Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:47:11 GMT

هارد وسترن دیجیتال یا ای دیتا ؟ مسئله این است!

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۱۵۲۵۹

هارد وسترن دیجیتال یا ای دیتا ؟ مسئله این است!

امروزه با توجه به تعداد زیاد برندهای مختلف هارد اکسترنال، بعضی افراد برای خرید ممکن است دچار تردید شوند که کدام برند برای رفع نیاز مناسب تر است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لوتوس، هارد وسترن دیجیتال (Western Digital) یکی از با اصالت ترین و قدیمی ترین برندهای موجود در بازار است ولی چند سالی می‌شود که با رقیبی قدرتمند به نام ای دیتا روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هارد اکسترنال ای دیتا (Adata) یکی دیگر از برندهای بسیار معتبر بازار است و در این مقاله به مقایسه این دو برند و کمک به شما برای انتخاب بهترین هارد اکسترنال بر اساس نیازتان پرداخته می شود.

چرا به هارد اکسترنال احتیاج داریم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که مدتی پس از خرید لپ تاپ با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی مواجه شده اید که با توجه به حجم زیاد اطلاعات (فیلم، موسیقی، پرونده ها و غیره) امری طبیعی است. با کمی جستجو در فضای اینترنت حتما متوجه شده اید که یکی از بهترین راه حل های موجود برای این مشکل خرید هارد اکسترنال است.
مرحله بعدی برای شما انتخاب از بین یکی از صدها برند هارد اکسترنال است. حتما با کمی جستجو در اینترنت با نام دو برند ای دیتا و هارد وسترن دیجیتال آشنا شده اید. برای انتخاب بهترین نوع هارد اکسترنال ای دیتا و یا وسترن، باید به نکاتی توجه شود که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته می شود.

بررسی هارد وسترن دیجیتال و ای دیتا

همیشه اولین مشخصه ای که برای خرید یک وسیله جلب توجه می کند، طراحی است که در اینجا با دو برند کاملا متفاوت از نظر طراحی مواجه هستیم. اگر هارد وسترن دیجیتال را جستجو کرده باشید حتما با طرح های بسیار ساده مواجه می‌شوید که البته بستگی به سلیقه شما برای انتخاب دارد.
برای هارد اکسترنال ای دیتا این مسئله کاملا برعکس می‌شود. یعنی با طراحی های منحصر به فرد و بعضا رنگارنگ روبرو می‌شوید که بازهم کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

بدنه هارد اکسترنال ای دیتا، مقاوم تر، ضد ضربه و ضد آب می باشد نسبت به هارد وسترن دیجیتال. البته هارد اکسترنال wd دارای رنج قیمت پایین تر و تنوع بالاتری می باشد.

ظرفیت هارد اکسترنال چقدر در انتخاب شما تاثیر گذار است؟

یکی از مهمترین عوامل انتخاب، ظرفیت آن است که با توجه به نیاز شما جهت نگهداری اطلاعات در بازه های بسیار متنوعی وجود دارد. این بازه ها به نوعی از ۲۵۶ گیگابایت تا ۸ ترابایت و حتی بیشتر نیز وجود دارد که عملا با افزایش حجم اطلاعات از جمله: تصاویر با حجم بالا، فیلم های با کیفیت و غیره. با توجه به برندهای هارد وسترن دیجیتال و ای دیتا که تنوع بسیار زیادی در زمینه ظرفیت دارند دست شما برای انتخاب هرکدام بسیار باز است.
حداکثر ظرفیتی که برای هارد اکسترنال ای دیتا تولید شده است، مقدار ۶ ترابایت است. این در حالی است که این مقدار در هارد وسترن دیجیتال تا ۸ ترابایت می باشد.

آیا سرعت انتقال داده فاکتور مهمی در خرید است؟

یکی از تاثیراتی که پیشرفت تکنولوژی و ساده شدن کارها بر روی زندگی ما گذاشته است، کاهش صبر و تحمل انسان ها است. به همین دلیل است که همگی ما به دنبال انجام سریع کارها هستیم و یکی از این کارها انتقال اطلاعات در مدت زمان بسیار کم است. یکی از مهمترین ویژگی های هارد اکسترنال ای دیتا و wd، انتقال اطلاعات با سرعت بالا می باشد که آن را از دیگر رقبا متمایز میکند. حتما دیده اید که هارد اکسترنال با یک کابل usb به دستگاه متصل میشود برای جابجایی داده ها.
در چند سال اخیر متداول ترین نوع رابط usb ها usb.۲، usb.۳ و usb۳.۱ است که با توجه به ورژن آن طبیعتا سرعت انتقال آن نیز متفاوت است. هرچه ورژن بالاتر باشد شما سرعت بیشتری برای جابجایی اطلاعات خواهید داشت. هر دو هارد اکسترنال ای دیتا و وسترن، دارای درگاه usb.۳ می باشند . تقریبا سرعت انتقال اطلاعات در هر دوی آن ها یکسان است.

بررسی قیمت هارد اکسترنال ای دیتا و WD

با توجه به افزایش قیمت دلار و ارز و بسیاری دلایل دیگر که در بالا به آن اشاره کردیم حتما برای خرید هارد اکسترنال با قیمت های بسیار بالا مواجه شده اید که در بیشتر موارد شما را وادار به عقب نشینی می کند. اما اگر قصد خرید دارید، باید با عوامل بسیاری که در قیمت تاثیر دارند آشنا باشید.

به غیر از موارد بالا مانند: طراحی، ظرفیت و سرعت، ویژگی های دیگری نیز وجود دارند که بر قیمت هارد اکسترنال ای دیتا و وسترن تاثیر مستقیم دارند مثل: مقاومت (در برابر آب، گرد وغبار، شوک، لغزش، خش)، نشانگر ال ای دی، سرعت چرخش دیسک.

نتیجه گیری

در بالا ما برخی از مشخصاتی را که برای خرید هارد اکسترنال مورد توجه قرار دارد را معرفی کردیم تا به خرید شما کمک کنیم و در نهایت این شما هستید که بر اساس نیازهای تان و قیمت مد نظر، هارد وسترن دیجیتال یا هارد اکسترنال ای دیتا را انتخاب کنید.
در این راستا، فروشگاه اینترنتی لوتوس https://lotuslaptop.com  با داشتن سال ها تجربه در فروش انواع کالاهای دیجیتال نظیر لپ تاپ، موبایل و تبلت و لوازم جانبی آن ها، می تواند با کیفیت ترین اجناس را در اختیار مشتریان قرار دهد.
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هارد وسترن دیجیتال هارد دیجیتال هارد اکسترنال ای دیتا هارد وسترن دیجیتال برای انتخاب برای خرید شده اید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد البته قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090696 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel