Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:24:46 GMT

خبرنگاران، نقش بسیاری در آگاه‌سازی کشاورزان داشتند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۴۱۰۳

خبرنگاران، نقش بسیاری در آگاه‌سازی کشاورزان داشتند

علی محمد هوشمند روز شنبه با گرامیداشت یاد وخاطر شهید صارمی افزود: لازم است خبرنگاران، وظیفه آگاه‌سازی کشاورزان و دامداران در زمینه توسعه این بخش‌ها را بر عهده گیرند.

وی ادامه داد: در این شهرستان سه هزار و ۵۰۰  لیتر آب درثانیه در بخش کشاورزی استحصال می شود و لذا کشاورزان باید همه این میزان را به روش نوین در بخش کشاورزی مصرف کنند و اجرای این طرح اطلاع رسانی است که نقش خبرنگاران به وضوح مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت هشت هزار و ۵۰۰ خانوار (۴۰ درصد جمعیت ) شهرستان به طور مستقیم در بخش های کشاورزی ، باغبانی و هوشمند اظهار کرد: این تعداد جمعیت بهره بردار عمدتا در ۳۴ روستای بخش های مرکزی و بهمن  فعالیت دارند.

این مسوول بخش کشاورزی ابرکوه بابیان اینکه از ۱۵ هزار و۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی ، پنجهزار و ۵۰۰ هکتار آن به آبیاری نوین مجهز شده است، تاکید کرد: کشاورزان از کاشت محصول پرآبخواه به طور جد خودداری و به کشت‌های گلخانه ای و کم آبخواه نظیر زعفران ، پسته و گیاهان دارویی روی آورند.

وی تصریح کرد: کشاورزان با توجه به ۲۵ سال پدیده خشکسالی کشاورزان بایستی با سیاست‌های جهاد کشاورزی همراه باشند تا فرایند راندمان آب را با آبیاری نوین و کشت های کم آبخواه افزایش دهند.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها برداشت محصول ابرکوه آبیاری خشکسالی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت محصول ابرکوه آبیاری برداشت محصول ابرکوه آبیاری خشکسالی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

فرید قشلاقی در بازدید ازاجرای عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد جزئیات این طرح،گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب از سد سهند از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزء فاز پنج سد سهند است.

وی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الکوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد

فرماندار هشترود به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد