Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی؛ موشک حامل پیتزا و میوه‌های تازه در راه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) است. این آخرین محموله‌ای است که برای رساندن تجهیزات و آزمایشات علمی به خدمه ایستگاه فضایی به مدار زمین فرستاده می‌شود. این محموله را شرکت نورتروپ گرومن به سفارش ناسا به فضا ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

فضانوردان در فضا فلفل تند می کارند ارسال محموله غذایی و تجهیزات آزمایشی به ایستگاه فضایی

فضاپیمای Cygnus با تمام محموله هایش بر روی موشک Antares قرار گرفت و روز سه شنبه از جزیره والوپس در ویرجینیا به فضا پرتاب شد و پیش بینی می‌شود این موشک روز پنجشنبه به مقصد برسد. گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که این محموله شامل ۳۷۰۰ کیلوگرم سیب، گوجه فرنگی و کیوی تازه به همراه پیتزا و پنیر مخصوص برای ۷ خدمه ایستگاه فضایی است.

علاوه بر محموله‌های غذایی تجهیزات دیگری شامل مواد شبیه سازی گرد و غبار ماه که برای ساخت اجسام با پرینتر ۳ بعدی در فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد، قالب‌های اسلایم برای انجام آزمایش آموزشی فرانسوی که Blob نام دارد و یک دستگاه نور مادون قرمز که نمونه اولیه تجهیزاتی است که در ماهواره‌های ردیابی برای آزمایشات آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت به فضا فرستاده شدند.

گفتنی است که این شانزدهمین ماموریت ارسال محموله و تامین ذخایر است که شرکت نورتروپ گرومن برای ناسا انجام می‌دهد و بزرگ‌ترین محموله‌ای هم هست که این شرکت تاکنون به فضا فرستاده است. البته قرار است چند هفته دیگر اسپیس ایکس محموله‌ای دیگر را به سفارش سازمان فضایی ناسا به فضا ببرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایستگاه فضایی فضانوردان ناسا پیتزای خانگی میوه ها ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند

یک سند دولتی نشان می‌دهد هزاران پناهجویی که قرار است  توسط وزارت کشور انگلیس به رواندا اخراج شوند، ارتباط خود را با این وزارتخانه از دست داده‌اند.

به گزارش روزنامه تلگراف، از ۵ هزار و ۷۰۰ نفری که برای اخراج از کشور معرفی و شناسایی شده‌اند، فقط ۲ هزار و ۱۴۵ نفر همچنان با وزارت کشور ارتباط دارند و می‌توان جای آن‌ها را برای بازداشت پیدا کرد.

برخی کارشناسان می‌گویند بسیاری از این افراد برای اینکه به آفریقا فرستاده نشوند احتمالا به صورت عمدی مخفی شده یا به ایرلند رفته‌اند.

حزب کارگر این وضعیت را یک «مضحکه» توصیف کرد و گفت که چنین رخدادی «عدم تسلط کامل» دولت بر سیستم پناهندگی را آشکار می‌کند.

انگلیس قصد دارد پناهجویان را در سفری یک طرفه، به رواندا در شرق آفریقا بفرستد تا بدین ترتیب از ورود بیشتر آنان به خاک خود جلوگیری کند. اما به نظر می‌رسد این آخرین مورد از مجموعه شکست‌های دولت انگلیس در طرح اخراج پناهجویان به رواندا باشد.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل پیش‌تر در بیانیه‌ای مشترک از انگلیس خواستند تا در طرح خود برای انتقال پناهجویان به رواندا تجدیدنظر کند و هشدار دادند که این اقدام تأثیر مضری بر حقوق بشر و حمایت از پناهندگان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود