Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با اشاره به این‌که واکسن نورا منجر به واکنش شدیدی در داوطلبان نشده است گفت: تزریق واکسن کرونا به افراد ۱۲ تا ۲۰ ساله مورد موافقت اولیه وزارت بهداشت قرار گرفته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا، حسن ابوالقاسمی در نشست خبری پایان مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن "نورا"در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) اظهار داشت: بیمارستان بقیه‌الله به عنوان یکی از 5 بیمارستان بزرگ کشور با اجرای طرح سلول‌های بنیادی، استفاده از پلاسمای بهبودیافتگان و شیوه‌های محتلف درمانی مرگ و میر را 2 تا 4 درصد نسبت به مراکز دیگر کاهش داد که به علت فعالیت‌هایی بود که در زمینه درمانی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: استفاده از کورتون در پروتکل‌های درمانی و استفاده از ظرفیت دانشجویان و محققان برای پیدا کردن روش‌های درمان و پیشگیری از جمله اقدامات انجام شده بود. ما کارخانه واکسن‌سازی نداشتیم اما دغدغه محققین ما در دانشگاه این بود که در کنار کارهای درمانی باید به فکر پیشگیری باشیم، پیشگیری در یک بعد با طرح شهید سلیمانی پیش‌ می‌رفت اما دانشگاهی نداشتیم که برای محققین خود امکانی فراهم کند تا روی ویروس برای ساخت واکسن کار کنند. دانشگاه بقیه‌الله این کار را شروع و از اسفندماه، شروع به تحقیق برای طراحی یک واکسن کرونا کرد.

ابوالقاسمی ادامه داد: اواخر سال گذشته نتایج تست‌های حیوانی و گزارش «پره کلینیکال» را به وزارت بهداشت دادیم که سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق به ما اجازه دادند فاز یک را آغاز کنیم. واکسن پروتئینی و نوترکیب است و در فاز 1 عوارض سنجیده شد. افراد داوطلب از طریق سایت دانشگاه ثبت نام کردند و تعداد زیادی از هموطنان داوطلب شدند و ما 70 نفر از آنها را انتخاب و در سه دوز واکسن را به آن‌ها تزریق کردیم، در روز اول، روز 21 و روز 35 واکسن‌ نورا به داوطلبان تزریق شد و نتایج اولیه ما بعد از تزریق سه دوز نشان داد هیچ واکنش شدیدی در داوطلبان وجود ندارد و تنها عوارض خفیف "گرید 2" مانند درد و تب مختصر ایجاد شد که این کم عارضه بودن از واکسن‌های نوترکیب انتظار می‌رفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) گفت: مذاکراتی با وزارت بهداشت داشتیم که در فاز دوم، بتوانیم برای افراد 12 تا 20 ساله نیز واکسن بزنیم، مورد موافقت اولیه قرار گرفته و امیدواریم مورد موافقت کمیته اخلاق نیز قرار بگیرد، تزریق واکسن به افراد 12 تا 20 ساله مهم است زیرا دانشگاه‌ها و مدارس در آستانه بازگشایی هستند و جوانان ممکن است ناقلین بی‌علامت باشند و بیماری را به افراد مسن نیز منتقل کنند. برای سنین 12 تا 18 سال باید مطالعه جداگانه‌ای انجام شود. بر اساس مطالعاتی که انجام شده می‌توان گفت استفاده از این واکسن در این سنین مشکلی ندارد اما به هرحال باید مطالعه انجام و مستنداتش به وزارت بهداشت ارائه شود.

در حال تکمیل...

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا واکسن ایرانی کرونا وزارت بهداشت بقیه الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای گم شدن یسنا کوچولو چه بود؟

به گزارش خبرآنلاین، در روزهای گذشته خبر گمشدن دختر چهار ساله‌ای به نام یسنا، دست به دست شد، دختری که در فضای مجازی و رسانه‌ها با نام یسنا کوچولو شناخته شد.

اما ماجرا از این قرار بود که یسنا دیدار، دختر بچه چهارساله کلاله‌ای (گلستان) پنج روز پیش در زمین کشاورزی روستای یلی‌بودراق گم شده بود.

ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ ساله در زمین‌های کشاورزی روستای یلی بدراق کلاله از سوی بخشداری به هلال‌احمر گزارش شد و از همان ساعت اولیه گروه های امدادی و مردم به صورت گسترده برای پیدا کردن او بسیج شده بودند. جمعیت زیادی که این عملیات جست و جو را انجام دادند بارها مورد توجه شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

روز گذشته مدیرعامل جمعیت هلال احمر به خبرنگار فارس از زنده پیدا شدن این کودک ۴ ساله توسط تیم پاراگلایدر خبرداد.

همچنین سردار دادگر فرمانده انتظامی استان گلستان با اعلام این خبر به رکنا گفت : دقایقی پیش تجسس های نیرو های امدادی ، پلیسی و سگ های زنده یاب به نتیجه نشست و یسنا دختر گمشده پیدا شد.

با توجه به پیدا شدن یسنا دختر گمشده در گندم زارهای منطقه و زنده بودن این دختر بچه بعد از ۴ روز اقدامات درمانی در حال انجام است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902276

دیگر خبرها

  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ماجرای گم شدن یسنا کوچولو چه بود؟
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد