Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمانشاه از برگزاری "عزاداری‌های محرم" فقط به شرط اجرای پروتکل‌ها خبرداد.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (19 مرداد) ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان، با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: با فرارسیدن ایام محرم و استمرار شرایط کرونایی رسانه های معاند به دنبال این هستند که از عزاداری های محرم سوءاستفاده کرده و عنوان کنند که ایران نمی تواند کرونا را کنترل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از امروز عزادارای های محرم شروع می شود و باید بدانیم که هم اکنون در موج پنجم کرونا قرار داریم و اگر این موج به اوج خود برسد، خسارات بسیاری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: موج پنجم می تواند از موج چهارم هم به مراتب سخت‌تر باشد و همه باید متوجه این موضوع باشیم.

بازوند گفت: همه عزادار امام حسین(ع) هستیم، اما نباید این بهانه را دست دشمنان بدهیم که عزاداری ها را باعث افزایش موارد مرگ و میر کرونا بدانند.

وی افزود: در حال حاضر بستری های کرونا در استان از مرز 900 نفر عبور کرده و اگر به حدود 1700 بستری برسیم، باید در خیابان ها و پارک ها برای بیماران بستری چادر بزنیم، پس باید از هم اکنون همه پیشگیری را سرلوحه کار قرار دهیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه به جابجایی مدیریتی در کشور اشاره کرد و افزود: به تازگی رییس جمهور جدید فعالیت خود را آغاز کرده و نباید بگذاریم موجی که طی هفته های گذشته در کشور به راه افتاده الان مشکل ساز شود، چرا که مردم انتظار دارند با آمدن رییس جمهور جدید تغییرات مثبتی را احساس کنند.

وی افزود: آقای رییسی در این زمینه به شدت بر تقویت نظارت بر رعایت اجرای پروتکل ها تاکید دارد و اینکه نمی شود با توصیه صرف پروتکل ها را اجرایی کرد و نیاز است در برخی موارد برخوردهای جدی تری صورت گیرد.

بازوند گفت: رییس جمهور از تمام ستادهای مقابله با کرونا در سراسر کشور خواسته پیشنهادات خود را در زمینه کنترل بیماری کرونا ارائه کنند که استان هم روز گذشته این پیشنهادات را ارائه کرد.

استاندار کرمانشاه بر تشکیل کارگروه عزاداری های محرم تاکید کرد و افزود: این کارگروه باید توسط اداره کل تبلیغات اسلامی تشکیل شده و در دهه اول ماه محرم گزارش های خود را بصورت روزانه به دفتر معاونت سیاسی استانداری کرمانشاه اعلام کند.

بازوند از صدا و سیما هم خواست تا در این ایام اقناع سازی مردم در خصوص رعایت پروتکل ها را در دستور کار خود قرار دهد.

استاندار کرمانشاه بر استفاده اجباری از ماسک در هیات ها تاکید کرد و افزود: نظارت بر رعایت استفاده از ماسک باید توسط خود هیات ها انجام شود و هیات ها موظفند بر رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک از سوی افرادی که اطراف هیات عزاداری به اصطلاح تماشاگر هستند هم نظارت داشته باشند.

بازوند تاکید کرد: در ماه محرم پذیرایی در هیات ها ممنوع بوده و توزیع نذورات هم باید بصورت مواد خام و خشک صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پروتکل های بهداشتی باید بصورت کتبی به مسئولین هیات ها ابلاغ شود و در صورت عدم رعایت پروتکل ها در مرحله اول تذکر کتبی  داده می شود، در مرحله دوم ارائه خدمات یارانه ای و پشتیبانی تا پایان ماه صفر قطع می شود و در وهله سوم مجوز هیات به مدت شش ماه لغو شده و مسئولین آن به دستگاه قضا معرفی می شوند.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استاندار کرمانشاه عزاداری های محرم عزاداری ها پروتکل ها هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان

دیگر خبرها

  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • برگزاری مجمع هیات ژیمناستیک استان سمنان
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • برگزاری مجمع هیات ژیماستیک استان سمنان
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد