Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیمان نامدار روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته در جهت خرید کپسول های اکسیژن هزینه می شود، افزود: بزرگترین مشکل استان در امر مقابله با ویروس کرونا، کمبود تخت نیست بلکه کمبود کپسول اکسیژن است.  
نامدار با اشاره به افزایش آمار بیماران در اوجگیری پنجم کرونا، تصریح کرد: سیر بیماری همچنان در حال افزایش بوده و دانشگاه علوم پزشکی نیز با کمبود نیرو در مراکز واکسیناسیون مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول گفت:همین موضوع سبب شلوغی مراکز واکسیناسیون در برخی روزهای خاص مانند فراخوان ثبت نام رانندگان تاکسی اینترنتی شد.
وی با بیان اینکه استان قزوین توان تزریق روزانه ۲۰ هزار دز واکسن را دارد، اظهار داشت: به تازگی مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد نیز با ظرفیت روزانه تزریق ۲ هزار دز واکسن راه اندازی شده و تا به امروز ۳۰۰ هزار دز واکسن در شهرستان قزوین تزریق شده است.
نامدار همچنین اظهار داشت: با توجه به تعطیلی های پیش رو منطقی است که مشاغل گروه یک دارای محدودیت شوند و از امروز، خدمات مراقبت پرستاری در منزل با جدیت راه اندازی و پیگیری شود که روزانه نزدیک به ۱۲۰ ماموریت دارد.  
وی همچنین به تفاهم نامه ارتش و دانشگاه علوم پزشکی قزوین اشاره کرد و افزود: مقرر شده است که ارتش ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت خرید دستگاه ونتیلاتور پرداخت نماید.

میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ۲۹ درصد کاهش یافته است

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان قزوین نیز در این جلسه گفت: استان های همجوار قزوین نیز وضعیت مطلوبی ندارند و ۲۳۰ تخت به ظرفیت بیمارستان‌های استان اضافه شده است.

علی سلیمانی افزود: تا به امروز ۸۲۰ بیمار در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که از این تعداد ۷۱ بیمار در بخش خصوصی و  ۱۹ بیمار از سایر استان‌ها در قزوین پذیرش شدند و ۱۳۸ بیمار در بخش آی‌سی‌یو بستری بوده و ۱۲ نفر نیز در انتظار تخت های آی سی یو هستند.

مدیر مرکز مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: بر اساس طرح هوشمند محدودیت‌ها گروه‌های شغلی دو و سه تعطیل نشدند و صرفا حدود ۲۹ درصد دستورالعمل ها را رعایت می کنند که طی هفته‌های اخیر ۱۲ مورد ارجاع به مراجع قضائی و ۱۰ مورد پلمب انجام شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان بروز بیماری استان در شهرستان قزوین و در محله‌های پونک، مولوی، سعدی، مینودر، عارف و هادی‌آباد مشاهده شده است، همچنین زنان خانه‌دار، مشاغل آزاد و دانش‌آموزان در راس ابتلا قرار دارند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ما برای وضعیت بحرانی شیوع کرونا ۷۰۰ تخت پیش‌بینی کرده بودیم که با توجه به وضعیت موجود ۲۳۰ تخت به ظرفیت استان اضافه شد.

وی افزود: این تخت ها شامل ۲۵ تخت در بیمارستان امیرالمؤمنین بوئین زهرا و ۱۵ تخت به عنوان بستری موقت در درمانگاه پاکروان است و همچنین در بیمارستان ولایت نیز بخش بستری قلب، جراحی مردان و مرکز ناباروری و درمانگاه‌های تخصصی بیمارستان شهید رجایی به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص پیدا کرد.

سلیمانی با بیان اینکه یک بخش به بیمارستان بوعلی اضافه شده است، تصریح کرد:  اضافه کردن تخت در بیمارستان‌ ارتش و سالن ورزشی شرکت برق نیز در دستور کار قرار گرفته که در صورت نیاز به بهره برداری می‌رسد.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین محدودیت های کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۱۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد تحصیص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، مسلم فلاح زاده اظهار کرد: تأمین برق پایدار برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.

وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد شش پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از هفت هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

فلاح زاده گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تأمین شده است.

کد خبر 747953

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم