Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:07:44 GMT

۵۵ درصد مردم ابرکوه علیه ویروس کرونا واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۲۳۲۷۲

۵۵ درصد مردم ابرکوه علیه ویروس کرونا واکسینه شدند

دکتر عبدالحسین اکرمی روزیکشنبه در حاشیه بررسی از مراحل تزریق واکسن در یکی از مراکز تجمیعی به خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای این طرح که اوایل تیرماه آغاز شد ، تاکنون هشت هزار و ۸۱ دُز مرحله نخست واکسن به افراد تزریق شد. 

این مسوول بهداشت و درمان ابرکوه تاکید کرد: تزریق واکسن به افراد واجد شرایط در این شهرستان ادامه دارد و می طلبد مردم با شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیشتر همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکرمی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و یادآور شد: این شهرستان در وضعیت فوق قرمز کرونایی قرار دارد، مردم باید از تجمع پرهیز و در استفاده از ماسک بیش از پیش دقت کنند.

این مسوول با بیان اینکه در ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) قرار داریم تصریح کرد: مردم در تجمع وآیین های عزاداری با رعایت پروتکل بهداشتی ، استفاده از ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و افرادی هم که دارای بیماری خاص هستند درآیین های عزاداری شرکت نکنند.

وی تاکید کرد با توجه به افزایش شیوع بیماری کووید ۱۹ در پیک پنجم خاطرنشان کرد : هم اکنون ظرفیت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان به دلیل افزایش مراجعه افراد مبتلا به ویروس کرونا و بستری بیماران کووید ۱۹ تکمیل است.

اکرمی با تاکید براهمیت اجرای این طرح که مورد توجه مقام معظم رهبری ، دولت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است ، از افراد بالای ۴۵ سال که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند خواست به مراکز یادشده مراجعه و نسبت به ترزیق واکسن اقدام کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با بیان اینکه اجرای طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در چهار مرکز بهداشتی فراهم است، گفت: در این مراکز محدویتی وجود ندارد و به هر تعداد از جامعه هدف مراجعه کننده واکسن ترزیق می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه تعداد ۲۰ تَن از پزشکان و نیروهای شبکه بهداشت و درمان  در اجرای طرح واکسیناسیون فعالیت دارند ادامه داد: این مراکز که شامل مرکز تجمیع سالن معلم ابرکوه ، درمانگاه مهردشت مرکز بخش بهمن ، درمانگاه روستای اسفند آباد و درمانگاه روستای فراغه است که از ساعت ۳۰: ۰۷ دقیقه  تا ساعت ۰۰: ۱۳ و عصرها هم از ساعت ۱۶تا ۱۹.۳۰ دقیقه به واکسیناسیون افراد واجد شرایط می‌پردازد.

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با اشاره به نقش واکسیناسیون در جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک ، حضور نیافتن در تجمع و دورهمی ها نقش بسزایی در کنترل این بیماری دارد.

افزون بر۴۰۰ پزشک ، کادر بهداشتی و درمانی در واحدهای ستادی ۲۶ مرکز شامل پایگاه‌های سلامت و خانه های بهداشت مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان ابرکوه فعالیت دارند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا ابرکوه فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا ابرکوه ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا ابرکوه فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا شبکه بهداشت و درمان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سگ‌های ولگرد نیز باید توسط شهرداری جمع آوری، ساماندهی و به جایگاه مشخصی انتقال داده شوند که واکسیناسیون برای آنها انجام شود.

وی بیان داشت: قیمت تمام شده یک دوز واکسن بیش از ۵۰۰ هزار تومان است اما دامپزشکی برای واکسینه کردن سگ‌های ولگرد در صورت جمع آوری توسط شهرداری، آمادگی کامل دارد.

رجایی فر تصریح کرد: دامپزشکی همچنین با کمک مراکز بخش خصوصی طرف قرارداد، برای عقیم کردن و جلوگیری از زاد و ولد سگ‌های ولگرد آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمانی دامپزشکی، واکسینه کردن سگ‌های صاحب‌دار مثل سگ‌های گله دامداران و عشایر است، گفت: با این حال در راستای سلامت مردم، دامپزشکی سگ‌های ولگرد را نیز در صورت جمع آوری در یک محل واکسینه می‌کند.

رجایی فر اظهار داشت: در سال گذشته نیز ۱۲ هزار و ۷۵۳ سگ صاحب‌دار واکسینه شدند.

کد خبر 6090026

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد