Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک در خصوص مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دارو‌های کرونا اظهار کرد: با توجه به انتظاری که در خصوص ترخیص هرچه سریع‌تر اقلام مربوط به کرونا مطرح است، گاهی اوقات بروکراسی‌هایی که در راستای ترخیص این اقلام وجود دارد، باعث می‌شود که ایستایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

 آیا هنوز هم در صف دارو هستید؟

او ادامه داد: به عنوان مثال درباره ترخیص سرم‌ها که اعلام شده بود چند محموله از ترکیه به سمت ایران حرکت می‌کند، گمرک بررسی‌هایی را انجام داد و بلافاصله تشریفات مربوط به ترخیص آن‌ها انجام شد. اعلام شده بود که صاحب کالا یا شرکت مربوطه این سرم‌ها را در انبار گمرک تخلیه کرده و اظهار کرده که هفته بعد برای اظهار آن‌ها مراجعه می‌کند. ما ساعت به ساعت در حال رصد این محموله‌ها بودیم. در نهایت نیز نیم ساعت انجام تشریفات گمرکی آن بیشتر زمان نبرد. در صورتی که در حالت عادی این فرآیند ترخیص ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد.

ارونقی بیان کرد: تمام این محموله‌ها از پای پرواز ترخیص شده است. دومین محموله ارسالی ساعت ۲ نیمه شب بود که در گمرک امام خمینی (ره) حضور داشتیم. شخصی درخواست حمل یکسره یکی از اقلام کرونایی را به میزان مثلا یک کیلوگرم داشت. او اظهار کرد که اگر به ما اجازه داده شود شبانه به میزان یک کیلوگرم از این اقلام به مرکز مربوطه منتقل کنیم، می‌توانیم ۱۰۰ هزار دز از دارو تولید و بلافاصله در اختیار مراکز دارویی قرار بگیرد.

او در ادامه تصریح کرد: مرجع تحویل گیرنده کالا‌ها شرکت انبار‌های عمومی است. اگر کسی اظهار کند که اقلام کرونایی در این محموله‌ها نبوده، چنین چیزی را تکذیب می‌کنم، زیرا فعلا لیست این اقلام در اختیار ما قرار نگرفته است. به هیچ وجه کالا به گمرک اظهار نشده و یک مرحله قبل از گمرک است.

معاون فنی گمرک بیان کرد: آقای شانه ساز نیز اشاره کردند که بعضی از اقلام بدون هماهنگی در این انبار وارد شده و هنوز وزارت بهداشت اطلاعی ندارد.

او در پاسخ به اینکه علت آتش سوزی  در انبار اموال تملیکی و حجم آسیب ها چه میزان بوده است؟ بیان کرد: ارتباط چندانی با گمرک ندارد. متاسفانه طبق بازدیدی که اخیرا از گمرک امام خمینی (ره) داشتیم، مشخص شد کالاهایی 7 تا 10 سال پیش دپو شده و تا کنون تعیین تکلیف نشده است. قرار شده است که فهرست تمام این اقلام مشخص و تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمدباقرخلفی گفت: اولین حادثه ساعت ۸:۵۵ جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲؛ مبنی بر سقوط یک پارگلایدر در ارتفاعات سیبان دره ساوجبلاغ رخ داد که امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه او را به محل امن انتقال دادند.

او افزود:  حادثه‌ دیگری در  ساعت ۸:۵۷ در ارتفاعات بیجی کوه شهرستان کرج رخ داد که بر اثر آن یک طبیعت‌گرد ۷۰ ساله با فشارخون بالا در ارتفاعات با کمک امدادگران به محل امن انتقال یافت.

 خلفی بیان کرد: در ساعت ۱۰:۰۳ امداد گران به راننده حادثه دیده بر اثر سقوط یک دستگاه وانت به دره‌های طالقان کمک کردند و او را به نیروهای اورژانس تحویل دادند.

وی افزود:  ساعت ۱۲:۰۰ سقوط نوجوان ۱۶ ساله‌ای در کوه‌های عظیمیه کرج محدوده بام کرج اعلام شد که وی نیز تحویل عوامل اورژانس شد.

 خلفی گفت: همچنین ساعت ۱۵:۱۰ سقوط فردی ۵۴ ساله در اطراف سد طالقان گزارش شد که برای ادامه روند درمان تحویل عوامل اورژانس شد.

وی افزود: آخرین حادثه ساعت ۱۹:۰۰ در پی گرفتار شدن ۲ طبیعتگرد در محدوده کوه‌های روستای اغشت قله (مرد نوروز) گزارش شد که با راهنمایی تلفنی امدادگران پایگاه فخرایران این افراد، مسیر خود را شناسایی و به محل امن هدایت شدند.

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است