Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:41:19 GMT

امکان دستیابی به بالاترین نرخ بهره‌وری ناوگان ریلی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۱۹۱۷

امکان دستیابی به بالاترین نرخ بهره‌وری ناوگان ریلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت بهتاش سپاهان، خیرالله سلیمیان در نشستی با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه در تحقق آگاهی بخشی به جامعه که معمولا خوشایند افراد خطاکار نیست را، ارزشمند نامید و اظهار داشت: نقش آثار، قلم و اخبار ثبت شده در طول تاریخ به عنوان شاهد و مستنداتی گویای عملکردها و جریان‌های مختلف اقتصادی اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی داخلی و بین‌المللی بهتاش سپاهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرموده اند، خبرنگاران لحظات نابودشدنی و زوال یافتنی را ثبت و عملی می‌سازند، ادامه داد: رسالت و قلم خبرنگاران با توجه به آیات الهی شبیه به رسالت پیامبران در تحقق حقانیت همراه با مشکلات و سختی‌های فراوان و به‌ عنوان مستندات تاریخی است.

وی در تشریح فعالیت‌های شرکت گفت: بهتاش سپاهان، بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل ریلی است که سالانه بخش اعظمی از مواد اولیه کارخانه‌های فولادی کشور و نیز کالاهای اساسی و در زمینه صادرات محصولات صادراتی کارخانه های فولادی، سیمانی، پتروشیمی و... را در داخل و خارج ازجمله آسیای میانه، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه حمل و نقل می‌کند.

سلیمیان افزود: این شرکت با اتکا به نیروی متخصص و بهره‌مندی از شرکت‌های دانش بنیان توانسته انواع واگن‌های مخصوص نهاده‌ها، واگن‌های لبه کوتاه و لبه بلند را برای محموله‌های مختلف راه‌اندازی نماید.

مدیرعامل شرکت بهتاش سپاهان با بیان اینکه این مجموعه از لحاظ تعداد انواع واگن، جزو شرکت‌های برتر در بین شرکت‌های ریلی در کشور بوده و فرصت‌های اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای هزاران نفر فراهم کرده، افزود: این شرکت در برهه جنگ اقتصادی توانسته مبالغ قابل توجهی برای سهامداران ایجاد ارزش و درآمد نماید.

وی افزود: پرداخت به موقع حقوق و دستمزد، پیگیری و تحقق صد در صدی مسؤولیت‌های اجتماعی به ویژه در کرونا به صورت کمک به بیمارستان‌ها و بیماران نیازمند و اهدای بسته‌های معیشتی قابل توجه به نیازمندان در زمره اقدامات شرکت بوده است.

سلیمیان تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب افسران ارشد جنگ اقتصادی را متفاوت از افسران جنگ نظامی نامیدند، زیرا در جنگ اقتصادی نمی‌توان هویت طرف مقابل را تشخیص داد و باید دقت بالایی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بهتاش سپاهان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی این شرکت برای کمک به کشور در جنگ اقتصادی و شرایط تحریمی گفت: برخی با مانع‌تراشی سعی دارند مشکلاتی را برای این شرکت که خادم فرزندان شهدا و خانواده‌های ایثارگران است ایجاد کنند؛ لذا از مسؤولان انتظار داریم که در مقابله با عوامل نفوذی و تشدید‌کننده مشکلات، برای همکاری و تسهیل بخشی در امور مردم تلاش کنند.

بهره‌مندی از جوانان متخصص در حوزه حمل و نقل ریلی کشور

وی یکی از افتخارات این شرکت را بهره مندی از جوانان نخبه و متخصص از دانشگاه‌های صنعتی و مراکز علمی معتبر عنوان کرد و افزود: این شرکت از سال ۱۳۹۲ با تلاش فراوان نیروهای متخصص می‌توانست در بورس وارد شود ولی در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ برخی افراد مانع از ورود بهتاش سپاهان در بورس شدند.

سلیمیان با اشاره به اقدامات موثر در ۳ سال گذشته برای مقابله با مافیای نفوذ، از امکان تولید بخشی از قطعات واگن در داخل کشور خبر داد و گفت: این در حالی است که مافیای نفوذی تلاش می‌کند تا این قطعات را از خارج وارد کند.

مدیر عامل شرکت بهتاش سپاهان ۲ رویکرد اصلی شرکت را ارتباط با سهامداران و نخبگان عنوان کرد و گفت: در دوران کرونا با طراحی نرم افزارهایی از طریق فضای مجازی موارد را پیگیری می‌کنیم و همچنین با مرکز تحقیقات راه آهن و دیگر مراکز دانشگاهی در برنامه «ایده شو» شرکت کردیم.

وی خبر داد: در سال ۱۳۹۹ سود سهام هزاران نفر از سهام‌داران واریز شده است و در تلاش برای احقاق حقوق12 هزار سهامدار ایثارگر از واریز روزانه بیش از یک میلیارد تومان به حساب راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور حق دسترسی می‌باشیم .

سلیمیان با تأکید بر اینکه انتظار داریم، اتاق بازرگانی در راستای ورود به بورس سهام این شرکت با ما همکاری کند، گفت: شرکت بهتاش سپاهان نه تنها کوچک نشده، بلکه خود را سر پا نگه داشته و توانسته است با بهره گیری از دانش روز و پرسنل متعهد، جوانان شایسته و با دانش در سال ۱۴۰۰ بار‌انداز ترکیبی خود را در شرق اصفهان راه اندازی کند و به دیگر اهداف توسعه‌ای خود نزدیک شود.

مدیرعامل شرکت بهتاش سپاهان عنوان کرد: در زمان اعتصاب کامیون‌داران، شرکت بهتاش سپاهان به منظور جلوگیری از ایجاد خلل در حمل بار، مسؤولیت حمل بار از طریق سیستم ریلی را عهده‌دار شد.

وی بیان کرد: امکان دستیابی به بالاترین نرخ بهره‌وری ناوگان ریلی در کشور با هدف گسترش بازارهای جدید بین‌المللی، افزایش درآمدهای ارزی و صیانت از سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲ هزار سهامدار شرکت که حاکی از توان بالقوه برای ورود به بورس است، از چشم‌اندازهای این شرکت می‌باشد.

ورود به بورس کلید برون رفت از مشکلات است

در ادامه سامان رضوانی با اشاره به وجود چند  شرکت ریلی در ایران، اظهار داشت: حدود ۲۴ شرکت مجوز صدور بارنامه دارند و شرکت بهتاش سپاهان به عنوان یکی از فعال‌ترین آن‌ها است.

عضوهیأت مدیره شرکت بهتاش سپاهان  با اشاره به آمادگی شرکت بهتاش سپاهان برای قرارگرفتن بر تابلوی بورس گفت: ورود به بورس کلید برون رفت از مشکلات و رهایی از اعمال نفوذ است.

وی با اذعان به اینکه می‌توان به شرق اصفهان نگاهی ویژه داشت و از بحرانی شدن منطقه مذکور بابرنامه ریزی دقیق به عنوان یک پتانسیل ویژه اقتصادی استفاده برد ، یادآور شد: زمانی که امکان تولید انواع قطعات مورد نیاز صنعت ریل داخل وجود دارد، مستلزم احداث کارخانه و فرصت اشتغال در شرق اصفهان است.

رضوانی در انتها تقویت و حمایت از شرکت ریلی بهتاش سپاهان را کمک بزرگی به شرق اصفهان به ویژه در اشتغال‌زایی دانست و افزود: هدف ما این است که با استفاده از واگن‌هایی که برای اولین بار بهتاش سپاهان وارد کشور کرده است، به تقویت بارهای ترانزیت بین‌المللی کمک کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ ۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی ورود به بورس جنگ اقتصادی شرق اصفهان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت خانه برای اقشار کم درامد

 

شرکت توسعه مسکن کویر از شرکت های زیر مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامیبا اجرای طرح های مسکونی در شهرهای هرمزگان امکان خانه دار شدن با شرایط خاص برای شهروندان فراهم کرده است.

مهدی اماندادی مدیرعامل شرکت گفت:برخی واحدهای ساخته شده اکنون با  مبلغ محدود پیش فروش ودر اقساط ۱۸ تا ۳۰ ماهه  واگذار می شود.

وی گفت:اکنون طرح های زمرد، الهیه در بندرعباس در حال ساخت است و هم اکنون طرح زمرد حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

اماندادی گفت: امکان دریافت تسهیلات مسکن ملی تا سقف 550 میلیون تومان برای افراد بدون سابقه فرم قرمز و همچنین دریافت 350 میلیون تومان وام مشارکت بانک مسکن فراهم است.

لازم به ذکر است این شرکت در استان‌های کرمان ویزد فعالیت می‌کند ودر حال حاضر بالای ۲۰۰۰ واحد در استان‌های هرمزگان وکرمان در دست ساخت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید
  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • چرا برای صاحبان بار انتخاب ریل به جای جاده جذابیتی ندارد؟
  • ◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری