Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت استان ما بسیار نگران کننده است، مسئولین استانی و ملی باید با جدیت بیشتری به کمک مردم بیایند و نگذارند در این شرایط بسیار نگران کننده مردم ما بیشتر از این آسیب ببینند. 

عبدالکریم جمیری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شرایط بحرانی و شیوع گسترده ویروس کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: این روزها شاهد از دست رفتن تعداد زیادی از هم استانی‌ها و هموطنان عزیزمان در اثر ابتلا به ویروس کرونا هستیم، به همه خانواده‌هایی که این روزها داغدار عزیزانشان هستند تسلیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از جانفشانی و جهاد شبانه روزی مجموعه کادر درمان، پرستاران، پزشکان متخصصانی اذعان کرد: پیشگیری و درمان، دو مسئله اساسی در زمینه مبارزه با کرونا است که در صورت سهل انگاری در هر حوزه حجم آسیب‌ها به شدت بالا می‌رود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه پیشگیری مدیران و متولیانی که در این خصوص مسولیت دارند باید توجه جدی کنند و مردم عزیز نیز با رعایت ضوابط و خودداری از رفت و آمدهای غیر ضروری، همراهی و همکاری کنند تا از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری شود.

جمیری با اشاره به لزوم تعطیلی موقت برخی کسب و کارها و ادارات اذعان کرد: ما تجربه موفق تعطیلی برخی کسب و کارها و کنترل بیماری در ماه‌های گذشته را داریم، در کنار این موفقیت، به دلیل همکاری نکردن دولت، کسبه و بازاریان دچار ضرر و زیان شدند و حمایت جدی نیز از آن‌ها صورت نگرفت.

وی درخصوص پیگیری‌هایی که برای احقاق حقوق صاحبان مشاغل آسیب دیده بر اثر کرونا انجام شده گفت: بنده بارها از طریق مسئولین و مدیران استانی و ملی مربوطه این موضوع را پیگیری کردم، ولی علیرغم وعده‌های داده شده حمایت قوی برای همراهی کسبه صورت نگرفت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: به اعتقاد بنده امروز هم باید ستاد ملی کرونا برای جلوگیری از انتشار ویروس برخی از مشاغل را تعطیل کند، ولی پیش از آن برای حمایت از کسبه محترم و جلوگیری از ضرر و زیان آن‌ها برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

جمیری بیان کرد: معتقدم که ستاد مبارزه با کرونا در استان باید اختیار داشته باشد و به صورت مستقل در این زمینه‌ها برنامه ریزی و تصمیم گیری کند.

او نظارت نداشتن تعطیلی‌ها، مراعات نکردن ضوابط بهداشتی و انجام سفرهای غیرضروری را از عوامل گسترش بیماری عنوان کرد و تصریح کرد: به مسئولین مربوطه گوشزد کرده بودم که اگر در پیشگیری موفق نباشیم حتما در امر درمان ناتوان‌تر خواهیم بود و این به میزان ظرفیتی بر می‌گردد که در حوزه درمان در استان بوشهر داریم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به همه داشته هایمان، در سطح کشور جزو آخرین استان‌هایی هستیم که کمترین برخورداری را در حوزه درمان داریم.

جمیری با اشاره به دیگر ظرفیت‌های درمانی شهر بوشهر برای درمان بیماران کرونایی گفت: بیمارستان‌های پایگاه هوایی و دریایی ارتش و بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی در برخی مواقع به سختی برای کمک به بیماران گرفتار به میدان می‌آمدند که با پیگیری‌هایی که انجام شد همگی به نوعی گر چه دیر، اما پای کار آمدند و کمک می‌کنند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای استفاده بهتر از ظرفیت بیمارستان پایگاه هوایی بوشهر گفت: با امیر هادیان معاون محترم هماهنگ کننده نیروی هوایی مذاکراتی داشته‌ایم و در سفر اخیرشان به بوشهر قرار شد ظرفیت بیمارستان پایگاه هوایی و ظرفیت‌های درمانی نیروی هوایی را در اختیار بخش درمان استان قرار دهند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای تسریع در کمک رسانی‌ها با دکتر جان بابایی معاون محترم وزیر بهداشت صحبت کردم و قرار شد در سفر اخیرشان به استان به صورت میدانی وضعیت را بررسی کنند و برای بهبود وضعیت کنونی دستورات لازم را انجام بدهند.

جمیری درخصوص پیگیری مستمر و روزانه خود از وضعیت بیمارستان‌های استان گفت: روزانه چندین بار با مسولین بیمارستان‌های مختلف و مدیران اجرایی استان تماس دارم که آنچه را بنده قادر به پیگیری هستم دنبال کنم و باری از روی دوش مسئولین حوزه درمان برداشته شود.

او با بیان اینکه وضعیت استان ما بسیار نگران کننده است تصریح کرد: مسئولین استانی و ملی باید با جدیت بیشتری به کمک مردم بیایند و نگذارند در این شرایط بسیار نگران کننده مردم ما بیشتر از این آسیب ببینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیماری کرونا گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بوشهر بسیار نگران کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟

تخلف زیرمیزی پزشکان، به دریافت وجه مازاد بر تعرفه‌های قانونی از سوی برخی پزشکان در ازای ارائه خدمات درمانی، اطلاق می‌شود؛ این کار نه تنها غیرقانونی و غیراخلاقی است، بلکه مجازات‌های سنگینی نیز برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرنشینی مستلزم رعایت قوانین و قواعد شهری است و کارشناسان بر این باورند شهرنشینان هنگامی که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و به مسئولیت‌های خویش در برابر شهر و اجتماع عمل کنند، به «شهروند» ارتقا پیدا می‌کنند.

حقوق شهروندی نیز مجموعه حق‌هایی است که هر کدام از شهروندان از آن برخوردارند و باید توسط دیگر شهروندان و حاکمیت رعایت شود، حقوق شهروندی در ایران نیز مانند بسیاری از کشورها پذیرفته شده است که بارزترین و مهم‌ترین نمود آن قانون اساسی است که در اصول ۳۲، ۳۴، ۳۵، ۳۷، ۳۸ و ۳۹ به آن اشاره شده است.

یکی از موضوعات قابل توجه حقوق شهروندی، موضوع دریافت وجه اضافی پزشکان از بیماران (زیر میزی) است؛ پزشک نباید شروع به درمان و درمان بیمار را به دریافت مبلغ یا مبالغی فراتر از تعرفه پزشکی یا توافق آن دو در چارچوب قانون موکول نماید؛ واقعیت مسئله این است که در حال حاضر بنا به دلایل مختلفی قصور و تخلفات پزشکان و دست‌اندرکاران پزشکی در مبحث زیرمیزی افزایش پیدا کرده است.

اکنون این سوال مطرح می‌شود که مکانیسم حقوقی برای رسیدگی و بررسی این امور به چه نحوی است و با وجود تعیین تعرفه‌های قانونی در حوزه سلامت، راهکار قانونی برای رسیدگی به تخلفات دریافت وجه غیرقانونی (زیرمیزی) توسط پزشکان چیست.

طبق قانون، پزشکان موظف به ارائه خدمات مطابق با تعرفه‌های مصوب هستند و دریافت هرگونه وجهی مازاد بر تعرفه قانونی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود، چرا که این کار خلاف مصوبه و قانون نظام جمهوری اسلامی و حرام است، بنابراین از منظر حقوقی زیرمیزی پزشکان می‌تواند تحت عنوان «وصول و دریافت مال نامشروع» تلقی شود، این بزه از عناوین کلاهبرداری محسوب شده و مرتکب آن از یک سال تا هفت سال زندان محکومیت خواهد داشت.

طبق ماده ۱۰ و ۱۳ آئین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه‌های پزشکی و وابسته، شاغلان حرفه‌های پزشکی و وابسته مکلف هستند تعرفه‌های خدمات درمانی مصوب
ابلاغ شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را رعایت کنند و حق دریافت هیچ‌گونه وجه یا مالی از بیماران را علاوه بر وجوهی که توسط مسؤولان مؤسسه درمانی ذی‌ربط طبق مقررات دریافت می‌شود، ندارند.

طبق قانون، پزشکی که هر گونه وجه دریافت اضافی از بیماران (زیر میزی) داشته باشد، بار اول دو برابر پرداختی بیمار جریمه و توبیخ کتبی می‌شود، بار دوم پنج برابر پرداختی بیمار جریمه و پروانه مسئول فنی نیز لغو شده و بار سوم ۱۰ برابر پرداختی بیمار، پزشک مربوطه جریمه خواهد شد و پروانه مسئول فنی و حتی بیمارستان نیز باید لغو شود.

طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان (مصوب ۲۱/۷/۱۳۹۸)، هر گونه دریافت وجه اضافی از بیماران (زیر میزی) از شیوه‌های غیرقانونی برای وصول هزینه خدمات به مشتریان به شمار می‌آید که این رفتار خلاف قانون، تخلف و جرم محسوب می‌شود و مستلزم تعقیب قانونی است.

وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز با مکانیسم دیگری با این جرم برخورد می‌کند و زمانی که موردی مبنی بر تخلف پزشکان گزارش داشته باشند از طریق کمیسیون ماده ۱۱ در حوزه درمان طبق مقررات با آنها برخورد می‌شود و میزان پولی که بیش از تعرفه از بیمار دریافت شده به وی برگردانده خواهد شد، بنابراین در صورت مشاهده تخلف تعرفه‌ای، بیماران می‌توانند از طریق: ۱- مراجعه به سازمان نظام پزشکی و شکایت در دادسرای نظام‌پزشکی ۲- مراجعه به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شکایت از پزشک متخلف در کمیسیون ماده یازده ۳- مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب و طرح شکایت کیفری، اقدام کنند.

کد خبر 748988

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان