Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@00:12:03 GMT

آمادگی برای شروع فاز دو تست انسانی واکسن «نورا»

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۸۶۱۲

آمادگی برای شروع فاز دو تست انسانی واکسن «نورا»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله از آمادگی برای شروع فاز دوم واکسن نورا خبر داد و گفت: خوشبینانه با فرض مؤثر بودن واکسن نورا، امکانات برای تولید صنعتی این واکسن را فراهم کردیم.

به گزارش مشرق، دکتر حسن ابوالقاسمی امروز در نشست خبری «پایان فاز یک کار آزمایی بالینی واکسن نوترکیب نورا» که در محل این دانشگاه برگزار شد گفت: اکنون فاز اول تست بالینی واکسن نوترکیب نورا با ۷۰ داوطلب به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: واکسن نورا با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟

به گفته وی، این واکسن در ۳ دوز روزهای (۱_۲۱_۳۵) به داوطلبان تزریق شده است، گفت: نتایج اولیه نشان داد عوارض خاصی از حاصل تزریق سه دوز وجود نداشته جز دردها و تب‌های جزئی. این واکسن همانطور که انتظار می‌رفت کم عارضه بود و به عارضه‌های تیپ ۳ و ۴ نرسیدیم.

ابوالقاسمی خاطر نشان کرد: فاز اول تست انسانی در سنین ۱۸-۵۰ سال بود که نتایج آن طی دو هفته آینده به وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: جزئیات مطالعات بالینی واکسن نورا اعلام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه در حال حاضر آمادگی ورود به فاز دوم را داریم، گفت: با وزارت بهداشت صحبت‌هایی داشته‌ایم که فاز بعدی را با داوطلبان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال داشته باشیم. زیرا قرار است مدارس و دبیرستان‌ها باز شود.

وی با بیان اینکه خوشبینانه تا ۳ ماه آینده همه فازهای تست بالینی را طی خواهیم کرد، گفت: بر همین فرض و اینکه واکسن مؤثر است امکانات برای تولید صنعتی این واکسن را فراهم کردیم.

ابوالقاسمی در خصوص ظرفیت این خط تولید صنعتی گفت: ما امکانات را برای ۳ میلیون دوز فراهم کرده‌ایم. اما قرارداد اولیه تولید پنج میلیون دوز واکسن را برای تولید منعقد کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با بیان اینکه تا دو هفته آینده تعداد افرادی که دوز سوم این واکسن را تزریق می‌کنند، تکمیل می‌شوند و نتایج را به وزارت بهداشت ارسال خواهیم کرد، گفت: بنا داریم اگر وزارت بهداشت تائید کند، فاز دوم و سوم بالینی واکسن نورا را در یک دوره روی ۳۰۰ تا ۵۰۰ داوطلب تزریق کنیم.

ابوالقاسمی با بیان اینکه فاز یک واکسن نوترکیب نورا در سه دوره به داوطلبان تزریق شد، گفت: بنا داریم اگر ایمنی‌زایی واکسن در فازهای ۲ و ۳ بالا باشد، از سه دوز تزریق را به دو دوز تقلیل دهیم.

بیشتر بخوانید: سرلشکر سلامی: مرحله آزمون انسانی و بالینی واکسن «نورا» موفقیت‌آمیز بود

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله طی سال‌های گذشته قطب تحقیقات در زمینه‌های مختلف علمی بوده است، گفت: با شیوع ویروس کرونا پروژه‌های متعددی در این دانشگاه انجام شد تا مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله ادامه داد: پروژه‌های زیادی همچون درمان با سلول بنیادین، استفاده از پلاسمای بهبودیافتگان و … از جمله تحقیقاتی بودند که توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله به نتیجه رسید تا با شیوه‌های مختلف به کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا منجر شود.

ابوالقاسمی افزود: ما اولین جایی بودیم که کورتون را به عنوان درمان کرونا پیشنهاد دادیم که اکنون توسط سازمان بهداشت جهانی تائید شده و تنها درمان اثبات شده محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: روش‌های دیگری برای درمان کرونا پیگیری شد که حاصل تحقیقات دانشجویانی بود که تا نیمه‌های شب پروژه‌هایی را انجام داده و در حال تحقیق و بررسی بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با بیان اینکه نتیجه این تحقیقات، واکسن نورا بود، گفت: این واکسن بدون امکانات، فازهای مطالعاتی و فاز یک انسانی را طی کرده است.

ابوالقاسمی با بیان اینکه نتایج تست‌های مطالعاتی، حیوانی و پری‌کلینیکال مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفته است، گفت: در این راستا به ما اجازه دادند که از تیرماه فاز اول این واکسن را به عنوان یک واکسن پروتئینی نوترکیب آغاز کنیم.

وی گفت: انتظار می‌رفت که در فاز ۱ عوارضی نداشته باشیم که بر اساس این فرضیات، عوارض جدی نداشتیم.

ابوالقاسمی با بیان اینکه علی‌رغم اینکه جوانان علائم شدیدی از ابتلا به کرونا ندارند اما می‌توانند ناقلان جدی محسوب شوند بنابراین باید هر چه سریع‌تر قشر سنی جوان را واکسینه کنیم تا از انتقال ویروس جلوگیری شود، گفت: در این راستا بنا داریم که فازهای ۲ و ۳ واکسن را به سنین ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق کنیم.

ببینید: فیلم/ خبر خوش فرمانده سپاه درباره واکسن نورا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله ادامه داد: نیاز داریم افرادی از ۱۲ تا ۵۰ سال که تاکنون به کرونا مبتلا نشده‌اند در پروسه این واکسن داوطلب شوند.

ابوالقاسمی تأکید کرد: محدودیتی در پذیرش داوطلبان بالای ۵۰ سال وجود ندارد اما در حال حاضر بسیاری از این افراد واکسینه شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید اقدامات سریع انجام صورت گیرد تا زنجیره کرونا قطع شود، گفت: امیدواریم دولت جدید حمایت‌هایی از واکسن‌های داخلی و استفاده از واکسن‌های خارجی را در اولویت قرار دهد تا این موج سنگین کرونا از بین برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با بیان اینکه خوشبینانه تا سه ماه آینده تست بالینی این واکسن را طی می‌کنیم، گفت: اگر این واکسن مؤثر باشد، امکان تولید سه میلیون دوز واکسن را در ماه خواهیم داشت و اکنون قرارداد پنج میلیون دوز را منعقد کرده‌ایم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن نورا سلامت وزارت بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله وزارت بهداشت واکسن نورا میلیون دوز فاز دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در حمایت از اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی نامه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در حمایت از اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی نامه ای منتشر کرد.

در متن این نامه آمده است:

به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا

بسم الله الرحمن الرحیم

اصرار و استقامت شما در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در این کشور باعث شد تا برخود لازم بدانیم مطالبی را در این نامه به جهت حمایت و همراهی با شما، به عنوان صاحبان آینده، در میان بگذاریم.

روحیه نخبگانی و حریت جریان دانشجویی موجب گسترش و پیشرفت آرمان‌های انسانی در هر جامعه‌ای می‌شود، متاسفانه سیاست‌های مادی‌گرایانه و مستکبرانه برخی دولت‌ها باعث می‌شود هدف، وسیله را توجیه کند و حتی به بهای زیر پا گذاشتن شرافت و کرامت انسانی اهداف خود را دنبال کنند؛ نمونه آن مسئله فلسطین است که علی‌رغم وقوع نسل‌کشی در دهه‌های اخیر، از هر گونه حمایت اقتصادی_تسلیحاتی دریغ نکرده‌اند؛ لذا جریان دانشجویی می‌تواند با آگاهی‌بخشی در بین عموم مردم و کنشگری اجتماعی، حاکمیت دولت‌های متبوع خود را در مورد مشارکت در این جنایت منع کند.

در چند روز اخیر اعتراضات و تحصن دانشجویان در برخی از دانشگاه‌های کشورهای آمریکایی و اروپایی با برخورد سلبی و حتی بازداشت از سوی پلیس روبرو شد. آه از مدعیان دروغین آزادی بیان! شاید بهتر است بگوییم آزادیِ بیانِ آنچه که تروریست‌های کت و شلوار پوشیده می‌پسندند! گرچه نگرانی آنان دو علت دارد: اول در مقطع زمانی کنونی که با سیاست‌های خصمانه آنان در تعارض است و دوم در بلند مدت که جوانان امروز تبدیل به مسئولین و صاحبان آینده کشور خود شوند، از خود می‌پرسند آیا قرار است مسیر خصمانه فعلی کنار گذاشته شود و آنان به زباله‌دان تاریخ بپیوندند؟

حال باید گفت آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟ آیا هنوز زمان آن نرسیده است که دولت مردان حامی رژیم جعلی اسرائیل شفاف کنند از دلارها و یوروهای کدامین مردم مستضعف، هزینه نسل‌کشی و کودک‌کشی در فلسطین و... تامین می‌شود؟ آیا وجدان عمومی این ملت‌ها به درد نمی‌آید که آن‌ها کار می‌کنند و مالیات می‌دهند و همان مالیات تبدیل به بمب و انفجار و شهید شدن هزاران کودک و زن و غیرنظامیان می‌شود؟ نقش دانشجویان دردمند را در آگاه‌سازی و همراه‌سازی جامعه جهانی نمی‌توان نادیده گرفت.

کتمان کرامت انسانی و اجرای برده‌داری مدرن جز در بستر پروپاگاندای رسانه‌ای محقق نمی‌شود، جابه‌جایی نظام ارزش گذاری در جوامع مختلف و تزریق فرهنگ مسموم توسط رسانه‌های اقلیتِ سرمایه‌دارِ مستکبر با تصویرسازی غلط و سیاه‌نمایی درمورد هنجارها و ارزش‌ها و حقایق ابزار مشروعیت‌بخشی به بی‌عدالتی است.

ما معتقدیم برای آزادی فلسطین عزیز و احیای ارزش‌های انسانی باید هسته‌های مقاومت در سرتاسر جهان تشکیل شود؛هسته‌هایی از جنس علم، اراده، معنویت، ارزش‌های انسانی و مبارز در برابر بی‌عدالتی که موجب تحول و برداشتن قدم‌های جدی در راستای ایجاد نظم جدید در جهان شود. پیشران ایجاد این هسته‌های مقاومت جز جوانان و دانشجویان به عنوان جریان آزاده و نخبگانی نمی‌تواند باشد.

در آخر باید بگوییم ما، جوانان و دانشجویان دیار حافظ و سعدی، به شما افتخار کرده و تمام قد حمایت خود را از هر گونه اقدام شما در راستای تحقق آرمان مقدس فلسطین و تقابل با استکبار جهانی اعلام می‌داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت