Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اخیرا طرح توسعه شهرک های صنعتی توس و ماشین سازی و همچنین توسعه هفت هکتاری پارک علم و فناوری خراسان برای استقرار واحدهای دانش بنیان و هایتک مورد تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی قرار نگرفت و خواسته واحدهای دانش بنیان مبنی بر استقرار در اطراف مشهد تحقق نیافت.

علی بهرامی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرحهای توسعه شهرک صنعتی ماشین سازی، شهرک صنعتی توس و پارک علم و فناوری که مورد مخالفت دستگاه های ذیربط در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفت، یک موضوع ۱۰ ساله است که در دستگاه های مختلف تخصصی و کارگروه های فنی بررسی شده است و مصوبه هیات وزیران دولت وقت را نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی متعهد شده است که صنایع غیرآلاینده با فناوری هایتک و دانش بنیان در بخش توسعه یافته شهرکهای مزبور مستقر شوند تا از یکسو توسعه صنایع دانش محور و هایتک را دربرداشته و هم فاقد آلایندگی باشند.

بهرامی زاده اظهار داشت: پیگیر می شویم تا دوباره موضوع توسعه شهرکهای صنعتی ماشین سازی، توس و پارک علم و فناوری در دستور کار کمیته های تخصصی و فنی و کارگروه امور زیربنایی قرار گیرد و دلایل فنی و توجیهی آن منطبق بر ضوابط زیست محیطی و مربوط به سفره های آبهای زیرزمینی، توسعه ترافیکی تهیه و تدوین شود.

وی از دستگاه های متولی، مدیریت شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کارگروه های تخصصی مربوطه در این خصوص خواست که با دید منطقی تر و فنی تر موضوع توسعه شهرکهای صنعتی توس، ماشین سازی و پارک علم و فناوری را دنبال کنند که هم مورد تقاضای واحدهای تولیدی و هم در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در سال مزین به نام "حمایت از تولید و مانع زدایی از آن" است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که اعضای کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان به توسعه شهرکها که مورد تقاضای واحدهای دانش بنیان است، کمک کنند.

بهرامی زاده ادامه داد: در مورد طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی کلات که در نشست هفته جاری کارگروه امور زیربنایی استان مطرح و نماینده این شرکت در آن نشست حضور نداشت، مطالعات فنی این طرح انجام شده و در کمیته فنی کارگروه مزبور با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی ذیربط به تایید رسیده است.

وی بیان کرد: نماینده شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در این نشست حضور نداشت و من نیز در نشست سامد که همزمان با کارگروه امور زیربنایی برگزار شده بود، حضور داشتم و متاسفانه طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی کلات از دستور کار کارگروه امور زیربنایی استان خارج شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: تلاش داریم که موضوع توسعه شهرک صنعتی کلات بویژه واحدهای تولیدی و کارگاهی در نشست بعدی کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، توسعه صنایع در مشهد طی سالیان گذشته بیشتر به سوی غرب این شهر و روی آبخوانهای حیاتی آن بوده است که پس از گذشت سالها دیگر زمینی برای استقرار واحدهای جدید صنعتی باقی نمانده و این موضوع سرمایه گذاران را با چالش کمبود زمین مواجه کرده است.

بخش غربی مشهد تا قوچان مملو از واحدهای صنعتی پراکنده مستقر در اطراف یا در قالب شهرکهای صنعتی است که در طول سالهای گذشته به تدریج توسعه یافته و همزمان با گسترش شهر به بخش جدایی ناپذیر آن تبدیل شده است، در حالی که منابع آب شهر نیز در همان بخش واقع شده و مسوولان، استقرار واحدهای جدید را در این بخش مضر می دانند.

این در حالی است که تمایل عمده سرمایه گذاران بویژه صنایع دانش بنیان و هایتک در خراسان رضوی، استقرار در اطراف مشهد بویژه مناطق توسعه یافته ای است که برای اجرای طرح خود دغدغه انشعاب برق و آب و گاز نداشته باشند لذا شهرکهای صنعتی توس و ماشین سازی واقع در غرب مشهد را بهترین گزینه برای استقرار واحد خود می دانند.

هم اکنون غرب مشهد محل استقرار هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی، چندین شهرک صنعتی و به ویژه شرکتهای دانش بنیان و نوپایی است که توسعه یافته‌اند و برای افزایش تولید و اشتغال خود به قرار داشتن در مجاورت این شهر و استفاده از زیرساختهای آن نیاز دارند و حاضر نیستند به دلیل توسعه‌ای که در غرب مشهد اتفاق افتاده است در شهرکهای صنعتی دیگر خراسان رضوی استقرار یابند.

برچسب‌ها مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت دانش بنیان شهرک صنعتی برنامه توسعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت دانش بنیان مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت دانش بنیان شهرک صنعتی برنامه توسعه شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی شورای برنامه ریزی و توسعه کارگروه امور زیربنایی پارک علم و فناوری توسعه یافته ماشین سازی شهرک صنعتی دانش بنیان توسعه شهرک صنعتی توس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد