Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود یگانه ظهر امروز در جلسه قرارگاه زیستی شهرستان خلخال اظهار کرد: پیگیری بیماران کرونایی و قرنطینه شده در منزل اولویتی مهم است و دانشکده علوم پزشکی با همکاری بسیج وظیفه پیگیری بیماران کرونایی را دارند.

وی با اشاره به مراجعات بیش از حد بیماران کرونایی به بیمارستان امام خمینی (ره) افزود: امکانات و ظرفیت بیمارستان محدود بوده و در وضعیت فعلی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای تامین شهرستان خلخال به نیاز دارویی مردم این شهرستان در ایام کرونایی اشاره کرد و گفت: شهر خلخال به ایجاد دومین داروخانه شبانه روزی نیاز مبرم دارد و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی برای تامین نیازهای دارویی باید داروخانه کشیک ایجاد نماید.

این مسؤول با اشاره به آغاز ایام سوگواری سید وسالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) بیان کرد: قرارگاه محرم شهرستان خلخال تشکیل و مصوبات آن اجرایی خواهد شد و در مهمترین مصوبات، برگزاری مراسمات در داخل مساجد به خاطر فضای کم و امکان سرایت بیماری کرونا امکان‌پذیر نیست.

فرماندارخلخال گفت: کمبود واکسن پس از پیگیری‌های لازم تا حدودی رفع شده و امیدواریم واکسیناسیون گروه‌های تعیین شده به سرعت در شهرستان انجام شود.

وی با قدردانی از تلاش اعضای قرارگاه در 18 ماه گذشته اذعان کرد: انگیزه نیروها با تشویق و قدردانی از زحمات آنان دوباره به حالت روزهای اول برخواهد گشت و نیروها با توان مضاعف در خدمت شهرستان خلخال خواهند بود.

در یک شیفت کاری بیش از۸۰۰ سی تی اسکن انجام شده است/ فشار کاری کادر درمان بالاست

علی ناظری در این جلسه در خصوص افزایش چند برابری مراجعات به بیمارستان امام خمینی(ره) خلخال تصریح کرد: ظرفیت بیمارستان و امکانات موجود جواب‌گوی مراجعات مردم نیست.

وی افزود: در روز گذشته بیش از ۸۰۰ سی تی اسکن در بیمارستان امام خمینی(ره) خلخال انجام شده که در حال افزایش است.

ناظری تاکید کرد: حجم مراجعات و بستری بیماران کرونایی به حدی است که سیستم اکسیژن‌ساز بیمارستان خلخال به‌شدت در فشار است. مصرف اکسیژن به لحاظ افزایش بخش‌های کرونایی به چندین برابر رسیده و علی‌رغم تامین کپسول‌های اکسیژن، نیازمند رعایت مردم برای کاهش بار موجود بر پرسنل و امکانات بیمارستان هستیم.

گفتنی است؛ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث افزایش حجم مراجعات به بیمارستان خلخال شده و تنها راه کاهش مراجعات و بستری بیماران و به‌خصوص کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا، رعایت مسائل بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماران خلخال علوم پزشکی بیمارستان امام خمینی بیماران کرونایی شهرستان خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

هاشمی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان  با بیان اینکه از پتانسیل روستاها و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های تعاونی و مشارکت مردم برای کاشت محصولات کم آب بر و گیاهان دارویی استفاده شود، گفت: توجه به روستاها با اولویت کشاورزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های ما در پرداخت تسهیلات در سطح استان است.

استاندار سمنان گفت: پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور امری حائز اهمیت و اولویت دار است که دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسی را ویژه این مهم تعیین و کمیته پیگیری مصوبات تشکیل و طی جلسات مستمر این امر محقق شود.

هاشمی همچنین بیان کرد: نظارت بر بازار نباید مختص زمان خاص همچون ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان باشد، لذا تقویت نظارت در طول سال امری حائز اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است