Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: روند ابتلا و بستری جوانان مبتلا به کرونا در همدان افزایشی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پیک پنجم کرونا در استان همدان بسیار سهمگین و گسترده‌تر از موج‌های قبلی است به طوریکه در روز گذشته تعداد مبتلایان روزانه در بخش بستری و سرپایی نزدیک به یک هزار نفر گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها و تخت‌های بستری تکمیل شده و بیماران برای پذیرش و بستری باید منتظر ترخیص و خالی شدن تخت افراد بستری بمانند.وضعیت کرونا در همه شهرستان‌های استان قرمز و بیشتر مبتلایان هم از اعضای یک خانواده و گروهی هستند.

افزایش مجالس عروسی و مهمانی در روزهای پیش از شروع ماه محرم و برگزاری تجمعات خانوادگی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سبب بروز پیک پنجم کرونا در استان همدان شده است.

هم اکنون درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در بین مردم همدان کاهش یافته و عادی انگاری شرایط سبب بدتر شدن اوضاع و گسترش بیماری شده است.

کادر درمان بیمارستان‌ها خسته‌تر از همیشه در خط مقدم مبارزه با این ویروس کشنده قرار گرفته و بیماران مبتلا و بدحال را درمان می‌کنند.
کلینیک تنفسی بیمارستان بعثت راه اندازی شد

دکتر حسن بهرانی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: کلینیک تنفسی و درمان سرپایی در بیمارستان بعثت راه اندازی شد تا بار ترافیکی بیماران بستری کمتر شود.

وی با بیان  اینکه این کلینیک مجهز به 20 تخت و حضور پزشک مقیم در همه ایام هفته است، تصریح کرد: به طور میانگین روزانه 60 بیمار از خدمات این کلینیک بهره‌مند می‌شوند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیمارانی که بدحال نبوده و امکان درمان سرپایی دارند و بیمارانی که مدتی  در بیمارستان بستری بوده وبه وضعیت باثبات رسیده‌اند خدمات و داروهای ضروری درمان کرونا و ادامه روند درمان را از این کلینیک دریافت می‌کنند.

بهرامی افزود: با راه‌اندازی خدمات کلینیک تنفسی بیمارستان، بستری موقت و همچنین مراقبت در منزل، بار ترافیک بیماران بستری در بیمارستان کاسته شده و ظرفیت تخت بستری بیمارستان برای بیماران بدحال‌تر استفاده می‌شود.

بستری جوانان کرونایی در بخش آی سی یو

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه متاسفانه در پیک پنجم بیماری شاهد ابتلا و بدحالی جوانان و حتی کودکان هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر چند بیمار بستری در بخش آی سی یو بیمارستان‌ها جوانانی هستند که سابقه بیماری زمینه‎ای هم ندارند.

بهرامی با تاکید بر اینکه روند ابتلا به کرونا در استان همدان صعودی است اظهار داشت: به خاطر برگزاری مراسم عروسی و مهمانی  و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیشتر بیماران به صورت دسته جمعی و خانوادگی مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تخت‌های بستری بسیاری از بیمارستان‌ها تکمیل ظرفیت شده است، گفت: همه عمل‌های غیر اورژانسی بیمارستان‌ها به حالت تعلیق درآمده است.

افراد واکسینه شده هم ماسک بزنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کرونا، رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک است، تصریح کرد: حتی افرادی هم که واکسینه شدند ملزم به رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند.

دکتر محمد خزایی با تاکید بر اینکه مردم از هرگونه تردد غیر ضروری در بیرون از منزل خودداری کنند، اظهار داشت: سرعت انتشار و سرایت‌پذیری کرونا دلتا بسیار شدید تر از گونه‌های قبلی است.

وی با بیان اینکه واکسیناسون گروه‌های هدف با سرعت بالایی در حال انجام است گفت: استان همدان از نظر سرعت و روند واکسیناسیون جزء هشت استان برتر در کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه 13 مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان برای انجام عملیات واکسیناسیون گروه هدف وزارت بهداشت، فعال است، تصریح کرد: پایگاه خودرویی واکسیناسیون نیز راه‌اندازی شده است.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد 217 درصدی موارد فوتی در یک ماه/ تب تند دلتا در سراسر ایران/ ممنوعیت تردد از فردا اجرایی می‌شود + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| کلانشهرها از مرز بحران گذشته‌اند / کمبود محسوس پرستار و دارو + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| 2.5 دقیقه یک فوتی؛ 28 نفر مبتلای جدید هر دقیقه / سایه سنگین ‌ابر سیاه دلتا بر سر مردم / حال ناخوش مدافعان سلامت + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد 40 درصدی تعداد متوفیان/ افزایش بیماران بدحال در ICU/ وضعیت استان‌ها بحرانی شد+ نقشه و نمودار

 

خزایی با بیان اینکه بیش از 410 هزار دز واکسن در استان تزریق شده است اظهار داشت: افرادی که گروه سنی و شغلی آن‌ها برای دریافت واکسن اعلام شده باید حتما در سامانه salamat.gov ثبت نام و نوبت‌گیری کنند.

انتهای پیام/743/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اخبار کرونا در ایران کرونا در استان بیمارستان ها استان همدان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد

یونس عرب مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه آمار ابتلا به بیماری تالاسمی در استان‌های شمالی و جنوبی کشور بیشتر است، اطهار کرد: در واقع آمار ابتلا به تالاسمی در استان‌هایی که در مجاورت دریا قرار دارند بیشتر است.

وی ازدواج‌های فامیلی را نیز یکی از عوامل اصلی ابتلا به تالاسمی عنوان کرد و ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان آمار ابتلا بالاست، چون دو فاکتور اصلی وجود دارد یعنی هم در مجاورت دریا قرار گرفته و هم ازدواج‌های فامیلی در این استان آمار بالایی دارد. در واقع این استان با داشتن یک‌هفتم بیماران تالاسمی و جمعیت ۳ هزار و ۷۵۰ بیمار، رکورددار تولد بیماران تالاسمی است.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی به استان‌های مازندران، خوزستان، بوشهر و گلستان اشاره کرد و افزود: آمار بیماران تالاسمی در تهران هم کم نیست، در تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی داریم که هم مهاجرت در این آمار دخیل است و هم بخش دیگر آن به ازدواج‌های فامیلی برمی گردد.

عرب گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، قزوین و یزد کمترین بیمار تالاسمی وجود دارد.

مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی با بیان اینکه کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی دستاورد بزرگی در نظام سلامت کشور است، گفت: هم اکنون در کل سال در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نوزاد مبتلا به تالاسمی به دنیا می‌آید که این در حالی است که در سال‌های گذشته این آمار به بیش از هزار نفر می‌رسید، در واقع این دستاورد بزرگی در حوزه سلامت کشور به شمار می‌رود.

یاسر داودیان، رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران نیز به خبرنگار آنا گفت که واردات داروی بیماران تالاسمی با تحریم‌ها به مشکل برخورده است. به همین دلیل داروسازان تلاش کردند دارو‌های بیماران تالاسمی را در داخل کشور تولید کنند و در حال حاضر تعداد زیادی از بیماران تالاسمی که دچار مشکل ژنتیکی خونی هستند از این دارو‌ها استفاده می‌کنند و باید زمان بگذرد تا میزان تاثیر این دارو‌ها مشخص شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم از سوی وزارت بهداشت برنامه‌ای اتخاذ شود تا مشکلات بیماران صعب‌العلاج و نادر همانند تالاسمی به زودی مرتفع شود.

 رئیس هیئت مدیره بنیاد بیماری‌های نادر ایران در ادامه با بیان اینکه ۲۷ سال پیش نخستین بیمار تالاسمی در آمریکا شناسایی شد و در حال حاضر، این بیماری شایع‌تر شده است، گفت: با توجه به توان حمایتی دولت و شرایطی که بیماران دارند، انتظار داریم وزارت بهداشت و هر دستگاه مرتبط با بیماران صعب‌العلاج تدبیری بیندیشند تا بیمار به جز درد بیماری، درد دیگری نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟