Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:39:42 GMT

افزایش قربانیان آتش‌سوزی‌های الجزایر به 65 نفر

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۹۳۴۱۵

افزایش قربانیان آتش‌سوزی‌های الجزایر به 65 نفر

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه آتش‌سوزی‌های جنگلی بی‌سابقه در الجزایر، تلویزیون دولتی این کشور امروز (چهارشنبه) گزارش داد قربانیان این آتش‌سوزی‌ها در مناطق شمالی به دستکم ۶۵ نفر رسیده که ۲۸ نفر از آن‌ها سربازانی هستند که برای مهار آتش تلاش می‌کردند و ۱۲ نفر دیگر هم به شدت دچار سوختگی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، دولت الجزایر ارتش را برای کمک به مقابله با آتش‌سوزی‌ها مستقر کرده که در منطقه کوهستانی «قبایلی» با شدت بیشتری تداوم داشته است. 

 

 

 

«عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر سه روز عزای عمومی اعلام و فعالیت‌های دولتی دیگر را غیر از مسائل مرتبط با آتش‌سوزی متوقف کرد. 

به نوشته رویترز، آتش‌سوزی جنگلی بخش‌های وسیعی از الجزایر، ترکیه و یونان را در روزهای گذشته شعله‌ور کرده و یک ناظر آب و هوایی اتحادیه اروپا گفته که مدیترانه با گرم شدن هوا به کانون آتش‌سوزی گسترده تبدیل شده است. 

از روز دوشنبه ده‌ها آتش‌سوزی جداگانه در مناطق جنگلی در شمال الجزایر به راه افتاده و روز سه‌شنبه «کامل بلجود» وزیر کشور افرادی را به ایجاد حریق عمدی بدون ارائه شواهد متهم کرد.

«تیزی وزو» بزرگترین منطقه سرزمین قبایلی بیشترین خسارت را دیده و در این منطقه خانه‌ها سوختندو ساکنان ناچار به فرار شدند. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: الجزایر آتش سوزی کشته و مجروح آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش صدای ایران،تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.


دیگر خبرها

  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت+ فیلم
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل