Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید مهدی میرباقری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر پوشش محصول انگور است و سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن انگور در ملایر تولید می‌شود.

او با بیان اینکه از این میزان بیش از ۴۵ هزار تن به کشمش تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزود: بیشترین انگور تولیدی ملایر به کشمش تیزاب تبدیل و تحویل کارخانه‌های سبزه پاک‌کنی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر اضافه کرد: در زمان برداشت انگور باغداران از پودر کربنات پتاسیم، روغن سبزه و آب محلولی به نام «تیزاب» تهیه که از این محلول برای خشک کردن انگور و استحصال کشمش استفاده می‌کنند.

او با اشاره به اینکه همه ساله باغداران ملایری در این فصل به دنبال تهیه پودر کربونات پتاسیم (روغن سبزه) هستند افزود: پودر کربنات پتاسیم و روغن سبزه یک ماده حیاتی (تیزاب) برای تولید سبزه انگور صادراتی به شمار می‌رود و چنانچه نباشد و یا با کمبود مواجه شود، باغدار ان باید تا چند برابر قیمت از تیزاب‌های غیر استاندارد و صنعتی موجود در بازار خریداری کنند.

میرباقری زمان برداشت انگور در ملایر را از نیمه دوم شهریورماه دانست و تصریح کرد: برداشت انگور تا اواخر مهرماه ادامه دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز حدود ۲۴۰ هزار تن انگور از باغات برداشت شود.

او از توزیع ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن روغن سبزه در بین باغداران ملایر در زمان برداشت انگور خبر داد و گفت: در این زمینه هماهنگی لازم برای فروش پودر کروبات و روغن سبزه در فروشگاه‌های معتبر انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با تاکید بر اینکه کشاورزان قبل از رسیدن کامل انگور اقدام به بر داشت نکنند گفت: برداشت به موقع باعت افزایش کیفیت محصول و بازدهی بیشتر و بالا رفتن ارزش اقتصادی محصول می‌شود.

او با بیان اینکه زمان توزیع روغن سبزه نظارت جدی بر توزیع این نهاده‌ها در فروشگاه‌ها صورت می‌گیرد و ادارات مربوطه شامل اداره صمت، اتاق اصناف، شرکت تعاونی باغداران و پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر در این زمینه با جهاد کشاورزی همکاری دارند تاکید کرد: متاسفانه روغن‌های تقلبی در بازار موجود است و کشاورزان حتما باید برای تهیه روغن سبزه به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنند.

 انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت انگور جهاد کشاورزی شهرستان ملایر شهرستان ملایر جهاد کشاورزی برداشت انگور هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر

برداشت گل محمدی همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت از گلستان‌های کاشان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از کاشان، همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت چینش گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و عطر و رایحه خوش گل محمدی تمام منطقه را پر کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

کشت گل محمدی در 600 هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن