Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن آبادی مسئول زراعت جهاد کشاورزی کنگاور گفت : در شهر کنگاور به دلیل وجود سرمای زیاد بسیاری از محصولات کشاورزی دچار خسارت می‌شود به همین خاطر بر آن شدیم تا با اجرای طرح تحقیقاتی کشت چغندر قند نشایی مانع خسارت کشاورزان شویم.

او گفت : کشت چغندر قند نشایی به دلیل اینکه در فصل تابستان انجام می‌شود، سرما را پشت سر گذاشته و خسارت کشاورزان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این کشت صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب صورت می‌گیرد به طوری که اگر برای کشت چغندر در حالت معمولی دو هکتار را آبیاری کنیم در کشت نشایی ۵۰۰ متر مربع نیازمند استفاده از آب است.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی کنگاور افزود: کشت نشایی چغندر را می‌توان روشی برای تولید محصولات ارگانیک دانست چرا که این کشت از آفت‌های فصل بهار در امان است به همین منظور میزان استفاده از سموم و کود‌های شیمیایی به میران قابل توجهی کاهش می‌یابد.

حسن آبادی ادامه داد: هزینه وجین چغندر قند بسیار بالاست، اما در این نوع کشت هزینه‌های وجین حذف می‌شود و صرفه اقتصادی بالایی برای کشاورزان دارد.

او با بیان اینکه امسال ۲ و نیم هکتار چغندر قند نشایی در کنگاور کشت شده است، افزود: پیش بینی می‌شود از هر هکتار ۵۰ تن چغندر برداشت شود.

حسن آبادی گفت: استفاده از این روش عیار چغندر قند را بالا می‌بارد وکارخانه‌های قند نیز تمایل بیشتری برای خرید این محصول دارند.

۹۵ درصد انجیر تولیدی استان کرمانشاه در شهرستان دالاهو تولید می‌شود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دالاهو با بیان اینکه ۹۵ درصد انجیر تولیدی استان کرمانشاه در شهرستان دالاهو تولید می‌شود، پیش بینی کرد، امسال در مجموع بیش از هفت هزار تن انجیر در این شهرستان تولید شود.

اکبر میرزایی کلهر سطح باغات انجیر شهرستان دالاهو را حدود ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: ۴۶۳ هکتار از باغات این شهرستان بارور بوده و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده و نهال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو با اعلام اینکه متوسط عملکرد انجیر در باغات شهرستان دالاهو ۱۵.۵ تن در هر هکتار است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال هفت هزار تن انجیر در این شهرستان تولید شود.

او ادامه داد: شهرستان دالاهو از نظر میزان عملکرد انجیر در واحد سطح در کشور شاخص است و هیچ جای کشور این میزان عملکرد را در باغات انجیر ندارد.

او با اشاره به مرغوبیت بالای انجیر تولیدی این شهرستان، گفت: انجیر تولیدی در این شهرستان علاوه بر داخل کشور در کشور‌های حاشیه خلیج فارس طرفدارانی دارد.

او شهرستان دالاهو را خاستگاه تولید انجیر رقم "منجیفی" عنوان کرد و افزود: انجیر رقم منجیفی خاص شهرستان دالاهو بوده و بجز شهرستان دالاهو در هیچ جای کشور تولید نمی‌شود.

او ادامه داد: این انجیر هم مصرف خشکباری و هم مصرف تازه خوری دارد، ضمن اینکه به صورت نیمه خشک هم مصرف می‌شود.

شام، انجیر سیاه و... از دیگر ارقام انجیر تولیدی در شهرستان دالاهو است که میرزایی از آن‌ها نام برد.

این مسئول قیمت انجیر تولیدی در این شهرستان را هم اکنون در حدود هر کیلوگرم ۲۲ هزار تومان اعلام کرد.

او با اشاره به آغاز برداشت انجیر از باغات شهرستان دالاهو، گفت: برداشت انجیر در این شهرستان تا اوایل شهریور ماه ادامه خواهد یافت.

تحقق  ۵۲۱ طرح اشتغالزا در شهرستان قصرشیرین

فرماندار قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۱ طرح اشتغالزا معادل ۳۵ درصد از سهم تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری محقق شده است.

مرادعلی تاتار افزود: سهم تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری یک هزار و ۵۰۸ شغل است که تاکنون تعداد ۵۲۱ شغل آن فراهم شده است.

او افزود: این میزان اشتغال برای ۲۰ دستگاه اجرایی تعریف شده است و تاکنون تعدادی از ادارات سهم تعهد خود را به صورت کامل انجام داده‌اند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: سایر ادارات نسبت به پیگیری تعهد خود اقدام کرده و به ثبت آن در سامانه رصد اقدام کنند.

تاتار ادامه داد: امروز اشتغال و رفع بیماری از اولویت‌های مهم کشور و دغدغه مهم مسوولان است از این رو باید با جدیت تلاش شود تا با جذب اعتبارات مربوط به اشتغال بخش مهمی از این کار محقق گردد.

او گفت: دولت برای اجرای پروژه‌ها در زمینه اشتغال تسهیلات مناسبی ارایه و اختصاص داده است از این رو اداره کار و بانک‌های عامل روند پرداخت تسهیلات را با شتاب بیشتری انجام دهند.

تامین آب شرب سیار ٣٠ روستای شهرستان سنقر و کلیایی

فرماندار سنقر و کلیایی بر لزوم همراهی و توجه جدی مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون تامین آب شرب ٣٠ روستای این شهرستان به صورت سیار انجام می‌شود.

غلامرضا مرتضوی افزود: در مساله تامین آب شرب، در برخی از روستا‌ها نیازمند کمک و همراهی مردم هستیم و به طور قطع با صرفه جویی و مدیریت مصرف آب بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

فرماندار سنقر و کلیایی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مشکلات را در تامین آب شرب بیشتر می‌کرد قطعی برق و در پی آن خاموشی پمپ‌های آب بود که در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته شد تا مشکل آب شرب به حداقل ممکن برسد.

او ادامه داد: در حوزه کشاورزی به علت کاهش بارندگی‌های فصلی طبیعتا دچار مشکلاتی بودیم که خوشبختانه با وجود سد‌های شهرستان این مشکلات به حداقل ممکن رسید.

مرتضوی افزود: امسال خوشبختانه با وجود خشکسالی میزان تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی بیش از ۵٠ هزار تن بود که در این شرایط رقم مطلوب و خوبی است.

او از کشاورزان خواست رعایت الگوی کشت را به جهت مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب را مورد توجه قرار دهند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه جهاد کشاورزی آب و فاضلاب پروژه های عمرانی چغندر قند نشایی شهرستان دالاهو انجیر تولیدی تامین آب شرب کشت چغندر صرفه جویی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند