Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان نظام پرستاری بر لزوم افزایش انگیزه خدمت پرستاران تاکید کرد.

 محمد میرزابیگی در نشست کارگزاران سلامت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: دولت جدید هر چه زودتر باید در جایگاه و ترکیب ستاد ملی کرونا و قرارگاه کرونا بازنگری کند، باید از نمایندگان نیروهای مردمی و نیروهای صف خدمت هم در این ساختار حضور داشته باشند تا ستاد ملی کرونا از کف بیمارستانها از سرپنجه های نظام سلامت و از کف خیابان‌ها و زندگی روزمره مردم؛ به موقع مطلع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمانهای غیر دولتی مثل نظام پزشکی، نظام پرستاری، نیروهای و بسیج نیز باید در کنار هم قرار گیرند.

وی با اشاره به لزوم تشکیل ستاد به صورت ترکیبی برای حمایت و هدایت بیمارستانها ی خصوصی و دولتی برای استفاده از حداکثر امکانات بیمارستانهای دولتی و خصوصی گفت: همه امکانات درمانی در سازمانها و بخش های مختلف دولتی، غیر دولتی و نیروهای مسلح باید به میدان بیایند.

میرزابیگی ادامه داد: لازم است همه ظرفیت بیمارستانهای دولتی، خصوصی و نیروهای مسلح به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند و همه بیماران غیر کرونایی ترخیص شوند. همچنین از همه ظرفیت درمانگاهها و کلینیک ها برای ارائه خدمات سرپایی  مثل اکسیژن تراپی و تزریق رمدیسیور استفاده شود. 

وی افزود: اوضاعی که اکنون در کف بیمارستانها می بینیم به شکلی است که باید برای ساماندهی آن کارهای زیادی انجام شود و قطعا واکسیناسیون و تسریع در افزایش چند برابری واکسیناسیون  یکی از این کارهای اساسی  و بسیار تاثیرگذار است.  در این صورت تامین واکسیناتور میتواند با کمک سیستم پرستاری و نظام پرستاری باشد. و از این نظر جای نگرانی وجود ندارد. حتی اگر به روزی دو میلیون دز تزریق واکسن برسیم نگران واکسیناتور نباشید، جامعه پرستاری این کار را میتواند انجام دهد.

تقویت خدمات مراقبت در منزل

وی ادامه داد: نکته دیگر تقویت سیستم مراقبت در منزل است. باید از این خدمات استفاده کنیم تا مردم کمتر به بیمارستانها مراجعه کنند. بی شک سیستم مراقبت در منزل به میزان زیادی می تواند به این فرآیند کمک کند و می توانیم بیماران را بین مراکز مراقبت در منزل توزیع کنیم.

میرزابیگی با تاکید بر لزوم فعال تر شدن کارخانه های تولید ونتیلاتور و اکسیژن ساز در کشور اظهار داشت: تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی و به خصوص آی سی یوها نیز باید به سرعت تامین شود و اجرای طرح شهید سلیمانی نیز قطعا در کنترل کرونا موثر است و دورکاری و کنترل سفرها برای مردم و کارکنان دولت نیز ضروری است.

به گفته رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در بیمارستانها پرسنل خسته اند، اکثر آنها دو شیفته و سه شیفته کار می کنند، فعالیت طولانی با ماسک N۹۵ و لباس های خاص واقعا سخت است با این وجود استخدام نیرو هنوز  انجام نشده است. مجوز استخدام ۵۲ هزار نفر در وزارت بهداشت صادر شد اما بیشتر از هشت هزار نفر در بیمارستانها جذب نشدند و همین تعداد هم بازنشسته شده یا به علل مختلف از سیستم خارج شدند و در عمل نیرویی به سیستم پرستاری در بیمارستانها اضافه نشد.

لزوم افزایش انگیزه خدمت پرستاران

وی ادامه داد: در تعطیلی هایی که اعلام می شود، پرستاران و خانواده نظام سلامت همچنان سر کار هستند و با افزایش بار مراجعات و سختی کار بیشتری هم مواجه هستند لذا باید فعالیت آنها در مراکز درمانی ضریب  بالایی بخورد و افزایش دریافتی داشته باشند تا انگیزه خدمت آنها در این شرایط سخت تقویت شود.

میرزابیگی اصلاح پرداخت حقوق و مزایا به پرستاران را بسیار ضروری خواند و گفت: اکنون زمان پرداخت فوق العاده خاص و بخشودگی مالیاتی و اعطای امتیازات ایثارگری به مدافعان سلامت است. دانشگاههای علوم پزشکی باید قوانین مصوب  و آیین نامه های ابلاغی دولت و از جمله قانون ارتقای بهره وری را کامل  و بدون نقص اجرا کنند و سلیقه ای رفتار نکنند اما متاسفانه سلیقه ای رفتار می شود و با این رفتارها انگیزه کار را از پرستاران می گیرند.

وی با اشاره به لزوم واکسیناسیون خانواده های پرستاران و نیروهای نظام سلامت افزود: اکنون که معلمان و رانندگان تاکسی واکسینه می شوند، ارجح و اوجب است که در این مرحله خانواده های کادر نظام سلامت هم واکسینه شوند و این اقدام مهم در امنیت فکری و انگیزه آنها برای حضور موثر در مراکز درمانی بسیار موثر است.

ممنوعیت تردد بیماران کرونا

رئیس کل سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: همه افراد دارای تست مثبت باید قرنطینه شوند و با همکاری مخابرات ردیابی شوند که در جامعه حرکت نداشته باشند و با همکاری طرح شهید سلیمانی خدمات مورد نیاز به آنها ارائه شود.

وی افزود: در بعد اجتماعی هم پیشنهاد می شود یک شماره ملی برای آموزش و مشاوره به مردم اعلام شود زیرا شماره های متعدد علاوه بر ایجاد رعب و وحشت و ارائه اطلاعات مختلف و متفاوت موجب سردرگمی مردم می شوند. آموزش های عمومی به مردم باید شفاف و گسترده شود و شبکه های اختصاصی  در تلویزیون  برای آموزش مراقبت و خودمراقبتی به مردم ایجاد شود و پروتکل های مشخصی نیز برای این آموزش ها تعریف شود. سیستم پرستاری برای انجام این کار آمادگی همکاری داشته و نیروی لازم را برای ارائه این آموزش ها در اختیار دارد.

میرزابیگی تاکید کرد: سوپرمارکتها و مراکز خرید مردم باید به نحوی هدایت شود تا مردم کمتر مراجعه حضوری داشته باشند و باید شرایط به گونه ای تعریف شود که از مردم سفارش بگیرند و در خانه تحویل دهند و در صورت لزوم هزینه ارسال را هم از مردم بگیرند.
وی گفت: در شرایط کنونی باید استفاده از ماسک در همه اماکن عمومی اجباری شود، در برگزاری هر گونه تجمعات بازنگری کنیم، محرم را به مهلکه مردم تبدیل نکنیم.

/ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مراقبت در منزل نظام پرستاری داشته باشند انگیزه خدمت نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف

امین نوربخش کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بر اساس شاخص‌های موجود امنیت انرژی مربوط به کشورهای مصرف کننده است، گفت: کشورهایی نظیر ایران و کشورهایی که بیشتر صادر کننده هستند باید ابتدا تغییراتی در شاخص‌ها ایجاد کنند و سپس به عنوان امنیت انرژی از آن یاد نمی‌شود و بیشتر ابعاد صادراتی آن و تنوع مقاصد صادراتی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: ما هم در تولید و هم مصرف دچار مشکل هستیم، زیرا تولیدمان در مقایسه با ذخایری موجود بسیار کم است و اگر این روند ادامه دار باشد اتمام ذخایر گازی و نفتی ما تقریباً ۸ دهه طول می کشدو آخرین کشوری هستیم که ذخایر آن به اتمام می‌رسد.

نوربخش ادامه داد: ما اگر این نسبت را افزایش ندهیم باعث می‌شود که پس از چند دهه ایران و چند کشور دیگر نفت و گاز دارند و سایر کشورها نفت و گازشان به اتمام رسیده است در این شرایط سایر کشورها روندی را طی نمی‌کنند که برای تأمین انرژی خود به یک یا دو کشور وابسته شوند.

به گفته این کارشناس انرژی، روندی که برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی آغاز شده به این دلیل است که قدرت‌های بزرگ دسترسی چندانی به انرژی ندارند و هر چقدر ادامه پیدا کند کشورهای بیشتری را همراه خود می‌کند و کشور ما که تقاضا برای سوخت‌های فسیلی وجود دارد اگر تولید را افزایش ندهد در دوره‌ای مجبور به فروش نفت و گاز می‌شوند که مشتری برای آن نیست و قیمت‌ها را به شدت کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل در عرضه و تولید باید به فکر افزایش باشیم.

وی با اشاره به اینکه در مصرف نیز چالش‌هایی وجود دارد و شدت مصرف انرژی در کشور ما نسبت به میانگین جهانی بیشتر است، خاطر نشان کرد: برای انجام یک واحد کار مشخص دو برابر میانگین جهانی انرژی مصرف می‌شود و فرصت بالقوه ای وجود دارد که با بهینه سازی بتوانیم مصرف انرژی را کاهش دهیم تا ظرفیتی برای صادرات و درآمد ارزی و حتی ایجاد روابط سیاسی از طریق توسعه روابط انرژی در فضای منطقه ایجاد شود.

به گفته نوربخش می‌توان گفت تولید نسبت به ذخایر موجود کم است و باید حجم تولید را افزایش داد و حتی آن را به دو برابر برسانیم و هم به لحاظ مصرف آن را کاهش دهیم.

وی در خاتمه یادآور شد: بهینه سازی راه‌های مختلفی دارد به عنوان مثال تبدیل نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی، رفع نشتی خطوط لوله و حتی تعویض بخاری و راه کارهای قیمتی؛ قیمت گذاری پلکانی می‌تواند در بهینه سازی مصرف مثمر ثمر واقع شود. اما ابتدا باید برسی کرد که مدام یک از این راهکارها ظرفیت بیشتری دارد به عنوان مثال در بخش خانگی از راهکارهای غیر قیمتی نظیر تعویض بخاری‌ها می‌توان دنبال کرد

کد خبر 6097948 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • پرفسور بالتازار چگونه دیده شد؟/ نقش جشنواره در افزایش انگیزه
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی