Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، طاهره چنگیز روز جمعه با انتشار پیامی تاکید کرد: علیرغم اینکه تمام کارکنان خدوم و ایثارگر بهداشت و درمان جانفشانی را به اوج رسانده اند، متاسفانه همچنان سیل بیماران کووید نیازمند خدمت به سوی بیمارستان ها سرازیر است از این رو به ناچار به صراحت و روشنی اعلام می کنم که ظرفیت بیمارستان‌ها تقریباً در همه شهرستان های استان از مرز اشباع گذشته است و دیگر پزشک و پرستاری برای پر کردن شیفت‌ها در بخش‌های جدیدی که در تدارک راه‌اندازی آن‌ هستیم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیاری از همکاران شاغل بیمار شده و بستری و تحت مراقبت‌اند، افزود: حتی در نقل و انتقال امدادخواهان با کمبود راننده آمبولانس و تکنسین فوریت‌ها مواجهیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز وظیفه انسانی و حرفه‌ای ما فارغ از سلیقه‌ها و گرایشات مختلف حکم می‌کند برای نجات جان هموطنان‌ با تمام وجود و به هر نحو ممکن اقدام کنیم، گفت: به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از هر دانشجو و دانش‌آموخته پزشکی، پرستاری، مامایی، فوریت‌ها، اتاق عمل، هوشبری و دیگر رشته‌های پیراپزشکی که در این راه کمکی از آنها برمی آید استمداد می‌کنم تا بلکه در این روزگار سخت با تشریک مساعی و اهتمام جمعی تلاش کنیم تا از تلف شدن جان‌های بیشتر و داغدار شدن پدران، مادران، همسران و فرزندان دل‌نگران بیماران کووید تا حد ممکن جلوگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به ایام محرم تصریح کرد: نظر به اینکه به طور سنتی اغلب هموطنان برای مراسم تاسوعا و عاشورا به زادگاهشان مراجعه می کنند و معمولا این امر توام با سفر از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچکتر و روستاهایی است که امکانات درمانی کمتری دارند و سوغات مسافران در اپیدمی، ویروس های سرکش تر برای هم ولایتی هاست، تمنا می کنم به طور جدی مساله منع تردد بین شهری از یک روز قبل از تاسوعا تا یک روز بعد از عاشورا در دستور قرار گیرد و از هم اکنون توضیح و توجیه کافی مردم برای ممانعت از این حجم جابه جایی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بعد از مراسم تاسوعا و عاشورا مردم بیگناه شهرستان های کم جمعیت ما که به رسم ادب پذیرای خویشاوندان شهری در خانه های کوچکشان بودند گرفتار افزایش بیماری و عواقب آن شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: باید مردم شهرهای بزرگتر متوجه شوند که سفر به زادگاه و اتراق درخانه خویشاوندان در این شرایط  واقعا بی مبالاتی و ناجوانمردی است.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت‌های اجتماعی نیز از مردم استان خواست تا با توجه به بالا بودن آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی، نذور ماه محرم خود را برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی بویژه کپسول اکسیژن، صرف کنند.

محمد صافی دستجردی افزود: در موج پنجم کرونا بدلیل بستری زیاد بیماران کرونایی و اِشغال شدن تخت ها با شرایط دشواری مواجه هستیم بنابراین از مردم می خواهیم که نذور ماه محرم و عزاداری‌های خود را برای درمان بیماران کرونایی و خرید تجهیزات مصرفی بیمارستان‌ها تخصیص دهند.

به گفته وی، بیمارستان ها بدلیل حجم زیاد بیماران کرونایی و افزایش تعداد بستری ها به بیش از سه هزار نفر در استان اصفهان به شدت به دستگاه‌های اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن، تخت، پتو، ملحفه، مواد ضد عفونی کننده و مواد غذایی خشک مانند برنج و حبوبات نیاز دارند که مردم می توانند با تخصیص نذور خود برای تامین این اقلام کمک موثری داشته باشند.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود، آمار کرونا روز به روز در اصفهان در حال افزایش است بطوریکه رسیدن تعداد بستری بیماران کرونایی به بیش از سه هزار نفر، بخش درمان استان را در مرز شکنندگی قرار داد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود سه هزار و ۲۰۰ بیمار دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری و حدود ۴۲۰ نفر آنها بدحال هستند.

تعداد بیماران جدید بستری شده در روز نیز بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر هستند و در شبانه روز گذشته ۲۳ بیمار مبتلای قطعی کرونا جان باختند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیماران کرونایی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. - اخبار اجتماعی -

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته 300 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در سال جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم‌ و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.

وی افزود: از هشتم فروردین‌ تا پنجم اردیبهشت ماه 1403 تعداد 53 نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

خطر مسمومیت مرگبار با مصرف قارچ‌های خودرو

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد 14 نفر بستری و 39 نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد 3برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (16 نفر)، لرستان (12 نفر) و کرمانشاه (10 نفر) رخ داده است.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم