Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح تصفیه خانه سد سرابی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه سد سرابی تویسرکان شامل سد سرابی، خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر و تصفیه‌خانه آب شرب است اظهار داشت: این سد با ظرفیت حدود ۱۰ میلیون متر مکعب با هزینه اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان قبلا ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا اشاره به اینکه هم اکنون میزان آب سد سرابی ۴.۵ میلیون متر مکعب است، بیان کرد: قرار است از این سد ۷ میلیون متر مکعب آب شرب شهرستان و ۲.۵ تا ۳ میلیون متر مکعب حق‌آبه کشاورزی اراضی پایین‌دست تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه خط انتقال آب از سد سرابی تا محل تصفیه‌خانه و شهر تویسرکان ادامه دارد که به طول ۱۵ کیلومتر است، افزود: این طرح شامل دو قسمت می‌شود، یکی سامانه خط انتقال آب خام از سد تا تصفیه خانه است و سامانه خط انتقال آب پاک یا تصفیه شده از تصفیه‌خانه به داخل شهر تویسرکان است.

اواعتبار هزینه شده برای طرح خط انتقال آب از سد سرابی را تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: این طرح تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است هر چند در این چند سال گذشته حدود ۹۰ لیتر در ثانیه برای تامین آب شرب تویسرکان استفاده کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به ساخت طرح تصفیه‌خانه سد سرابی به روش بی. او. تی، ابراز داشت: از این طرح ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرارداد منعقد شده برای این طرح ۲۸ میلیارد تومان بوده که به قیمت امروز طبق نظر سرمایه‌گذار حدود ۱۰۵ میلیارد تومان در طرح تصفیه‌خانه سرمایه‌گذاری شده است.

او اضافه کرد:در مجموع شرکت آب منطقه‌ای در شهرستان تویسرکان برای سد سرابی، تصفیه‌خانه و طرح خط انتقال آب به شهر تویسرکان از سد به قیمت امروز حدود ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذار کرده است.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای شرکت آب منطقه ای میلیون متر مکعب میلیارد تومان خط انتقال آب تصفیه خانه سد سرابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل