Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@12:49:37 GMT

کتابخوانی آلمانی‌ها در سال‌های کرونازده

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۷۵۵۷

کتابخوانی آلمانی‌ها در سال‌های کرونازده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اکتوالیته، در کنفرانسی که اخیرا در شهر فرانکفورت و با حضور الکساندر اسکیپیس، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمانی برگزار شد آماری درباره میزان مطالعه آلمانی‌ها در دوران پاندمی و به ویژه در زمان قرنطینه ارائه شد.

طبق این آمار ۲۵ درصد از آلمانی‌ها که عمدتا شامل نسل جوان‌تر می‌شوند گفته‌اند در دوران پاندمی و قرنطینه بیشتر از دوران پیش از کرونا مطالعه می‌کنند، به عنوان مثال ۳۴ درصد از گروه سنی بین ۱۰ تا  ۱۹ سال اذعان کرده‌اند که بیشتر از قبل کتاب می‌خوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دیگر این آمار مربوط به خرید کتاب است که نسبت به دوران قبل پاندمی تغییر چندانی نداشته و خریداران کتاب در آلمان در سال ۲۰۲۰ همانند سال ۲۰۱۹ به  ۴۳ درصد محدود بوده‌اند.

همانند سایر کشورهای اروپایی آمار اتحادیه ناشران آلمان شاهد افزایش تمایل به مطالعه کتاب‌های الکترونیک و نیز کتاب‌های صوتی در ماه‌های قرنطینه بوده است؛ به طوری که فروش ایبوک تا ۱۶ درصد افزایش یافته و فروش کتاب‌های صوتی نیز با افزایش ۲۴.۵ درصدی پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به سال بی‌کرونا داشته است.

نکته قابل توجه این است که فروش کتاب‌ علی‌رغم بسته‌بودن مراکز مهم فروش کتاب تغییر چندانی نیافته و ثابت بوده است که علت آن تا قسمتی مربوط به پررونق شدن فروش آنلاین کتابفروشی‌ها است که نیمی از فروش را به خود اختصاص داده و بین ۱,۸۶ تا ۲,۲۴ میلیارد یورو درآمد حاصل از فروش را به ثبت رسانده است.

علی‌رغم این آمار امیدوارکننده، کتابفروشان فیزیکی متحمل خسارت کاهش فروش ۹درصدی شده‌اند که مربوط به هزینه‌های افزوده در نیمه دوم نیمه سال ۲۰۲۱ می‌شود. هرچند که فروش آنلاین در همین بازه زمانی از سال نتایج بهتری را نشان می‌دهد. به طور کلی بازار آلمان در همه بخش‌ها با کاهش شدید مصرف در مراکز شهری روبه‌رو شده و مراکز خرید در این کشور تا حدی زیادی نشاط و جذابیت خود را برای خریداران از دست داده‌اند.

کارین-اشمیث فریدریش، رئیس اتحادیه بازار کتاب آلمان در این باره خاطرنشان کرد «علاقه مردم به کتاب ثابت است؛ به‌ویژه در زمان‌های بحرانی مردم به دنبال الهام، اطلاعات مستدل و قابل‌اعتماد و پیداکردن سرگرمی‌های خلاقانه در کتاب‌ها هستند.»

او در ادامه افزوده که در طی ۱۶ ماه گذشته ناشران و کتابفروشی‌های آلمان با تعهد و خلاقیت ‌بی‌سابقه‌ای به کارشان ادامه داده‌اند تا مردم بتوانند حتی در شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی به کتاب‌ها و پیشنهادهای کارشناسی برای خرید کتاب و ادبیات روز دنیا دسترسی پیدا کنند. تجارت کتاب الکترونیک پیشنهادات دیجیتالی خود را گسترش داده و توانسته قدرت رقابت خود را در مقایسه با دیگر گروه‌های بزرگ آنلاین افزایش دهد؛ علاه بر این که خرده‌فروشان نیز روابط خود را با مشتری تقویت کرده و اکنون به طور مستمر در تلاش هستند تا شکاف حاصل از کاهش فروش به دنبال تعطیلی امسال را جبران کنند.

الکساندر اسکیپیس هم‌چنین اشاره کرد «امور مربوط به کتاب در آلمان علی‌رغم مشکلات ناشی از پاندمی به طور کلی رضایت‌بخش بوده و کتاب‌فروشی‌های متعددی توانسته‌اند فروش آنلاین خود را به طرز چشمگیری گسترش دهند؛ هرچند هزینه‌های افزایش‌یافته نتایج منفی را در صنعت کتاب به دنبال داشته است.»

کد خبر 620214 برچسب‌ها کتاب - نهادها، مناسبت‌ها و جوایز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ + پخش آنلاین

پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ در چارچوب رقابت‌های بوندس‌لیگا آلمان از ساعت ۱۷:۰۰ امروز آغاز و از سایت آپارات و آنتن پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های دورتموند و لایپزیگ امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های بوندس‌لیگا آلمان با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز دورتموند و لایپزیگ

بوندس‌لیگا آلمان (لایپزیگ - دورتموند) ساعت ۱۷:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 748350

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ + پخش آنلاین
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است