابع طبیعی نیز در بروجن است که بر اساس هزینه‌ها و پیگیری‌های که انجام شد موافقت اصولی در رابطه با مجوز بروجن که مدتی قبل باطل شده بود گرفته شد، در حال حاضر روند فیزیکی این پروژه 75 درصد است.

رئیس دانشگاه شهرکرد در ادامه تصریح کرد: دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین، دانشکده فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی، علوم، ریاضی، ادبیات و علوم انسانی از دانشکده‌های این دانشگاه است که مورد توجه و اهمیت است و خوشبختانه در طی سال‌های گذشته جزو دانشکده‌های تاثیر گذار در سطح کشور بودند.

سعیدی در ادامه گفت: دانشگاه شهرکرد در راستای سیاست‌های وزارت علوم در تمامی ابعاد در تاثیر گذاری در جامعه، امور پژوهشی، امور آموزشی و تمام دستور العمل‌هایی که وجود دارد فعالیت کرده است، متاسفانه در طی دوسال گذشته و مسئله بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی، مانع بسیاری از فعالیت‌های عمومی مراکز آموزشی شده است و تاثیر فراگیری داشته است.

وی با اشاره روند آموزش مجازی در دانشگاه شهرکرد بیان کرد: در طی این مدت باتوجه تغییر نوع آموزش که با آموزش حضوری بسیار متفاوت است، بسیاری از دانشجویان زیر ساخت‌های آموزش‌های مجازی را نداشتند، اما دانشگاه شهرکرد در حد محدود زیر ساخت‌های مورد نیاز را برای آموزش دانشجویان فراهم کرده است و دانشگاه شهرکرد همپای دانشگاه‌های کشور در این امر موفق بوده است.

رئیس دانشگاه شهرکرد اظهار کرد: تمامی کلاس‌ها و آزمون‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و کارهای آموزشی دانشگاه با مشکل مواجه نشده و تمامی کلاس‌ها برگزار شده است، مسائلی که در حوزه معاونت‌های مختلف دانشگاه وجود دارد، موضوع  جذب و تربیت دانشجو است، ریزش دانشجو به دلیل فارغ التحصیلان بیکار در دانشگاه کم شده است و این موضوع چالشی مهم است.

کریمی با تاکید بر اینکه متقاضیان برخی از رشته‌های تحصیلی در دانشگاه کاهش یافته است، یادآور شد: رشته‌های مهندسی کشاورزی در دانشگاه با استقبال کمی روبه‌رو هستند و متقاضیان این رشته کاهش یافته است و در مقابل تعداد متقاضیان رشته‌های فنی مهندسی افزایش یافته است، بیشترین ریزش دانشجو در رشته مهندسی کشاورزی بوده است و علت آن نبود بازار جذب کار است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه خیرین اعتقادی به سرمایه گذاری و ورود به مراکز عالی نداشتند، بنیاد 15 خرداد یکی از مراکزی بود که تعدادی خوابگاه برای دختران ایجاد کردند که دانشگاه شهرکرد در این امر دخیل بود، که بالغ بر 4 هزار متر زیر بنا و 20 میلیون تومان بنیاد 15 خرداد از صفر تا صد در دانشگاه شهرکرد اجرایی کرد‌ که با ورود دانشجویان جدید قابل بهره‌برداری است.

رئیس دانشگاه شهرکرد تاکید کرد: مشارکت 50 درصدی خیرین با وزارت علوم سبب احداث خوابگاه دانشجویی ام‌البنین در دانشگاه شهرکرد شد که شامل 96 سوئیت است و اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان با مساحت 4 هزار متر زیر بنا توسط خیرین سرمایه گذاری شد، ساخت فیزیکی این خوابگاه در حد صددرصد است و مابقی کارها در حال رایزنی است.

وی در رابطه با حضور دانشجویان به دانشگاه در سال تحصیلی جدید افزود: حضور دانشجویان در دانشگاه وابسته به شرایط بیماری کرونا و واکسیناسیون دانشجویان است اما پیش‌بینی می‌شود آموزش‌ها امسال نیز به صورت مجازی برگزار شود.

طهرانچی: واکسیناسیون یک میلیون و 200 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد پیگیری می‌شودماجرای همایش نامتعارف دانشگاه تهران چه بود؟ /پاسخ رئیس دانشگاه به انتقاد دانشجویان و اساتیداعتراض بسیج دانشجویی تهران‌ به برگزاری همایش آرایش در این دانشگاه

کریمی با تاکید بر اینکه رایزنی‌هایی برای ورود دانشجویانی از کشور عراق، سوریه و لبنان به دانشگاه شهرکرد انجام شده است، بیان کرد: از دیگر خروجی‌هایی که جزو دوره ریاست جمهوری از سال 84 تا 86 پروژه دامپروری بوده است که به دلیل کمبود منابع با مشکل مواجه بود که در نتیجه سال گذشته کلنگ‌زنی این کار انجام شد و بودجه عمرانی آن فعال شد و در حد 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه شهرکرد دانشگاه شهرکرد حضور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، مراسم تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در اعتراض به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان تجمع‌کننده حامی فلسطین، برگزار شد.

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در جوار قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه، با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، انزجار خویش از این دو کشور ظالم و خونخوار و نیز حمایت خود از دانشجویان حامی فلسطین را اعلام کردند و بیانیه‌ای در همین راستا قرائت شد.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تجمع استادان و دانشجویان دانشگاه‌های مطرح جهان، به‌خصوص در آمریکا و اروپا، در چند روز گذشته، علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، نشان داد که روح آزادمردی و انسان‌دوستی در قلب‌های دانشگاهیان در سراسر دنیا، زنده است؛ این جنبش‌ها و خیزش‌ها نشان می‌دهد که وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال، بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی‌تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است؛ همچنان که امامین انقلاب اسلامی ایران، مکرراً وعده آن را داده‌اند؛ از سوی دیگر سرکوب و دستگیری معترضین نشان داد که شعار رنگ‌ورو باخته دموکراسی و آزادی بیان، در دنیای غرب، خالی از محتوا است.

حمله پلیس به دانشجویان و بازداشت استادان آزادی‌خواه و عدالت‌طلب آمریکایی و اروپایی که بر علیه حمایت از نسل‌کشی در غزه، اقدام انسان‌دوستانه، انجام داده‌اند، بیانگر این است که سردمداران و هیئت حاکمه آمریکا، حاضرند، استادان و دانشجویان خود را قربانی‌امیال پست صهیونیست‌ها کنند.

ما استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، همراه و هم‌زبان با سایر دانشگاهیان کشور، ضمن اعلام انزجار از نسل‌کشی و جنایات وحشیانه رژیم غاصب، حمایت خود را از جنبش جهانی دانشگاهی، علیه این اقلیت سفاک، اعلام می‌کنیم و معتقدیم که سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه، باید ورود کرده و وحشی‌گری در غزه را متوقف کنند؛ همچنین عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی و اعتراض به این آدم‌کشی‌ها را حق هر انسان آزاده‌ای، از جمله فرهیختگان دانشگاهی می‌دانیم و سرکوب این نوع اعتراضات را به شدت محکوم می‌کنیم.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

خبرنگار: محمدرضا نیازی شهرکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228777 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال فلسطین آمریکا اسرائیل جنبش دانشجویی نقض آزادی بیان

دیگر خبرها

  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • تجمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • مقابل ابرقدرت‌های چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • ما مقابل ابرقدرت‌هایی چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب