Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در روزنامه ایران نوشت: همانطور که می‌دانید برنامه‌ها در حوزه کرونا در سطح شهر و شورای شهر تصمیم‌گیری نمی‌شود و ستاد ملی مقابله کرونا در این زمینه مسئولیت دارد و طبق مواردی که مصوب می کند، تصمیمات اجرایی شوند. البته مدیریت شهری هم طبق آنچه به مدیران شهری محول و ابلاغ شده تاکنون به وظایف خود عمل کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال قرار بر این بود تا مطالعات بیشتری در این حوزه صورت گیرد تا مشخص شود که چگونه می‌توان از ظرفیت‌های مردمی؛ بسیج و سمن‌ها استفاده بیشتری کنیم البته هنوز وارد جزئیات این برنامه‌ها نشده‌ایم و نمی‌دانیم که چگونه می‌توان از این ظرفیت‌ها بیشتر و در چه حوزه‌هایی کمک گرفت.

لازم است هرچه زودتر جلسه هماهنگی برگزار شود. جلسه‌ای که خروجی مطلوبی دارد نه اینکه به صرف حرف زدن باشد و نتیجه‌ای به‌دنبال نداشته باشد. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توان درحال حاضر انجام داد؛ بحث گسترش مراکز واکسیناسیون با توجه به شدت گرفتن روند تزریق واکسن در کشور است. چراکه هم اکنون میلیون‌ها دوز واکسن موجود شده است و باید مراکز گسترش یابد تا از شلوغی و ازدحام در برخی مراکز که مزاحمت‌هایی را ایجاد می‌کند؛ کاسته شود.

بسیج دراین زمینه اعلام آمادگی کرده و شهرداری هم می‌تواند سوله‌های بحران بیشتری در اختیار بگذارد تا کار گسترش بیشتری پیدا کند. حتی می‌توانیم از ظرفیت مدارس نیز برای واکسیناسیون استفاده کنیم. اگرچه همه می‌دانیم که شیوع کرونا در حمل‌ونقل عمومی به مراتب بیشتر است و کارشناسان نیز در این زمینه هشدار می‌دهند و ما نیز در این حوزه نگرانی‌های زیادی داریم؛ اما نمی‌توان بسرعت در این حوزه اقدامی انجام داد. چراکه این مسأله باید از چهارسال گذشته حل می‌شد که متأسفانه از اقداماتی که باید در آن زمان صورت می‌گرفت؛ غفلت شد.

اما اگر مدیریت شهری همین حالا هم کار را شروع کند؛ در حوزه اتوبوسرانی حداقل یکسال و در حوزه مترو نیز دو سال زمان نیاز داریم تا بتوانیم این کمبودها و نواقص را جبران کنیم و به نتیجه‌ای که مد نظر داریم برسیم. در غیراین صورت اقدامات دیگری که بتواند مشکلات موجود را ریشه‌ای حل کند؛ نمی‌توان انجام داد. بجز برخی برنامه‌های کوتاه مدت مقطعی که تأثیر محدودی به‌دنبال دارد. حداکثر تلاش شورای ششم، برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بویژه بسیج است.

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون شورای شهر تهران شهرداری مهدی چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رستمیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، با تاکید بر لزوم خدمت رسانی به مردم گفت: شهرداری‌ها باید ضمن رعایت اصول و قوانین و با نگاه تسهیل گرایانه به شرکت‌های پیمانکار پروژه مربوطه، همکاری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: استان بوشهر به دلیل شرایط خاص جوی و مشکلات حوزه مخابراتی در بخش ثابت، باید هر چه زودتر در اجرای پروژه فیبرنوری که یک پروژه ملی است، اقدام لازم را اجرایی کنند و در این زمینه شهرداری و اپراتورها تمام تلاش خود را به کار گیرند.

رستمیان با اشاره به تأخیر اتفاق افتادن در اجرای این طرح در استان تاکید کرد: شرکت‌های پیمانکار طرح فیبر نوری باید با افزایش تجهیزات و اقدامات لجستیکی لازم، این عقب ماندگی از برنامه را جبران کنند.

کد خبر 6090068

دیگر خبرها

  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند