Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محسن صادقیان روزشنبه در نخستین نشست کمیسیون ماده ۵ شهر یزد افزود: بررسی طرح های جامع و تفضیلی شهرها در سال های قبل نشان می دهد که موفقیت چندانی در عملیاتی شدن آن حاصل نشد و یکی از دلایل اصلی نبود دقت کافی در زمان تهیه و زمان طولانی آن است.

وی ادامه داد: بازنگری طرح جامع با توجه به ثبت جهانی شهر یزد نزد یونسکو، اهمیت ویژه ای دارد، بگونه ای که شرح خدمات تهیه شده برای این طرح، خاص و جزو طرح های ویژه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد همچنین شروع طرح بازنگری را همزمان با شروع به اعضای شورای عنوان کرد و یادآور شد:می طلبد شورا و شهرداری با فراهم کردن مقدمات کار در محله ها، اهتمام ویژه ای برای تهیه این طرح داشته باشند.
به گفته صادقیان تعریف چشم انداز مناسب و تعیین محورهای درست توسعه شهر ، هدف گذاری درست،  تهیه سند و برنامه کوتاه مدت چهار ساله و توجه ویژه به محله محوری و بازآفرینی شهری، موضوع اساسی و بنیانی برای طرح جامع یادشده است که بایستی مورد توجه و دقت اعضای شورا شهر ، شهرداری،  اداره های کل راه و شهرسازی ، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  قرار گیرد.

۲۰۰ هکتار از ۷۵۰هکتار وسعت شهر یزد ۱۸ تیرماه ۱۳۹۸ نزد سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) ثبت جهانی شد.

شورای شهر یزد ۱۱ عضو دارد که فعالیت خود را از ۱۴ مردادماه جاری آغاز کرد.

یزد با ۱۱ شهرستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت دارد که حدود ۶۰درصد آن در مرکز این استان زندگی می کنند. 

برچسب‌ها شورای شهر وزارت راه و شهرسازی یزد میراث فرهنگی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر وزارت راه و شهرسازی یزد شورای شهر وزارت راه و شهرسازی یزد میراث فرهنگی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری یزد شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها

مصطفی زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با حضور در اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با زهیرحاجی حسینی مدیرکل  ورزش و جوانان استان یزد و معاونین این اداره دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که نارگانی معاون توسعه ورزش، راجی معاون توسعه منابع و پشتیبانی، آزاده دهقان معاون توسعه ورزش بانوان و شیر مدیر روابط عمومی این اداره کل و ربانی معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز حضور داشتند، بر تعامل و همکاری هرچه نزدیک‌تر این دو نهاد تاکید شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بازوی قوی برای ماست و تعامل و همکاری دو این دو نهاد ثمرات زیادی در توسعه ورزش و اشاعه فرهنگ در جامعه خواهد داشت.

حاجی حسینی افزود: فرهنگ و ورزش دو مقوله جدانشدنی هستند که باید به هردو آنها توجه شود و ما نیز تلاشمان اشاعه فرهنگ و اخلاق در بین ورزشکاران و جامعه ورزش است.

وی بیان داشت: خوشبختانه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به خوبی در زمینه توسعه ورزش در شهر یزد تلاش داشته و المپیاد محلات رویداد مهم ورزشی است که شور، نشاط و پویایی در محلات ایجاد کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت: برای توسعه هرچه بهتر ورزش و فرهنگ سازی ورزش کردن در جامعه باید تعامل و همکاری در بین دستگاه‌ها و نهاد برقرار باشد و امیدواریم با تعامل و همکاری بیش از پیش با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بتوانیم گام‌های خوبی در پیشرفت ورزش در سال جدید برداریم و رویداد‌های بزرگی را برگزار کنیم. 

زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم در این نشست گفت: قطعا ورزش یکی از مقوله‌های مهم جامعه است که آمادگی این را داریم تا همکاری و تعامل همه جانبه‌ای باهم داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • خدمات فرهنگی و عمرانی خارگ افزایش یافت
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد