Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری در استان گفت: در بخش گردشگری حجم سرمایه‌گذاری‌ها به سه هزار میلیارد تومان رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، احمد تجری با حضور در دفتر استانی خبرگزاری تسنیم از تلاش‌های خبرنگاران این رسانه تقدیر کرد و به پرسش‌های آنان در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنایع دستی و غیره پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به آسیب دیدن بخش گردشگری در پی شیوع کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: بسته‌های حمایتی که در این زمینه برای جبران ضررو زیان‌های ناشی از بیماری کرونا ایجاد شده است، نیاز به اصلاح و تقویت دارد چون نمی‌تواند جبران کننده خسارت‌های وارده باشد و باید این کمک‌ها و تسهیلات به سمت تسهیلات ارزان قیمت وکمک‌های بلاعوض برود.

وی گفت: این موضوع سبب شد در حوزه‌های زیرساختی صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی با توجه و دقت بیشتری بپردازیم که بتوانیم از این خلا که در زمان کرونا در بخشی اتفاق افتاد، در حوزه‌های دیگر اقدامات را به سرانجام برسانیم.  

امید به رونق دوباره گردشگری ایران پس از واکسیناسیون و جلب نظر توریست‌هاجلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق گردشگری گلستان/ موافقت با تله‌کابین گرگان به شرط دریافت مجوزهانابودی محیط زیست "ریجاب" در پی بهره‌برداری نادرست از ظرفیت‌های گردشگری/ دولت به ساماندهی منطقه ورود کند

تجری افزود: در حوزه گردشگری در 2 بعد، بحث ایجاد زیرساخت داریم. بخشی توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد که شامل تاسیسات گردشگری است. امروز حجم سرمایه گذاری در دست اقدام ما در استان  در این بخش به 3 هزار میلیارد تومان می‌رسد. در بهمن و اسفند ماه سال قبل به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رئیس جمهور قبلی  50 واحد بومگردی در استان به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت:  همچنین در چند ماه آینده یکی از مجتمع‌های کم نظیر گردشگری را در گنبدکاووس به افتتاح می رسانیم  که شامل بخش‌های اقامتی، پذیرائی، تفریحی، سالن‌های سینما، فروشگاه صنایع دستی و غیره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: تا پایان سال جاری نیز 2 بازارچه صنایع دستی به بهره برداری می‌رسد و همچنین ساخت 7 بازارچه دیگر هم در دست اقدام قرار دارد که با پیگیری از اعتبارات ملی و استانی به دنبال این هستیم تعدادی از این بازارچه‌های صنایع دستی استان را در سال جاری به بهره برداری برسانیم.

وی یادآور شد: با همتی که در استان شکل گرفت و با ارائه برنامه و پیگیری‌هایی که داشتیم، شاهد رشد 216 درصدی در اعتبارات ملی نسبت به سال قبل هستیم که با این کمک‌های اعتباری ساخت پروژه‌های عمرانی شتاب بیشتری می‌گیرد.

انتهای پیام/581/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میراث فرهنگی سرمایه گذاری بهره برداری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی