Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:21:42 GMT

رمان عاشورایی «پشت درهای بهشت» به چاپ پنجم رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۴۵۲۵

رمان عاشورایی «پشت درهای بهشت» به چاپ پنجم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، رمان «پشت درهای بهشت» نوشته رضا کاشانی اسدی که درباره رخدادهای پیش و پس از واقعه عاشورا و جامعه کوفه در آن‌ زمان است، به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ پنجم رسیده است.

نویسنده در رمان «پشت درهای بهشت»، فضای خدعه و خفقان زمان شهادت امام حسین (ع) را تصویر کرده و برخی از عبرت‌های ماجرای عاشورا را در قالب داستان بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با استفاده از روایات تاریخی، ماجرای زندگی فردی را به تصویر کشیده که بخشی از زوایای پنهان آن ‌برهه تاریخی را برای مخاطب روشن می‌ کند.

موقع جوان کوفی شاگرد ویژه حبیب بن مظاهر است. کوفه در تب و تاب قیام امام حسین(ع) است و ابن‌زیاد همه کسانی را که به امام حسین (ع) نامه نوشته بودند، با تهدید و تطمیع از یاران خود می‌کند. پدر موقع نیز از ترس خشم ابن زیاد به دربار رفته و موقع را نیز با زور به همراه خود برای دستبوسی می‌برد. پدرش او را در خانه حبس می‌کند تا دور و بر حبیب بن مظاهر نباشد. وقتی حبیب به قصد پیوستن به امام حسین (ع) از کوفه خارج می‌شود، موقع با واقعیتی روبرو می‌شود که ...

رمان «پشت درهای بهشت» محور مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب جمکران است که از ۱۹ مرداد شروع شده است. این کتاب با ۲۰ در صد تخفیف در دسترس خوانندگان است. علاقمندان به این مسابقه تا ۱۹ مهر فرصت دارند در مسابقه شرکت کنند. جایزه این‌مسابقه ۲۰ میلیون ریال اعلام شده است.

کد خبر 5281057 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ عاشورایی رمان ایرانی انتشارات کتاب جمکران حسینیه مهر محرم 1400 مسابقه کتابخوانی محرم 1400 حسینیه مهر ماه محرم بنی امیه شهید رضا فرزانه ادبیات داستانی برنامه سوره کاغذ کتاب انتشارات سروش سوریه سازمان تبلیغات اسلامی آیت الله خامنه ای ترجمه پشت درهای بهشت امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی

مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی (چرخش قلم و سخن در سیر تاریخ) با خوانش دو سویه هشت مقطع مهم تاریخ ایران، امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران سالن حکمت برگزار شد.در این نشستِ تخصصی عباس سلیمی نمین، حجت الاسلام مرتضی اشراقی نوه امام خمینی (ره)، حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موسی حقانی رئیس موسسه تاریخ معاصر ایران و رضا پور حسین رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران حضور داشتند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074371 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی از امروز پنجم اردیبهشت
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی