Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از ممنوعیت تردد جاده‌ای با ناوگان شخصی در تعطیلات پیش رو و کاهش سفر‌ها با ناوگان حمل و نقل عمومی به یک سوم ایام عادی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شهرام آدم نژاد با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی چند روزه پیش رو را ابلاغ کرده اظهار کرد: بر این اساس تردد ناوگان شهری میان شهر‌های نارنجی و قرمز کرونایی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در خصوص حمل و نقل عمومی نیز علاوه بر محدودیت‌های گذشته که پذیرش ظرفیت ۵۰ درصد مسافران ریلی و جاده‌ای و ۶۰ درصد ظرفیت حمل و نقل هوایی محدودیت‌های جدید هم داریم که شامل کاهش عرضه ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای و هوایی تا یک سوم صندلی‌ها خواهد بود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: ظرفیت قطار‌های مسافری اتوبوس‌ها و هواپیما‌ها تا یک سوم کاهش پیدا می‌کند و تنها در صورت سفر‌های اضطراری امکان مسافرگیری وجود دارد.

آدم نژاد تاکید کرد: در هر داخل هر هواپیما تا ۶۰ درصد صندلی‌های آن امکان مسافرگیری وجود دارد و داخل قطار و اتوبوس‌ها نیز ۵۰ درصد از ظرفیت صندلی‌ها به فروش می‌رسد، ولی در تعطیلات یش رو کل سفر‌ها به یک سوم کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر تخلفی صورت بگیرد حتماً برخورد خواهد شد، گفت: در صورت مشاهده تخلف در حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ریلی و هوایی علاوه بر جریمه، با شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقلی نیز برخورد می‌کنیم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: دستگاه نظارتی در این ایام هم وزارت راه و شهرسازی و نهاد‌های تابعه آن و هم پلیس راه خواهد بود. شرکت راه آهن و سازمان هواپیمایی هم در این زمینه مسئولیت دارند.

آدم نژاد خاطرنشان کرد: مسافران در صورت مشاهده تخلف جاده‌ای به ۱۴۱ و در مود‌های حمل و نقلی ریلی و هوایی نیز به سامانه‌های مربوطه و همچنین پلیس می‌توانند اطلاع دهند. در کمیسیون رسیدگی به تخلفات نیز با شرکت‌های حمل و نقلی متخلف برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آدم نژاد ترافیک شهرداری تهران وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل جاده ای سفر ها یک سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۲۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدعلی زهره‌ای، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تبدیل به یک کارگاه ساخت مسکن شده است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور در خصوص سرعت بخشیدن به احداث واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن و استفاده از ظرفیت مردم در این راه، باید مباحث با تدبیر و گره‌گشایی شود.

نظری با اشاره به اشرافیت تیم اعزامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، افزود: هیچ مشکلی برای رفع موانع و تنگناها در استان وجود ندارد که با راهبری و مدیریت قابل حل نباشد، کافیست راهکارها احصا و عملیاتی شود.

وی با استناد به آمار و ارقام وضعیت راه‌های استان را بسیار مهم ارزیابی و با اشاره به سه مبدا ترانزیتی کشور و همچنین حجم ترافیک حاصل از زائران حرم مطهر حضرت رضا (ع)، ترافیک راه‌ها و آزادراه‌های استان را چهار برابر ظرفیت موجود اعلام کرد.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: برنامه و آمادگی کامل در استان جهت استفاده از ظرفیت مولدسازی برای تکمیل پروژه‌ها وجود دارد و این امر مهم نیازمند حمایت و همراهی متولیان کشور است.

کد خبر 748741

دیگر خبرها

  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز