Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین معارفه و اعطای حکم سرپرستی شهرداری شیراز به محمدعلی راضی با حضور رییس و نایب رییس شورای اسلامی شهر و قائم مقام و معاونان شهرداری شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی کلانشهر شیراز در این نشست اظهار کرد: صراحتاً از مهندس اسکندرپور شهردار پیشین شیراز به نیکی یاد و از تلاش‌های وی در دوره مسئولیت تقدیر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه شرایط کشور به خاطر بیماری کرونا و دستور ستاد پیشگیری از کرونا ما را در برگزاری جلسه تکریم و تجلیل از شهردار و شورای پنجم محدود کرد. احترام و رسم ادب حکم می‌کند در شرایط بهتری حتماً آئین تکریم و تقدیر برگزار شود.

وی افزود: سازمان در معنای عام کلمه و در رفتار سازمانی نمود پیدا می‌کند و نه در شخص، فرآیندها و دستورالعمل‌ها. آنچه که نمود نهایی سازمان است و بلوغ آن را نشان می‌دهد، رفتار سازمانی است. دوران سرپرستی، یک زمان کوتاه برای ارزیابی بلوغ سازمانی مجموعه شهرداری است که خارج از نگاه‌های سیاسی خدمت صادقانه به مردم را انجام بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مشکلات حاکم بر همه دستگاه‌های اجرایی گفت: مسائل تورمی، رکود اقتصادی، مشکلات ناشی از کرونا، تعطیلی‌ها و … شرایط سختی را برای همه ایجاد کرده است و مدیران برتر در آزمون‌های سخت دیده می‌شوند.

طاهری عنوان کرد: ضرورت دارد کارگروه‌های ویژه ای برای جذب درآمد و مصارف هزینه‌ها در اجرای پروژه‌ها برگزار شود و مجموعه شهرداری نیز بلوغ سازمانی خود را نشان دهد.

وی اضافه کرد: شرایط باید به سمتی رود که آرامش برای شهر، مردم و کارمندان این مجموعه حفظ شود و از شهرداری این پیام مخابره شود که مجموعه روی ریل است، خدماتش ارائه می‌شود، مدیران شهرداری به دنبال حل مسائل شهر هستند و عوض شدن شهردار و آمدن سرپرست تأثیری بر خدمت رسانی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: تقسیم بندی پروژه‌ها با توجه به محدودیت منابع فوق العاده مهم است و در دو کارگروه منابع و مصارف و اولویت‌ها باید مشخص شود.

طاهری خاطرنشان کرد: تقاضا دارم با توجه به اینکه هم اکنون ساعت کار رسمی شهرداری از هفت تا ۱۳ است و با محدودیت کرونا نیز روبه‌رو هستیم، برای حفظ آرامش شهروندان و بلوغ سازمانی مجموعه شهرداری تلاش شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه این نشست، محمدعلی راضی، سرپرست شهرداری شیراز نیز گفت: شهرداری نهادی وظیفه گرا و تخصصی برای ارائه خدمات به شهروندان است؛ مردم نگاه سیاسی و حزبی ندارند بلکه به کیفیت خدمات ارائه شده نگاه می‌کنند.

سرپرست شهرداری شیراز با تاکید بر لزوم حفظ آرامش مردم در این شرایط تصریح کرد: باید در این دوران گذار یک رفتار حرفه‌ای به نمایش بگذاریم و نگاه غیرسیاسی خود را نشان دهیم. با همکاری یکدیگر برای رسیدن به هدف مشترک تلاش و شرایط باثباتی را برای شهردار بعدی فراهم کنیم.

وی افزود: از مهندس اسکندرپور، شهردار اخلاق مدار پیشین نیز یاد می‌کنم و برای ایشان در همه مراحل شغلی و زندگی آرزوی موفقیت دارم.

در ادامه این آئین محمدهادی هاشم‌پور، معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز با اشاره به اینکه سیستم شهرداری، کاربلد و توانمند است و می‌تواند در شرایط سخت نیز اقدامات خود را انجام دهد، عنوان کرد: برای عبور از این دوران گذار و سرپرستی نیاز به منابع درآمدی داریم چون به صورت طبیعی در دوران سرپرستی با کاهش درآمد روبه‌رو می‌شویم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز افزود: هم اکنون مشکل بزرگی از نظر مالی و اجرایی نداریم و کارها در حال انجام است.

اسماعیل صالحی، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این آئین، گفت: نیروهای شهرداری از پایین‌ترین سطح تا مدیران ارشد به منزله لوکوموتیوران‌های خوبی هستند و بستگی دارد اتاق فرمان یا همان مدیریت ارشد به آنها چه دستوری دهد تا مطابق آن حرکت کنند.

صالحی افزود: سیاستی که شورای اسلامی شهر تدوین می‌کند، تأثیر مستقیمی بر عملکرد شهرداری دارد. نیروهای شهرداری کار خود را به خوبی می‌دانند و با نگاه به سیاست کلان مجموعه اقدامات خود را در همان راستا انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: چنانچه شورای اسلامی شهر در کوتاه مدت سیاست کلان مورد نظر خود را به نیروهای شهرداری ابلاغ کند، مدیران و نیروهای شهرداری می‌توانند در آن راستا اقدامات تأثیرگذاری انجام دهند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به سابقه طولانی خود در شهرداری و شناخت از این مجموعه گفت: اطمینان می‌دهم که نیروهای شهرداری متحد برای ارتقای شهر تلاش می‌کنند و ما وظیفه داریم به مردم خدمت رسانی کنیم.

مرتضی جعفری، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این نشست با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: از مهمترین وظایف ما برگزاری مراسم ماه محرم است و تلاش می‌کنیم با تخصیص بودجه مناسب، شهر را متناسب با این ماه فضاسازی کنیم.

محمدرضا محمدحسن پور، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز عنوان کرد: کار در حوزه خدمات شهری ۲۴ ساعته است و با انجام وظایف گوناگون در هیچ شرایطی تعطیلی ندارد. اگر اتفاقی نیز بیفتد کار و فعالیت این معاونت بیشتر می‌شود.

محمدحسن پور افزود: سایر حوزه‌ها هنگامی که کار می‌کنند، دیده می‌شوند، اما حوزه خدمات شهری اگر کار نکند همه متوجه می‌شوند و اگر یک روز کار در این حوزه انجام نشود کاملاً مشخص است. همچنین نمی‌توانیم به علت بودن یا نبودن بودجه خدمات شهری را کمرنگ کنیم و خوشبختانه طی این سال‌ها هیچ وقت کمبودی از نظر بودجه نبوده است.

مسعود طهماسبی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: تغییر و تحولات انرژی مضاعفی به مجموعه، برای کار با توان بیشتر می‌دهد.

طهماسبی افزود: برخی موارد همچون نحوه واگذاری اتوبوس‌ها نیاز به تعیین تکلیف جدید از طرف شورا دارد که لایحه آن تقدیم شورا شده است تا بتوانیم خدمات رسانی بهتری به شهروندان در این زمینه داشته باشیم‌.

جواد بهادری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز نیز گفت: مسائل در دست اقدام و مهم شهرسازی را تقدیم شورا کرده و اولویت بندی خواهیم کرد.

بهادری افزود: معاونت شهرسازی و معماری در حال حاضر ارتباط بسیار خوبی با دستگاه‌های مرتبط همچون کمیسیون ماده ۵ و کارگروه امور زیربنایی دارد و اقتدار شهرداری در این دوره در مراحل تصمیم گیری بسیار بالاست.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ادامه داد: ظرفیت‌های بالقوه ای به منظور ایجاد درآمد برای شهرداری داریم و می‌توانیم آنها را بالفعل کنیم‌. شیراز پتانسیل بالایی دارد و می‌توان در آن اقدامات خوبی انجام داد.

کد خبر 513701

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رییس شورای شهر شیراز شهرداري شيراز سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز مهدی طاهری سرپرست شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر نیروهای شهرداری خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه به مناسبت روز ملی فرهنگ پهلوانی و گرامیداشت ورزش زورخانه ای آئین گرامیداشت یاد شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد.

گفتنی است که در این مراسم، که با حضور جمعی از موسفیدان و کهن کسوتان در زورخانه جوانمردان کن برگزار شد، یاد شهید «محسن حسین نیا» شهید پهلوان و رجز خوانی معاصر را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است که شهید «محسن حسین نیا» از قهرمانان ورزش تکواندو بود که رجز خوانی او لرزه بر دشمن می انداخت و این شهید بزرگوار، روز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در چابهار مورد حمله گروهک تروریستی قرار گرفت و به شهادت نائل شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم، اسبقیان معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، جوهری معاون استاندار تهران، جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، ایرجی سرپرست هیات تکواندو استان تهران، روسای هیات های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان های استان و فرمانده کانون بسیج تکواندو استان تهران و جمعی از پیشکسوتان، مربیان، داوران و قهرمانان تکواندو به همراه پدر شهید والامقام حضور داشتند.

در پایان این مراسم، از تعدادی افراد که با منش پهلوانی باعث نجات دیگران شده بودند تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6093063

دیگر خبرها

  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند