Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-08@13:48:11 GMT

رونمایی اولیه از آئودی Q5 E-Tron جدید (+تصاویر)

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۷۹۴۰

رونمایی اولیه از آئودی Q5 E-Tron جدید (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین، اگرچه این خودرو نام Q5 را یدک می‌کشد اما اشتراک بسیار کمی با کراس اوور لوکس و میان سایز آئودی دارد.

در واقع این خودرو برادر دوقلوی فولکس‌واگن ID.6 الکتریکی می‌باشد. این شاسی‌بلند سه ردیفه دقیقاً طول ۴۸۷۶ میلی‌متری مشابه با پسرعموی فولکسی خود داشته و فاصله بین محوری این دو نیز مشابه هم و برابر با ۲۹۶۵ میلی‌متر می‌باشد البته فاصله بین محوری ۳۰۰۰ میلی‌متری هیوندای آیونیک اندکی بیشتر از این دو خودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعلاً تصاویری رسمی از کابین منتشر نشده اما حداقل می‌توانیم از تمامی زوایا به بدنه‌ی Q5 E-Tron بنگریم.

در وب‌سایت وزارت صنعت چین همچنین چندین طراحی مختلف از رینگ‌ها و رنگ‌های بدنه این خودرو منتشر شده و رنگ نارنجی روشن احتمالاً به نسخه‌های فول تر تعلق خواهد داشت.

همچنین بسته به تریم انتخابی طراحی چراغ‌های جلو اندکی فرق می‌کند که همین موضوع درباره رنگ آینه‌های جانبی نیز صادق است.

گفته می‌شود این خودرو در دو نسخه ۳۵ E-Tron و ۵۰ E-Tron کواترو تولید خواهد شد که طبق انتظارات این دو مدل از نظر فنی با فولکس‌واگن ID.6 تک و دو موتوره اشتراکات زیادی دارند.

شاسی‌ بلند موردبحث در حالت اول از پیشرانه الکتریکی ۱۷۷ اسبی سود خواهد برد که این پیشرانه در فولکس‌واگن ID.6 باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۳ ثانیه‌ای می‌شود.

همین پیشرانه با قدرت بیشتر ۲۰۱ اسبی نیز در دسترس است که دودهم ثانیه از شتاب ID.6 را کم می‌کند.

مدل دوموتوره و چهار چرخ محرک Q5 E-Tron کواترو قدرتی فراتر از ۳۰۰ اسب بخار داشته و این پیشرانه در فولکس شتاب ۶.۶ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند.

در وب‌سایت وزارت صنعت چین آمده که این خودرو وزن قابل‌توجه ۲۴۱۰ کیلوگرمی داشته که چیزی در حد و اندازه‌های بنتلی بنتایگا ۸ سیلندر است.

احتمالاً تا چند روز دیگر معرفی رسمی این خودرو در نمایشگاه چنگدو چین انجام خواهد شد. انتظار می‌رود آئودی Q5 E-Tron محصولی مختص بازار چین باشد و در سایر بازارها مدل سطح بالاتر Q6 E-Tron که پسرعموی پورشه ماکان الکتریکی است عرضه شود.

 

 

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آئودی کانسپت شاسی بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: به همت هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان شهرکرد و با همکاری سازمان هلال احمر شهرستان شهرکرد دوره امداد و کمک‌های اولیه ویژه بانوان برگزار شد
سلیمی افزود: دوره امداد و کمک‌های اولیه با تدریس مسلم حیدری و با حضور ۱۵ شرکت کننده در سازمان هلال احمر برگزار شد.
وی ادامه داد: در این دوره نحوه برخورد مناسب با حادثه و مصدوم، ارزیابی صحنه حادثه، معاینه و ارزیابی مصدوم، اقدامات درمانی و انتقال مصدوم به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

دیگر خبرها

  • رولز رویس لوکس‌ترین خودرو شاسی‌بلند دنیا را با الهام از آسمان‌خراش‌ها رونمایی کرد (+عکس)
  • رونمایی از لوکس‌ترین خودرو شاسی‌بلند دنیا؛ رولز رویس کالینان (فیلم)
  • رونمایی از اولین محصولات برقی سامانه یکپارچه خودرو
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)
  • جیپ گلادیاتور با پیشرانه پلاگین هیبریدی 4xe تولید می‌شود (+عکس)
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • عکس | رونمایی چینی ها از تسلا سایبرتراک فیک! + عکس
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد