Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور، آستان قدس رضوی دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) و نظارت بر اجرای آن را تشدید کرده است.

خادمان و زائران حضرت رضا (ع) در این برهه زمانی تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا همانند ماه‌های گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را در عالی‌ترین سطح ممکن به اجرا بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضدعفونی کردن مستمر ورودی‌ها و صحن‌ها

محمدرضا سبزعلی رئیس اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی در این باره گفت: اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت بر آن در حرم مطهر رضوی، همانند ماه‌های گذشته به‌صورت شبانه‌روزی استمرار دارد و با توجه به فرارسیدن ماه محرم، این دستورالعمل‌ها تشدید شده است.

ضدعفونی سطوح، شیرآلات و سرویس‌های بهداشتی

او به مصرف ماهانه ۳۰ تن محلول ضدعفونی‌کننده سطوح در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: با استفاده از ماشین‌های مجهز به پمپ واترجت و همچنین از پمپ‌های دوشی، ضدعفونی کردن صحن‌ها و ورودی‌های حرم مطهر به‌طور مستمر در حال انجام است تا طبق دستورالعمل‌های بهداشتی، بستر مناسبی برای حضور زائران فراهم شود.

رئیس اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی ادامه داد: به این منظور سطوحی همچون درها، شیرآلات، صندلی‌ها و جامُهری‌ها که در تماس مکرر قرار دارند، چندین بار و حتی گاهی به‌صورت لحظه‌ای ضدعفونی می‌شوند.

بیشتر بخوانید

هشت دستور مهم تولیت آستان قدس برای مقابله با موج پنجم کرونا

سبزعلی بیان کرد: ضدعفونی مستمر و شبانه‌روزی سرویس‌های بهداشتی حرم مطهر رضوی نیز یکی از دستورالعمل‌های اجرایی در دوره مقابله با کروناست که در حال اجرا است و به همین منظور مایع دست‌شویی نیز بیش از میزان مورد نیاز تهیه شده و در دسترس زائران قرار گرفته است.

تامین ماهانه ۳ تن محلول ضدعفونی کننده

او تصریح کرد: همچنین ماهانه حدود ۳ تن محلول ضدعفونی‌کننده دست برای استفاده زائران در بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) تهیه می‌شود که با استفاده از دستگاه‌های ضدعفونی خودکار چشمی در گیت‌های ورودی و داخل رواق‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

رئیس اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی تاکید کرد: ضدعفونی مستمر مُهر‌های نماز و امکان تفکیک مهر‌های استفاده شده با استقرار جامهری‌های قابل حمل، فرش‌آرایی شطرنجی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بازدید‌های منظم و مکرر از چگونگی تنظیف و رعایت بهداشت در حرم مطهر طبق شیوه‌نامه‌های موجود، از دیگر اقدامات اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی است که در دهه اول محرم با جدیتی بیشتر دنبال می‌شود.

تقویت نظارت خادمان سلامت بر اجرای دستورالعمل‌ها

سبزعلی اظهار کرد: در کنار توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز در محل‌های مشخص، خادمیاران سلامت نیز به منظور توزیع محلول ضدعفونی‌کننده دست و ماسک بین زائران در صحن‌ها و رواق‌ها حضوری فعال دارند و بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت دارند.

او افزود: این نظارت‌ها در مناسب‌هایی همانند دهه اول محرم، تشدید و تعداد خادمان سلامت افزایش می‌یابد تا میزان رعایت دستورالعمل‌ها به حداکثر میزان ممکن ارتقا یابد.

انتهای پیام//ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا آستان قدس رضوی دستورالعمل های بهداشتی دستورالعمل های بهداشتی محلول ضدعفونی کننده دستورالعمل ها حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با کاشت ۸۵ هزار پیاز لاله در ضلع شمالی بوستان ملت و برگزاری جشنواره لاله دربیش از هزار مترمربع مساحت این فضا با استقبال و بازدید حداکثری زائران و مجاوران در مشهد روبه رو شد.

حسین مختاری افزود: ۱۵ هزار پیاز لاله  هم در باغ گل‌ها کاشته شد و این فضا نیز با استقبال گسترده‌ای روبه رو شد.

وی گفت: با توجه به استقبال از این جشنواره در نظر است در سال‌های آتی این جشنواره با توسعه و اقدامات بیشتری انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با هدف ارتقاء هر چه بیشتر جشنواره‌های لاله مشهد از سه باغ گل‌های لاله در تهران و جشنواره‌های  آسارا،   چمران و باغ ایرانی در ونک بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها