Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@15:32:44 GMT

اسراری که چهره تان را جوان‌ می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۸۷۹۲

کثر مردم بویژه بانوان برای داشتن چهره جوان تلاش میکنند. رعایت بهداشت و انجام برخی کارهای ساده بهداشتی و ارایشی به داشتن چهره جوان کمک میکند.

اگر خط لبخندتان بسیار عمیق است، استفاده از محصول مراقبت از پوست می‌تواند ظاهرتان را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان دهد. پوست با افزایش سن خشک و نازک می‌شود، بنابراین محصولاتی که پنج سال پیش استفاده می‌کردید، ممکن است کاملاً فاسد شده باشد

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رابین ریلانت، آرایشگر مشهور، شیوه بهتر آن، استفاده از پرایمر برای پوست است. پرایمر باکیفیت، چین و چروک‌های کوچک را پر می‌کند و این خطوط کمتر دیده می‌شود.

 کرم‌پودرهای غلیظ را استفاده نکنید

اگر هنوز مستقیماً بر روی پوستتان از کرم‌های غلیظ استفاده می‌کنید، احتمالاً چندین سال به سن خود اضافه می‌کنید. این روکش ضخیم، ترک‌‌های عمیقی را ایجاد می‌کند که بسیار بدتر از خطوط نازکی است که پنهان می‌کنید. به جای آن از مرطوب کننده، پرایمر و سپس از یک کرم سبک برای رطوبت‌رسانی به پوست استفاده کنید. رایلند پیشنهاد می‌کند به جای ماساژ آن به روی پوست، آن را به آرامی و با اسفنج به روی پوست بزنید.

 چشم‌ها را آرایش غلیظ نکنید

استفاده از یک آرایش چشم مناسب نیاز به دقت دارد. متاسفانه قدرت بینایی با افزایش سن کاهش می‌یابد. ریانت می‌گوید: "اگر خوب نمی‌بینید، ممکن است آرایش چشم را به درستی انجام نمی‌دهید." مثلاً استفاده از سایه چشم غلیظ یا خط چشم کشیده. راه حل آن: "یک آینه ذره‌بینی خوب داشته باشید."

 خط چشم‌ نازک بکشید

با افزایش سن، پلک‌ها افتادگی پیدا می‌کند، بنابراین هدف این است که توجهتان به جای پلک به چشم واقعی‌تان باشد. خط چشم مهم است. خط چشم را باریک و در امتداد خط مژه بکشید. خط چشم موجب می‌شود تا اندازه چشم درشت‌تر شود و مژه‌ها را پرتر نشان دهد. هنگام استفاده از سایه چشم از سایه‌های ملایم و روشن استفاده کنید.

 رنگ ابروها را روشن کنید

ابروها بسیار مهم هستند زیرا به صورت شکل می‌دهد اما ابروها با افزایش سن، نازک‌تر و سفید می‌شوند. رایانت توصیه می‌کند که" ابروها را با مداد ابرو فرم بدهید"، از مداد ابرویی استفاده کنید که موی ابرو را کاملاً رنگ می‌کند. کمی پودر روی مداد بزنید. برخی از خانم‌ها تصمیم می‌گیرند که ابروها را به طور دائمی تتو کنند اما سازمان بهداشت جهانی نکات ایمنی مربوط به این کار را ارائه می‌دهد.

 لب‌ها را قرمز نکنید

در موارد کمی توجه دیگران به چین و چروک‌های لب جلب می‌شود و به این دلیل است که رژ لب یک نوع کرم است و در فضای کم از جمله خطوط اطراف لب نفوذ می‌کند. برای جلوگیری از این کار، از مرطوب‌کننده استفاده کنید، سپس قبل از استفاده از رژ لب، لب‌ها را با کرم زیرساز بپوشانید.

 لب‌ها را برجسته کنید

رایانت سه مرحله برای ایجاد لب‌های جوانتر و شفاف‌تر را ارائه می‌دهد. این کار را با پوشاندن لب‌ها با کرم زیرساز شروع کنید. سپس دور لب، خط لب بکشید و روی لب را کاملاً با رژ مدادی پر کنید. در نهایت، از برس رژ لب برای زدن رژ لب پررنگ استفاده کنید. رژلب با رنگدانه مناسب پوستتان را انتخاب کنید که لب‌ها را بدون حالت درخشندگی، بیش از حد برجسته کند.

 لب‌ها را مرطوب کنید

 بهترین کیفیت آرایش این است که لب‌های خشک و پوسته پوسته را پنهان می‌کند. به همین دلیل، مرطوب کردن لب‌ها اغلب لازم است. رایانت می‌گوید: بالم لب، وازلین یا ویتامین ‌ای به خوبی تاثیر دارد. به دنبال محصولی باشید که کرم ضدآفتاب داشته باشد تا در برابر نور خورشید از لب‌ها محافظت کند. در صورتی که از رژ لب‌های با قلم بزرگ استفاده می‌کنید، حتما بعد از آن بالم لب بزنید اما اجازه دهید تا کاملاً خشک شود.

 سفید کردن دندان‌های زرد

سفید کردن دندان‌ها می‌تواند به از بین بردن لکه‌های سطحی کمک کند، بنابراین دندان‌ها تقریباً یک درجه روشن‌تر به نظر می‌رسند. برای سفید کردن عمیق‌تر دندان‌ها، از ژل‌ها یا نوارهای سفیدکننده بر پایه پراکسید استفاده کنید. این محصولات مینای دندان را سفید می‌کنند تا رنگ طبیعی دندان تغییر کند. برای عالی‌ترین نتایج و سفیدتر کردن دندان‌ها، دندانپزشک در مطب می‌تواند این کار را در کمتر از یک ساعت انجام دهد. برای رسیدن به رنگ دلخواه ممکن است به چندین روش درمانی نیاز باشد.

 جوان‌سازی چشم‌های خسته

اگر چشم‌هایتان خسته به نظر می‌رسند، بهترین راه حل ممکن، استراحت بیشتر است. خوابیدن موجب ترشح هورمون‌هایی می‌شود که پوست را مقاوم‌تر و جوانتر می‌کند. برای کاهش پف چشم، مصرف نمک را کم کرده و  زیاد آب بنوشید تا آب بدن کم نشود. همچنین می‌توانید با حلقه های خیار یا چای کیسه‌ای سرد و مرطوب، تورم چشم‌ها را کاهش ‌دهید.

 حلقه تیره زیر چشم را محو کنید

خواب کافی همچنین می‌تواند اثر سیاهی زیر چشم را به حداقل برساند اما در برخی افراد، تغییر رنگ ناشی از رنگدانه پوست بیش از حد است. در این صورت از کرم‌های حاوی مواد روشنکننده همچون رتینول، هیدروکینون، چای‌سبز یا ویتامین‌سی استفاده کنید. برای پوشاندن حلقه تیره زیر چشم، از کانسیلر یک درجه روشن‌تر از پوست و زرد رنگ استفاده کنید. روزانه از کرم ضدآفتاب با اس‌پی‌اف‌۳۰ استفاده کنید.

 عینک ‌آفتابی بزنید

عینک‌های آفتابی سه‌کاره در جوان‌تر نگهداشتن چشم بسیار موثر است. یک عینک مناسب از پوست ظریف اطراف چشم در برابر آسیب نور خورشید محافظت می‌کند. همچنین مانع زیاد پلک زدن می‌شود، حرکتی که می‌تواند با گذشت زمان چین و چروک‌های بیشتری را در اطراف چشم ایجاد کند. در نهایت، عینک‌آفتابی ممکن است در به تاخیر انداختن آب مروارید و دانه‌های کدر روی عدسی چشم که بینایی را کاهش می‌دهد، تاثیر بسزایی داشته باشد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء‌بنفش خورشید می‌تواند خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش دهد. مطمئن شوید که محافظت لنز عینک در برابر اشعه، ۴۰۰ باشد.

 تقویت موهای نازک

با استفاده از چند ترفند ساده می‌توانید موهای نازک را تقویت کنید. از یک برس گرد بزرگ برای حالت دادن به موها و افزایش حجم آن استفاده کنید. برای تنظیم باد سشوار، دکمه سرد روی آن را بزنید. حالت دادن به مو با بابلیس گرم یکی دیگر از راه‌های مناسب است. اگر به دنبال راهی هستید تا کمی به موها حجم بدهید، رایانت پیشنهاد می‌کند تا از فر موقت استفاده کنید.

 نگران موهای خاکستری نباشید

موها جلوه زیبایی به چهره می‌دهند. با استفاده از رنگ‌های گیاهی می‌توانید موهایتان را به رنگ دلخواه درآورید و ظاهری جوان و زیبا در خود ایجاد کنید.

 پاکسازی پوست انجام دهید

لایه‌برداری پوست کمک می‌کند تا از شر سلول‌های مرده و خشک خلاص شوید و پوست جوان‌تر زیر این لایه نمایان شود. می‌توانید از یک دستمال مرطوب، به همراه پاک‌کننده لایه‌بردار و به آرامی به صورت و بدن خود استفاده کنید. لایه‌برداری منظم به از بین بردن تیرگی و پوسته‌پوسته شدن پوست کمک می‌کند اما مراقب باشید که زیاد محکم مالش ندهید چون ممکن است پوست را از بین برده و سوزش ایجاد شود.

 رفع چین و چروک‌ها با رتینوئیدها

 خواص شیمیایی ویتامین‌آ می‌تواند چروک‌های ریز صورت را کاهش دهد و صورت را جوان‌تر نشان دهد. کرم‌هایی که با نسخه تجویز می‌شوند بهترین تاثیر را دارند، از جمله ترتینوئین، ترازوتن و نمونه‌های تجاری آن. یک نمونه کمتر موثر از داروی بدون نسخه نیز موجود است که رتینول نامیده می‌شود. بهترین نتایج بعد از استفاده منظم طی چند هفته یا چند ماه حاصل می شود که می‌تواند موجب قرمزی، سوزش و لایه‌برداری شوند و پوست را نسبت به نورآفتاب حساس‌تر کند.

 از بین بردن چروک‌های پنجه کلاغی با اسید آلفاهیدروکسی‌

آلفاهیدروکسی اسید یا اسید میوه در میوه‌ها، نیشکر، شیر و سایر غذاها یافت می‌شود. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می‌شود، لایه‌برداری و حذف لایه بیرونی سلول‌های مرده پوست انجام می‌شود که ممکن است به کاهش خطوط و چین و چروک‌ کمک کند. نتایج آن ممکن است بیشتر در پوست نازک اطراف چشم مشهود باشد. سوزش خفیف و قرمزی پوست ممکن است رخ دهد و ممکن است هنگام استفاده از اسیدهای میوه، پوست نسبت به آفتاب حساسیت بیشتری داشته باشد.

 محو کردن لکه‌های پیری با هیدروکینون

هیدروکینون ماده فعال موجود در کرم‌های سفیدکننده پرطرفدار است. این ماده با تولید ملانین، رنگدانه‌ای که موجب لکه‌های پیری می‌شود، تداخل دارد. هیدروکینون بدون نسخه یا در نمونه‌های قوی‌تر با نسخه تجویز می‌شود. کوجیک اسید یکی دیگر از روشن کننده‌های پوست است که در محصولات بدون نسخه یا با نسخه پزشک یافت می‌شود.

 با آنتی‌اکسیدان با آسیب‌های پوستی مقابله کنید

آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد در بدن و پوست مقابله می‌کنند. می‌توانید غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان را مصرف کنید و یا کرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان را مستقیماً روی پوست بمالید. مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین‌سی موضعی ممکن است خصوصاً در به حداقل رساندن خطوط و چین و چروک‌ها مفید باشد. برای موثر بودن محصولاتی که حاوی ویتامین‌سی کافی هستند، به متخصص پوست مراجعه کنید.

 برای داشتن پوست نرم، ماهی قزل‌آلا بخورید

ماهی قزل‌آلا منبعی غنی از مواد‌مغذی را به پوست می‌دهد. این ماده پروتئینی سرشار از پروتئین و عنصری مهم برای سلامت پوست‌ است. سایر ماهی‌های چرب، سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند. امگا۳ ممکن است با حفظ تراکم پوست به محافظت از آن در مقابل چین و چروک‌ها کمک کند.

 دست‌هایتان را مرطوب کنید

پوست دست بافت چربی بسیار کمی دارد و وقتی خشک شود به راحتی چروک می‌شود. استفاده از مرطوب‌کننده در طول روز می‌تواند آب را به داخل پوست جذب کند تا دست‌ها روشن‌تر و جوان‌تر به نظر برسند. به دنبال مرطوب کننده‌ای باشید که حاوی گلیسیرین، اسید هیالورونیک، کره بدن یا روغن دانه گلرنگ باشد. همچنین می‌توانید از کرم روشن‌کننده برای پوشاندن لکه‌های روی دست استفاده کنید.

 تقویت ناخن‌ها

با پرهیز از مصرف صابون‌های قوی و مرطوب‌کردن ناخن‌ها با کرم‌های غلیظ یا وازلین از شکنندگی آن جلوگیری می‌کنید. مکمل‌های ویتامین ‌ب۷ که بیوتین نیز نامیده می‌شود، ممکن است به نرم شدن ناخن‌های شکننده و ضعیف کمک کند. از متخصص پوست بپرسید که چه مقدار کرم برای پوستتان مناسب است. برای جلوگیری از ایجاد ناخن‌های بدفرم و فرو رفته، حتماً آن‌ها را کوتاه کنید. به دنبال ناخن‌گیری باشید که شکل آن منحنی و حالت طبیعی ناخن را داشته باشد.

 پاشنه پایتان را بسایید

پس از چندین سال راه رفتن، اکثر افراد بر روی پاشنه پا، لایه ضخیمی از پوست زبر دارند. در حالی که بعید به نظر می‌رسد تا کف پای نرم دوران جوانیتان را به دست آورید اما می‌توانید برای پاکسازی آن اقدام کنید. پاها را در آب گرم قرار دهید. هنگامی که پوست مرده مرطوب می‌شود، به راحتی می‌توانید مقداری از پوست مرده پاشنه را با مالش سنگ پا از بین ببرید.

 سیگار نکشید

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای محافظت در مقابل آسیب‌های پوستی، پرهیز از مصرف سیگار است. مطالعات بر روی دوقلوها نشان می‌دهد که افراد سیگاری دارای چین و چروک بیشتر و تا ۴۰ درصد پوست آنها نازک‌تر از افراد غیرسیگاری هستند. محققان معتقدند که دود تنباکو آنزیمی را آزاد می‌کند که کلاژن و الاستین را تجزیه می‌کند، ترکیباتی که برای ساختار و قابلیت ارتجاعی پوست لازم و حیاتی هستند.

 از کرم ضدآفتاب با اس‌پی‌اف بیشتر استفاده کنید

احتمالاً می‌دانید که کرم ضدآفتاب با ممانعت از ورود اشعه‌های مضر نورخورشید می‌تواند چین و چروک‌ها را از بین ببرد اما آیا می‌دانید اس‌پی‌اف صرفاً به محافظت در برابر اشعه ماوراء‌بنفش می‌پردازد؟ به نظر می‌رسد اشعه ماوراء‌بنفش نوعA نقش بیشتری در ایجاد چین و چروک داشته باشد. برای جلوگیری از اشعه یو‌ویA و یوویB، به دنبال کرم ضدآفتاب با طیف بیشتر یا با چند طیف گسترده باشید.

 رسیدن به نتایج بهتر با تزریق

اگر شیوه‌های مراقبت از پوست در منزل، ظاهر دلخواهتان را به شما نمی‌دهد، روش‌های تزریقی  می‌توانند نتایج چشمگیرتری به همراه داشته باشند. متخصص پوست می‌تواند خطوط خنده را با ماده پرکننده تزریقی پر کند. موادی که از سم بوتولینوم مشتق شده‌اند، برای ناحیه ابرو مناسب هستند و علیرغم نامشان سمی نیستند. لایه‌برداری شیمیایی و دستگاه لایه‌بردار می‌توانند خطوط ریز و لکه‌های پیری را نرم کند. لیزر مجدد برای کاهش چین و چروک و روشن کردن رنگ پوست موثر است.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پوست چین سازمان بهداشت جهانی ویتامین نور خورشید چای تورم مو زیبایی شیر پزشک سلامت سیگار چین و چروک لیزر سازمان بهداشت جهانی سیگار لیزر ملانین رنگدانه ویتامین کرم ضدآفتاب چین و چروک ها آنتی اکسیدان استفاده کنید افزایش سن مرطوب کننده لایه برداری دندان ها روی پوست ناخن ها جوان تر چشم ها خط چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو

آفتاب‌‌نیوز :

امروزه ازین گیاه به علت خواص شگفت‌انگیز و مفید برای پوست و مو، به عنوان یکی از مواد اصلی و کاربردی در صنعت آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 درمان جوش و آکنه

اگر تجربه ناخوشایند جوش و آکنه را داشته باشید می‌دانید که تقریبا هیچ داروی شیمیایی بدون عوارض جانبی نیست و در نهایت درمان‌های خانگی بهترین راه مدارا با آن‌ها هستند. این گیاه که به طور طبیعی خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد باعث از بین رفتن باکتری‌های عامل آکنه می‌شود. شما می‌توانید سیر را به طور موضعی بر روی جوش‌های خود بمالید و یا با ترکیب کردن آن با عسل، یک ماسک معجزه‌آسا برای خود تهیه کنید. فراموش نکنید که قبل از اینکه چیزی به صورت خود بزنید، آن را بر روی ساعد خود تست کنید.

 درمان جوش‌های سرسیاه

حذف این جوش‌های مزاحم و کوچک که در اثر نامتوازن بودن چربی پوست به وجود می‌آیند، کار بسیار سخت و غیرممکنی به نظر می‌رسد، اما با حضور سیر، دیگر غیرممکن نیست! ترکیبات قوی آن باعث پوست انداختن و کوچک شدن حفره‌های جوش‌های سرسیاه می‌شود. این گیاه که یک لایه‌بردار طبیعی نیز به شمار می‌رود، از به جا ماندن لک جوش‌ها بر روی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

 درمان عفونت‌های قارچی

عفونت‌های قارچی می‌تواند در هر نقطه از پوست بدن ظاهر شود و پوست را دچار التهاب، قرمزی و خارش شدید کند. یا اگر این عفونت قارچی به پوست سر شما برسد، می‌تواند عواقب خطرناکی مانند ریزش موی سر با خود به همراه داشته باشد. سیر که دارای خواص ضدقارچی بسیار قوی است، می‌تواند به راحتی این عفونت‌ها را درمان کند.

 تحریک رشد مو

مدت‌هاست تلاش می‌کنید که موهای‌تان رشد کند، اما از یک مقداری بیشتر بلند نمی‌شود؟ بهتر است این ترکیب را امتحان کنید. روغن نارگیل را کمی داغ کنید و چند حبه سیر خرد شده را داخل آن بریزید. آن را داخل یک بطری فشرده بریزید و قبل از هر بار حمام آن را بر پوست کف سر بریزید. این ترکیب شگفت‌انگیز به سرعت باعث تحریک و رشد موی سر شما می‌شود.

 جلوگیری از ریزش و ضخیم کردن تار‌های مو

آیا با ریزش موی ناگهانی و بی‌دلیل روبرو شده‌اید؟ یا حتی تار‌های نازک مو‌ها در کف سر باعث جلوه ناخوشایند و کاهش اعتماد به نفس در شما می‌شود؟ چاره‌ی این مشکل قطعا سیر است! شما می‌توانید آب یا روغن سیر را بر کف سر خود بمالید. سیر با تحریک فولیکول مو، باعث تحریک رشد و ضخیم شدن مو‌ها می‌شود.

درمان شوره سر:

یکی از بهترین راه حل‌ها برای درمان شوره سر چیزی جز سیر نیست. بسیاری از ترکیبات موجود در سیر مانند گوگرد، آلیسین و مواد معدنی باعث درمان قطعی شوره سر می‌شوند.

 تقویت ناخن

اگر ناخن‌های شکننده و ظریفی دارید و از بلند کردن آن‌ها ناامید شده‌اید، کافی است روند درمانی آن‌ها با سیر را امتحان کنید! به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی، سیر پوسته‌ی ناخن را قوی می‌کند و از بروز عفونت‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. تنها با مالیدن مقدار کمی از سیر خام بر روی ناخن‌ها علاوه بر سالم کردن، آن‌ها را درخشان و زیبا نیز می‌سازید!

 سیر و کاهش وزن

چه کسی است که به اندام متناسب علاقه نداشته باشد و برای رسیدن به آن دست به تلاش نزند؟! خبر خوب برای کسانی که در حال کاهش وزن هستند این است که سیر نیز در این مسیر همراه آن‌ها است! خوردن آنباعث افزایش متابولیسم و سوختن سریع‌تر کالری‌های دریافتی می‌شود و همچنین هضم را سریع‌تر می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کبد چرب و دردسرهایش
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • اسراری که گورهای تاریخی افشا کردند
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • تقویت کننده موی مردانه
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • کرم معجزه